Laatste trimester!!!!!

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door lizsett, 17 nov 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Shendari

Shendari Fanatiek lid

28 jul 2012
    1.628
    29
    48
    Wel fijn dat je ondanks je bekken een fijne zwangerschap hebt!

Ik heb echt zo veel kwaaltjes dat ik het spuugzat ben :)
    Probeer er nog wel soort van te genieten maar dat lukt niet al te best moet ik eerlijk bekennen. Maar ja, het is allemaal voor een goed doel (toch?! :D) dus dat moet ik maar voor ogen houden.

En dan heb ik nog een draakje rondlopen van bijna 2.5. Gelukkig is hij meestal wel lief hoor :D Hoe ervaar jij dat Newbornstar? Zwangerschap met nog een kind al rondlopen?

2. mamamarjon

mamamarjon Actief lid

5 jul 2007
    253
    0
    0
    tilburg
    Hey meiden ik had zelf ook al een topicje geopend maar deze komt eigenlijk op het zelfde uit dus ik kom gezellig hier mee kletsen!!

Zal me even voorstellen

Ik ben marjon woon samen met mijn vriend 2 honden en 3 katten in tilburg, word mijn 3de kindje voor mijn vriend de eerste.Heb al 2 zoontjes van 5 en 8 jaar en we verwachten nu een meisje!!..
    Met de baby gaat alles super goed, helaas met mij iets minder zit sinds een paar weken in de ziektewet ivm bekkenklachten, dus voor mij nu lekker rustig aan doen..

3. newbornstar

newbornstar Bekend lid

18 jan 2013
    718
    31
    28
    rotterdam
    Die van mij is 1.5 haha soms best zwaar ze vraagt nu veel aandacht wilt alles samen met mij doen!:D en ze is aardig der grenzen aan het verleggen :p maar verder kan ze heel lief zijn en helpt ze mama graag! Ben benieuwd hoe het dslijk gaat met 2 kinderen. Maak me er niet echt druk om maar vind het wel spannend

4. Shendari

Shendari Fanatiek lid

28 jul 2012
    1.628
    29
    48
    Haha! Ja lastig soms als ze zo dwars kunnen zijn ;)
    Hier wilde meneer vanochtend niet mee boodschappen doen. Niet in de kinderwagen en wilde halverwege niet meer verder lopen... ondanks dat ik vantevoren al had uitgelegd dat ik echt niet ga tillen. Tja sta je dan... ;)
    Ben maar weer terug naar huis gegaan (was pas om de hoek) Ga niet met een krijsend kind aan mn been boodschappen doen :D

5. mamamarjon

mamamarjon Actief lid

5 jul 2007
    253
    0
    0
    tilburg
    aaa jullie hebben nog echt van die jonge kindjes...die van mij zijn al 5 en 8, das toch wel een heel verschil, ben ook zo benieuwd hoe het straks weer zou zijn een baby, vind ook echt spannend..

6. Shendari

Shendari Fanatiek lid

28 jul 2012
    1.628
    29
    48
    Hoe vond jij de stap van 1 naar 2 kindjes Marjon? Ik zie er eerlijk gezegd best wel tegenop.. Maar ga er vanuit dat het allemaal vanzelf loopt :D

7. leenmar29

leenmar29 Lid

15 mrt 2013
    54
    0
    0
    assen
    Mag ik ook op de lijst? 7 februari uitgerekend.

Ik zit sinds oktober thuis Door bekkenklachten, en dan met dochter van 20 maanden..dat is best zwaar.
    Vind het zwanger zijn zwaarder als bij de eerste. De tijd gaat wel erg snel vind ik!

8. newbornstar

newbornstar Bekend lid

18 jan 2013
    718
    31
    28
    rotterdam
    Dat zal wel even raar zijn in het begin denk ik haha
    Wel fijn oudere kinderen die willen vaak graag helpen :D

9. newbornstar

newbornstar Bekend lid

18 jan 2013
    718
    31
    28
    rotterdam
    Hier ook sinds oktober thuis! De tijd vliegt gelukkig kan niet wachten tot de kleine er is!

