Laatste trimester

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Sweetangel28, 13 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ghurabaa

Ghurabaa Fanatiek lid

30 jul 2010
    1.236
    1
    38
    The Netherlands..
    Trouwens Zoe, wat ik me afvroeg :) Waarom schrijf je de naam van je dochter met een puntje er tussen? (S.enna)

2. Kabouter Klus

Kabouter Klus Fanatiek lid

6 nov 2006
    2.657
    0
    0
    Noord-Brabant
    @Moeheid: Mwaaaa... lang niet meer zo erg als de eerste weken gelukkig! Wel wat moe-er als voor de baby, maar had eigenlijk verwacht dat ik echt gesloopt zou zijn, maar dat valt me reuze mee. Probeer het huishouden uiteraard wel zo goed mogelijk bij te houden, maar spik-en-span staat niet in mijn woordenboekje, haha... Heb zoiets van: Je mag zien dat er hier geleefd wordt. Ben er ook niet vanuit gegaan dat het huis, na de komst van Hidde, altijd even netjes is. Er slingert altijd wel ergens iets, ik stoor me daar niet aan verder.

Vanmorgen de eerste "sessie" bij de osteopaat gehad met Hidde ivm zijn voorkeurshouding. Ik heb er een erg goed gevoel aan overgehouden, en ons manneke was zelf ook heel relaxed op de behandeltafel; mind you: ondanks het feit dat hij rond zijn voedingstijd zat!!! Normaal huilt hij dan ook echt van de honger, nu lag 'ie zo rustig op die tafel te kijken van: "Hmmm.. dit is ook wel lekker zo!" Echt een tevreden beebje! Papa en mama ook blij natuurlijk :D

3. Ghurabaa

Ghurabaa Fanatiek lid

30 jul 2010
    1.236
    1
    38
    The Netherlands..
    Mijn moeder was ook altijd zo opgeruimd, wat ik altijd heel stom vond en ik vroeg haar dan ook altijd of niemand mocht zien of er geleefd werd ofzo?! Nu ben ik minstens net zo erg..:)

4. Elines

Elines Fanatiek lid

23 mei 2010
    1.252
    1
    36
    Holland
    Dan is ze via geen enkele zoekfunctie te vinden ;)

5. Ghurabaa

Ghurabaa Fanatiek lid

30 jul 2010
    1.236
    1
    38
    The Netherlands..
    Ooh vandaar! Ik was het al eens vaker op dit forum tegen gekomen maar begreep er niks van ;) Slim..

6. bloempie 1983

bloempie 1983 Bekend lid

24 aug 2010
    741
    0
    0
    overijssel
    Zwemmen mag vanaf 6 weken, en dat is Lana morgen. Ik heb zwemluiers gevonden in maat 2. Zit dan in zo.n first swim pakket. 6 luiers samen met een badcape, geloof iets van 7 euro ofzo. zijn van huggies. Eigenlijk had ik die badcape niet nodig ( heb ik al genoeg van) maar kon verder dus geen maat 2 vinden dus vandaar dat pakket gekocht.

7. bloempie 1983

bloempie 1983 Bekend lid

24 aug 2010
    741
    0
    0
    overijssel
    hey dames,

Hier alles goed. Lana heeft vanavht lekker doorgeslapen voor het eerst! om 23.00 uur de borst en om 6.18 kwam ze voor voeding. Super toch? toen 1 borst gedaan en daarna lekker geslapen tot 9.15! Heerlijk. Voel mezelf ook weer lekker uitgerust. Wat huishouden betreft, dit doe ik altijd smorgens. Lana slaapt na het aankleden zo ong. van 10.30 tot 14.00 uur. Dan heb ik ff de tijd om het huis op orde te maken. Ik heb alleen dat Lana daarna ook niet meer in bed komt, omdat ze daarna iedere keer gaat huilen. ook al wacht ik een kwartier, ze huilt zichzelf niet in slaap. Doet alleen maar hazeslaapjes. Ik wou er wel zo graag een ritme in hebben, dat ze 'savonds ook weer mooi in bedje ligt, maar dat lukt niet echt. We proberen het wel iedere keer, maar ze blijft maar heel zielig huilen. Nu ook haar badje op de avond gezet, maar ook dat helpt niks.

8. Ghurabaa

Ghurabaa Fanatiek lid

30 jul 2010
    1.236
    1
    38
    The Netherlands..
    Wat fijn bloempie!

Mijn meisje slaapt sinds 4 dagen ook de nachten door. Van 21.00 uur tot 07.30 uur zelfs! Heerlijk die extra uurtjes slaap. Scheelt toch wel hoor, ondanks dat ze altijd maar 1 keer in de nacht kwam, zo klaar met drinken was en gelijk weer verder sliep. Elke uurtje extra slaap is meegenomen..

