Wat een mooie foto's zeg mamamarjon! Hoe is het verder met iedereen? Hier niet veel bijzonders eigenlijk. Kijk zo erg uit naar ons meisje! Ben in 2016 uitgerekend maar toch hoop ik dat ze dit jaar nog komt haha. Eerst dacht ik nee als alle feestdagen voorbij zijn dan mag ze komen, maar naarmate de tijd vordert krijg ik steeds meer kriebels dat ik haar wil zien en vasthouden. Kan gewoon niet meer wachten haha. Achjjaa we hebben geen keus...Zij bepaald wanneer ze komt.....
Lexi: Herkenbaar. Ik word ook meerdere keren per nacht wakker. Zwaar frustrerend. Sinds een paar dagen heb ik een bv kussen in bed liggen en dat helpt wel iets. Ik slaap altijd op mijn zij en leg dat kussen dan tussen mijn benen, langs mijn buik en zo dat mijn ene arm er ook nog op steunt. Ik heb zowaar twee nachten doorgeslapen. Vannacht was het overigens weer bal . Pioenroos: Ze komt vanzelf. En dan blijft ze voor altijd . Het lijkt nog heel lang, maar zwanger zijn duurt maar zo kort. Ik verbaas me er enorm over hoe vaak ik wel niet lees op het forum over strippen, inleiden etc. Als het echt medisch noodzakelijk is is het natuurlijk een ander verhaal, maar ik krijg bij een heleboel echt het gevoel dat het een soort ongeduld is. Het moeten afwachten tot er vanzelf iets gebeurd, ipv er zelf actief iets over te zeggen hebben. Maar goed, ik heb makkelijk praten. Ik ben beide keren rond de uitgerekende datum bevallen en heb geen noemenswaardige kwaaltjes. Behalve ontzettend last van maagzuur. Afgelopen weeknd is het kraampakket bezorgd, of zoals zoonlief zei: een ziekenhuis in een doos . De klossen voor onder het bed en de ondersteek zijn ook besteld. Dus dat kan ik ook afstrepen van mijn lijstje. Ik heb eindelijk een leuk behangetje gevonden voor op de babykamer, dus daar kunnen we ook mee aan de slag en dan hoop ik dat we voor de kerst klaar zijn met alles. We zijn afgelopen zomer verhuisd en nog niet alles is uitgepakt, dus er staan her en der nog wat dozen. Dat moet eerst opgeruimd worden, want de babykamer is nu nog voornamelijk opslag en wasruimte . Toch raar om te bedenken dat dat straks echt een baby kamer is.
Even een ego berichtje hoor maar ben er zo klaar mee Wat een verschrikking deze zwangerschap. Nu ook nog last van slapeloosheid. Lig gewoon niet lekker meer en constant zo'n benauwd gevoel in mijn hele lijf. Bah! Ben verschrikkelijk moe maar de slaap wilt mij niet meenemen Jullie ook last van slecht slapen?
Haha zo herkenbaar! ik kan ook niet wachten maar hoop dat hijniet voor de 35 weken komt. Dat moet ik ook nog doen. De hoogte van het bed moet 70 cm zijn toch? ik heb een soort boxspring en het hoofdbord kan dus niet op klossen komen te staan. Gaan ze daar erg moeilijk over doen?
@lizsett nee niet voor de 35 weken idd! Erna wel Je bed moet op 80cm, wij ook een grote boxspring van 70 hoog en moest toch nog verder omhoog! Ook wij hebben een hoofdbord en voetenbord. Wij kunnen een extra matras eronder leggen zodat we aan die 80 zitten. Misschien kan jij ook van iemand een extra matras lenen? Doe je die gewoon onder je eigen matras en topper. Hier trouwens nog iemand die echt bagger slaapt!!! Het hoort er denk gewoon bij..