10. lizsett

lizsett Actief lid

7 mrt 2012
    482
    0
    16
    Den Haag
    Bevallingslijst

15 JANUARI
    Pioenroos92

16 JANUARI
    Newbornstar

7 FEBRUARI
    Leenmar29

8 FEBRUARI
    Lizsett

10 FEBRUARI
    Lexi

11. lizsett

lizsett Actief lid

7 mrt 2012
    482
    0
    16
    Den Haag
    Ik heb echt respect voor de dames die al een kindje (n vooral jonge) hebben rondlopen en nu zwanger zijn. Het is natuurlijk wel zo dat je er al enigzins aan gewend ben.. maar toch. ik kan het nu al niet meer aan soms.. en ik heb niet eens een huisdier om voor te zorgen, haha.
    gaat goedkomen! lijkt me ook wel spannend van 1 naar 2. Maar (oké bijna) iedereen kan het aan.. dus jullie ook !

12. Pioenroos92

Pioenroos92 Fanatiek lid

28 jul 2014
    1.961
    1.463
    113
    Vrouw
    Noord-Holland
    He Ladies! Ohh er zijn dus meerdere meiden met bekkenklachten..Hier nog 1! Werk al een aantal weken 16 uur in de week ipv 40 uur. Zo kan ik het gelukkig nog effe volhouden. Over 2 weken met verlof!!!

Gisteren had ik controle, wat ik dacht is ook bevestigd. Onze meid ligt deels in me bekken! Yess! Als binnenkort me vliezen breken dan hoef ik iig niet bang te zijn dat de navelstreng om der nekje gaat.

Respect voor dames die al een kindje hebben, lijkt me best pittig.

13. Lexi

Lexi Actief lid

24 dec 2014
    253
    7
    18
    Alleen 2 hondenkindjes hier! Helaas kan ik ze niet gebruiken voor oppassen haha.

Weet niet of het onder bekkenklachten valt, maar ik moet 's nachts elke 10 min omdraaien door pijn in de heup waar ik op ga liggen. Buik wil niet en rug slaapt ook voor geen meter. Dus oefen alvast voor het slaapgebrek straks met de kleine;)

Zit ook thuis dus wat dat betreft genoeg rust. Maar saai hoor, vind het maar niks. En ben ook niet zo'n schoonmaakster dus hou me niet de hele dag bezig met het huishouden.

Fijn dat dat weer een zorg minder is Pioenroos. Daarom wil ik ook zo graag dat het al februari is en de baby gewoon bij mij is. Maak me nu teveel zorgen om alles. Hoe wel dat waarschijnlijk wel zo blijft haha.

14. mamamarjon

mamamarjon Actief lid

5 jul 2007
    253
    0
    0
    tilburg
    @shendari ik kan je onzekerheid wel voorstellen hoor dat je er een beetje tegen op kijk straks met twee kindjes, ik moet je eerlijk zeggen dat ik het net zo spannend vind... ik kan me alleen het gevoel van toen niet meer zo goed voor me halen, maar dat heeft te maken dat ik toen alles een beetje langs me heen gegaan is, hele zwangerschaps periode en kraamdagen door bepaalde omstandigheden, maar je groeit er vanzelf wel in mee...en je mag je best onzeker voelen en het wellicht moeilijk vinden en als dat is ook gewoon hulp vragen, famillie, vrienden en natuurlijk je partner

@leenmar rot he die bekkenklachten, ik heb ze vooral in mijn schaambeen ik deed zittend werk en kon na een uur zitten amper lopen, ik zit nu volledig in de ziektewet en dat geeft me een stuk meer rust als ik nu pijn heb ga ik lekker liggen dan valt de pijn wel mee

@pioenroos dat is goed nieuws toch dat de kleine meid al deels in bekken ligt, dan kan ze niet meer draaien denk ik?

@lexi gezellig al 2 honden kindjes, zie jij er tegen op straks met introductie van de honden met de baby? Ik zelf heb ook 2 honden een boomer en een kruising stafford, zijn beide nog jong en heel omstuimig dus ben erg benieuwd hoe dat straks zal gaan, ze zijn al wel 2 kids gewent maar die waren er al eerder toen zij kwamen

Heb van de week een 3d/4d echo laten doen, kon de nieuwsgierig heid niet meer bedwingen, blijft toch bijzonder idee dat er zon klein mensje in me buik groeit hoor..