Hoe gaat het met jullie kleintjes? Wat gaat de tijd hard he? Veranderen ze ook zo snel?
    Over 12 daagjes krijgt ze haar eerste inentingen, hopelijk zal ze er niet te veel last van krijgen..

En hoe is het verder met jullie? Gewend aan het nieuwe leventje? Ik kan me niet eens meer herinneren hoe het leven voor haar komst was! :D Oh trouwens, vandaag ongesteld geworden.. Dat is lang geleden..

9. Elines

Elines Fanatiek lid

23 mei 2010
    1.252
    1
    36
    Holland
    hi meiden!
    @ghurabaa: jee wat een lekkere lange nacht maakt je meisje! Lekker hoor! Gaat de bv nog goed? Je had in het begin nog wat pijnklachten toch?
    @kabouter: hoe gaat het met de voorkeurshouding van Hidde??
    @bloempie: hoe ging het zwemmen? :D

Tja, hier gaat het even iets minder. S.enna heeft afgelopen vrijdag dr eerste prikjes gehad. 's avonds 39gr koorts en heel erg hangerig en gister de hele dag nog verhoging. Pff wat erg als ze je kleintje prikken zeg! Heb wel wat traantjes meegelaten ;)
    Sinds 1,5 week slaapt ze in haar eigen kamertje en slaapt ze van 11 tot 7 :) Blijkbaar hielden wij haar wakker ofzo. Sinds 2 daagjes echter weer terug in onze kamer omdat we schimmel hebben ontdekt in de muur tussen haar kamer en de badkamer. Ws zit er een lekje in een leiding in de muur. Dus zolang dit nog niet is gerepareerd, blijft ze in onze kamer! Ook heeft ze sinds 1,5 week last van dauwworm (= eczeem bij kindjes). Ze heeft ontzettende jeuk en haar hele gezicht zit onder de uitslag. Het zit ook op haar borst, nek/hals, hoofd, schouder en armpjes. Zoooow zielig! Ze slaapt hierdoor slechter en minder lang omdat ze wakker wordt van de jeuk. We willen nog geen hormoonzalf dus proberen we het zolang met vette zalf en vrij verkrijgbare producten die niet schadelijk zijn. Ondertussen is het mijn taak te ontdekken waar het vandaan komt/wat het triggert. Dus heb ik neutral wasmiddel gehaald en ga ik vandaag ALLES wassen :( Mocht dit na 2-3 weken nog geen resultaat geven, dan ga ik andere voeding proberen (die gegeven wordt bij koemelk allergie) want het kan ook nog daaraan liggen. Het vervelende is dat ik dus ook eczeem heb en ik ben bang dat dit haar hele leven blijft. Het is wel een zorgen kindje want het lijkt alsof haar verborgen reflux ook weer erger is geworden; ze ruikt af en toe weer zuur. En ze huilt door dit alles natuurlijk ook weer meer *zucht*. Vindt het allemaal zo sneu voor mijn schatje!

10. lydia1986

lydia1986 VIP lid

16 aug 2009
    22.737
    2
    38
    Vrouw
    pm'er kinderdagverblijf
    uden -> NB
    pff das niet fijn..
    zou indd ook eerst kijken of je het zelf kunt oplossen/voorkomen .. maar niet te lang mee wachten hoor..

hier heeft jinte nu nutramigen voeding (koemelk/soja vrij ) en t gaat stukken beter !
    gelukkig maar nu kan ze iig dr rust pakken :D!

xx

11. Ghurabaa

Ghurabaa Fanatiek lid

30 jul 2010
    1.236
    1
    38
    The Netherlands..
    Hey bah wat naar voor S.enna zeg! En voor jou natuurlijk ook! Kun je er niets voor krijgen van de huisarts? Hopelijk kom je er gauw achter waardoor het komt, zodat het ook weer minder kan worden..

Hier alles goed. Met de borstvoeding gaat het nu goed! Dat heeft de eerste 3 weken echt gigantisch veel pijn gedaan, maar na 4 weken werd het draaglijk en nu gaat het gewoon prima :) Ben blij dat ik heb doorgezet, al heb ik überhaupt nooit aan stoppen gedacht..