Het gaat eigenlijk wel goed hier! Zwangerschap op zich valt me heel erg mee tot nu toe. Heb wel klachten zoals veel last van maagzuur, vermoeidheid en wat rugpijn, maar niks waar ik niet mee kan leven. Heb in het verleden door blessures altijd al veel lies en rugklachten gehad en was doodsbang dat door de zwangerschap dit ondraaglijk zou worden, maar tot nu toe gaat het allemaal wel. Het ergste vind ik mijn onzekerheid, elke dag bang dat er iets mis kan gaan, letten op schopjes, bewegingen. En soms voel ik meer dan anders. Geniet er echt van als ze me kapot trapt haha. Dus ben ook wel ongeduldig, maar meer hierom. En zou ook niet laten strippen hierom of iets dergelijks. Ben jaloers op alle babykamers We hebben op dit moment geen ruimte hiervoor en de baby komt bij ons op de kamer. Zou zo genieten van een babykamer inrichten! Maar goed, geniet wel van alle kleertjes kopen enz.
@Pioenroos92 Wat zijn de consequenties als ik dit niet doe? Zou namelijk niet graag een extra matras willen liggen. Wat nou als ik mijn bank op klossen zet ? @Lexi Ik ben ook zo nieuwsgierig. Moet zeggen dat ik niet heel veel bezig ben met wat er mis kan gaan etc. dit kan natuurlijk allemaal nog komen! en onzekerheid hoort er echt wel bij hoor! het is iets nieuws en alles wat nieuw is is onzeker! Vannacht voor het eerst met een voedingskussen geslapen: WAT EEN DRAMA.Of ik moet er echt aan wennen.. of het is niets voor mij.. feit is dat ik met wallen op werk zit want heb geen oog dicht gedaan haha. Ik zit erg in twijfel of ik zal stoppen met werken. Aan de ene kant vind ik het fijn even van huis weg te zijn.. aan de andere kant is het elke dag een opgave en begint het naast fysiek, emotioneel nu ook zwaar te worden! maar: ik moet nog zo lang !!!
Dagen duren langer als je niet werkt, maar een beetje rust kan ook wel heel goed voor je zijn! Dus ligt er echt aan hoe je je voelt
Slapeloze nachten..gewoon wakker zijn..bah! Vandaag maar wel een voedingskussen aanschaffen. Verlang nu alweer naar lekker buik slapen.
Dat kan ik inderdaad ook proberen: op mijn buik slapen. Heb sinds 2 dagen ook een voedingskussen maar moet zeggen dat ik er erg aan moet wennen !
He meiden, voedingskussen is echt even wennen maar na 1 week kan je niet meer zonder! Ik heb bekken instabiliteit en ook snachts veel pijn. Door dat kussen tussen me benen lig ik een stuk comfortabeler. Tis effe je draai vinden Hier last van indalingspijn/weeën vanmiddag weer controle..toch weer even aanstippen. Verder kijk ik zooo uit naar me verlof! Nog 5 dagen werken Hahaha liszett, je kan het proberen onder je bank haha. Bij mij zij ze: als je bed niet 80 hoog is komen we geen zorg verlenen....