Bijgevoegde bestanden:

15. Lexi

Lexi Actief lid

24 dec 2014
    253
    7
    18
    Mooie foto's! Lekkere circusartiest al:D Zou ook zo graag nog een echo laten maken, maar tis zo duur hier. Mbt werk man wonen we tijdelijk in Frankrijk. Jammer, zal me in moeten houden.

Maak me niet zo'n zorgen om de hondjes, die worden helemaal verliefd. Alleen heb ik ook 1 zo'n onstuimige jonge hond, Franse bulldog van 9 maand. Daar zullen we een beetje mee op moeten passen maar komt vast wel goed:)

16. mamamarjon

mamamarjon Actief lid

5 jul 2007
    253
    0
    0
    tilburg
    Hier was een verloskundige praktijk in de buurt die de echos aanbood voor 50 euro, en kreeg de helft van mijn schoonvader, normaal betaal je hier tegen de 80 euro aan en dan had ik het ook echt niet gedaan hoor!..

Maar wonen in frankrijk hoe is het daar, woon je er lang en straks daar bevallen is het daar anderd geregeld dan in nederland?

17. Lexi

Lexi Actief lid

24 dec 2014
    253
    7
    18
    Sinds een jaar en over een jaar hopen we weer weg te zijn. Bevalt ons niet zo heel erg hier, maar het is maar tijdelijk dus komt wel goed. Tis ook nog eens Parijs dus de spanning is hier wat hoger. Gelukkig wonen we er wat buiten.

Qua bevallen is het anders in zoverre dat hier geen kraamzorg is en zelden thuisbevallingen. Moet standaard in het ziekenhuis blijven voor een aantal dagen. Wilde eerst in Nederland bevallen, ook omdat dat met de taal wat fijner is. Maar dat is een heel gedoe, plus dan zou alle papierwerk voor de baby mbt verzekering enz hier na de bevalling nog eens geregeld moeten worden en het is hier zo'n gigantische bureaucratische rompslomp dat kan je je niet voorstellen.

50 euro is heel netjes, dan had ik het ook zeker gedaan:)

18. lizsett

lizsett Actief lid

7 mrt 2012
    482
    0
    16
    Den Haag
    @mamamarjon WAT GAAF! ben zo jaloers.. moet nog even wachten tot 7 december!!! 50 euro is echt een mooie prijs ! ik betaal nu (met korting) 90 euro. Moet ik wel bij zeggen dat het een consult van 40 minuten is, ik 7-10 foto's mee krijg en de gehele opname op DVD. Neemt niet weg dat het nog steeds veel geld is en ik er erg lang over na heb gedacht. doorslaggevende factor: het kan nooit meer over gedaan worden. En ik krijg nog wel eens spijt van dingen.

@Lexi vreemd is het inderdaad als je bepaalde nederlandse dingen gewend bent en je het nu anders mee gaat maken. Ik werk voor ene beneluxorganisatie en meerdere vrouwen komen uit Frankrijk. We hebben het er wel eens over gehad en vrijwel iedereen vind de zorg etc. daar juist goed geregeld!

@Pioenroos fijn! goed nieuws !

19. Lexi

Lexi Actief lid

24 dec 2014
    253
    7
    18
    Oh dat klopt gelukkig ook wel, met de zorg is niks mis. Heeft alleen een jaar geduurd voordat ik eindelijk verzekerd was en de pas is er nog steeds niet;) Maar heb wel vertrouwen in het ziekenhuis ecc. Dat is het belangrijkste.

20. lizsett

lizsett Actief lid

7 mrt 2012
    482
    0
    16
    Den Haag
    Ja inderdaad! zolang je je premie elke maand betaald, lijkt mij dat je ook verzekerd bent haha. een pas zou alleen wel makkelijk zijn als je in dat ziekenhuis staat straks.

Deel Deze Pagina