Ben vrijdag wezen wegen, en mijn prinsesje weegt alweer 4480 gram! Er was helemaal niemand bij het spreekuur en vroeg of ik haar ook even mocht meten, maar nee dat mocht niet! Gatver vind ze helemaal niet aardig bij het consultatiebureau. Toen ik er de eerste keer was legde ze ook niks uit, begreep totaal niet wat de bedoeling was. Vond ze niet echt vriendelijk jammer genoeg. Maar ach, gelukkig hoef je er ook niet vaak naartoe :)

Vandaag is mijn meisje 8 weken oud! Joehoe, wat gaan die weken toch snel voorbij. Over 6 weken weer werken, heb ik zooooooooo geen zin in! Gatver echt verschrikkelijk. Voel me nu al schuldig om haar achter te laten :'(

12. bloempie 1983

bloempie 1983 Bekend lid

24 aug 2010
    741
    0
    0
    overijssel
    @zoe: Goh wat vervelend voor je meisje zeg! Hopelijk komen jullie er snel achter waardoor het komt!
    Zwemmen hebben we nog niet gedaan. Wil toch nog even een paar weekjes wachten, je weet toch maar nooit met dat zwembad water.

Hier verder alles prima! Helaas is het doorslapen tot nu toe maar bij 2 keer gebleven. Ach ja komt vanzelf! Merk wel dat ze nu wat minder vaak aan de borst hoeft. Meestal xit er nu zo'n 4 uur tussen, dus dat is ook wel lekker. Van het weekend nog ff weer wat kleren gekocht. Had niet veel soeps meer! Ga morgen de zwangerschapskleding maar eens opruimen en op zolder zetten. Hebben julle trouwens al iets aan anticonceptie gedaan?
    Ik zit over een spiraaltje te denken. Weet alleen niet of ze die ook plaatsen als je bv geeft. Zal er eens over gaan bellen met de ha.
    De weken vliegen hier idd ook voorbij! vandaag is Lana alweer 7 weken!

13. lydia1986

lydia1986 VIP lid

16 aug 2009
    22.737
    2
    38
    Vrouw
    pm'er kinderdagverblijf
    uden -> NB
    ghurbaa lekker even genieten nog 6 weken :) .. even nie aan werk denken ;)
    wat flauw zeg dat je niet even mocht meten !..

bloempie, hier geen anticonceptie tot na de volgende ;)

14. Ghurabaa

Ghurabaa Fanatiek lid

30 jul 2010
    1.236
    1
    38
    The Netherlands..
    Spannend! Wie weet is het wel heel snel raak! Geef je borstvoeding?

15. lydia1986

lydia1986 VIP lid

16 aug 2009
    22.737
    2
    38
    Vrouw
    pm'er kinderdagverblijf
    uden -> NB
    nee..
    maar van mij mag het nog wel even duren hoor ( als t wel snel raak is oke maar gaan er niet meteen serieus weer voor )

16. Elines

Elines Fanatiek lid

23 mei 2010
    1.252
    1
    36
    Holland
    @ghurabaa (en nu even hier ;) ): wanneer moet jij weer werken? ik met geloof ik ook over 6 weken weer. 24 november weer. Aan de ene kant vind ik het vreselijk om niet meer de hele dag bij haar te zijn maar ergens kijk ik er ook een beetje naar uit (hoewel dit gevoel lang niet de overhand heeft). Afgelopen week waren mijn collega's hier en als ik hoor waar ze mee bezig zijn, wil ik er graag bij betrokken worden!
    @bloempie: nee hier geen anticonceptie (eh ja toch wel, condooms). Gister voor t eerst ongesteld geworden en het valt me alles mee: geen krampen of veel bloedverlies. Gewoon een normale ongi.. had me eigenlijk voorbereid op bloedbaden als ik hier de verhalen mag geloven. :) Doorslapen komt idd vanzelf wel als ze eraan toe is!

vandaag weer terug naar de huisarts geweest want S.enna had zo'n ontzettende jeuk gister/vannacht. Echt tot krijsen aan toe :( Andere medicatie gekregen voor haar reflux omdat we het idee hadden dat ze allergisch reageerde hierop (en daardoor die uitslag heeft). Dit vandaag gegeven en gelukkig vindt ze het lekker :) Het is een soort papje wat ik op een lepeltje aan haar geef en ze zit lekker te smakken en doet zelfs dr mondje open voor de volgende hap haha! Kan ze alvast oefenen voor de fruithapjes. Over 2weken terug naar de huisarts (of eerder als het verergert), als het dan nog niet is verbeterd worden we doorverwezen naar de kinderarts en gaan we koemelkallergie uitsluiten.
    Wel is ze nog lekker vrolijk tussendoor en vandaag mocht papa de eerste schaterlach in ontvangst nemen :D Volgens mij was het per ongeluk want het is bij 1tje gebleven, ik zit met smart te wachten op te volgende hihi

Deel Deze Pagina