@lexi toch lijkt het me best spannend hoor in een vreemd land te moeten bevallen al geloof ik best dat daar de zorg ook net zo goed zou zijn tis gelukkig geen onder ontwikkelend land ofzo @liszett spannend jij ook een 3d echo, en t is en blijft toch heel bijzonder om alvast een kijkje te mogen nemen bij je beeb tis soms nog steeds zo onwerkelijk dat er een klein mensje in je groeid vind je niet? en wat je werk betreft gewoon doen wat je gevoel zegt, ook al duurd het nog lang misschien geeft juist die extra rust straks je wel een goed gevoel het is ook aan de andere kant zo weer voorbij @pioenroos ik herken je gevoel wel hoor dat je wel zou willen dat t voorbij was ben er nu ook wel klaar mee..maar ja helaas 9 maanden hebben ze toch wel nodig haha, ik dacht begin toen ik net zwanger was ik ga er zo van genieten geen gezeur dat ze eerder moet komen dit kan voor mij de laatste zijn!...maar ben t nu toch wel zat.. @punky netjes hoor alles al zowat aan kant! ik heb de doos ook al binnen handig, krijg er ook nog een leuk knisperknuffeltje bij en een omslag doek, leuke is dat ik in januari nog een krijg maar dan via de andere verzekering. @shendari ik herken helaas het niet kunnen slapen ook heel erg, word wel een paar keer op de nacht wakker en val daarna maar moeilijk in slaap, gelukkig heb ik dan wel het "geluk" dat ik overdag niks hoef te doen geen verplichtingen heb dus dan kan ik het nog wel bijslapen heb jij die mogelijk heid nog wel? Wij hebben de kraamzorg van de week hier over de vloer gehad, ik hoop dat ze iemand kunnen vinden met mijn "eisen"pakketje haha, ik wil nml iemand die heel erg stimulerend is met borstvoeding geven, iemand die niet bang is voor huisdieren of daar moeilijk over doet (we hebben 2 honden en 3 katten) en liefst iemand die ook verstand heeft met dragen in een ergonomische doek/zak, ze was positief dus even afwachten maar. Het is bij mij de bedoeling dat ik na het ziekenhuis naar kraam hotel ga paar dagen bijkomen daar en dan pas naar huis..we zullen zien. Heb trouwens een flinke longonsteking overgenomen van mijn vriend hij is 2 weken ziek geweest en eigenlijk vond ik dat ie zich een beetje aanstelde...maar nu ik het zelf heb voel ik me best wel schuldig, ik ben er echt ziek van, hoest de longen uit mijn lijf, super benauwd, en krijg er harde buiken van. Heb nu een antibiotica gehad hopelijk slaat het snel aan anders word ik gek.. Nou meiden tis alweer bijna weekend voor degene die werken nog leuke plannen..
maar hoe leg ik hem in gods naam neer? ik heb 1 uiteinde onder mijn hoofd en dan voorngs zodat mijn buik er tussen ligt en dan om mijn buik terug tussen de benen. lekker! ik nog 3 weken hierna.. dan 2 weken vakantie en 4,5 week verlof tot "the-day"
He Ladies, @mamamarjon haha herkenbaar @lizsett, hahaha volgens mij leg je hem gewoon goed neer hoor haha. Kijk gewoon wat je prettig vind! Gisteren had ik voor het eerst voorween! Dacht echt even dat het was begonnen zeg! Ohhh wat deed het zeer maar na een warme douch namen ze weer af gelukkig! Wel spannend zoiets hoor!
OHHH dat lijkt mij ook zo spannend!! ik zit me ook echt in te denken hoe het is.. wat ik moet voelen.. maar voglens mij als het gaat beginnen weet je meteen dat DIT het gevoel is haha
Hahaha jaa nou het doet echt zeer! Zo raar dat je pijn opeens moet "weg puffen". Ja dan weet je het gelijk! Ben benieuwd wanneer de het weeën gaan beginnen en of die dan hetzelfde voelen. Hou jij het nog een beetje vol Liszett?
Lijkt weer wat beter te gaan hier 's nachts, heb nog niet zo'n mooi kussen maar dekens werken voorlopig weer prima. Ben ergens wel 'benieuwd' naar de weeën. Weet dat ze ongelooflijk zeer gaan doen, maar kan ik ze dragen? Heb in januari een afspraak bij de anesthesist in het ziekenhuis om ruggenprik en dergelijke te bespreken, maar hoe weet ik nu of ik dat nodig ga hebben... Heb er in principe niks op tegen, maar als ik niet zo'n naald in mn ruggengraat hoef dan liever niet Beetje schrik gehad van het weekend, heb wat van de vloeistof van de e-sigaret van mijn man over mijn hand gekregen (doet hard zn best te stoppen). Zit natuurlijk pure nicotine in dat door de huid wordt opgenomen en kon pas 5 min later mn handen wassen. Hoop dat het geen negatief effect heeft op de kleine. Huidcontact is erger dan inhaleren En dan ben ik altijd zo voorzichtig met alles haha. Kan er nu helaas niks meer aan doen.
jammer! hier wel zwangerschapssuiker! gister te horen gekregen en donderdag al de eerste afspraken. Gister was ik er nog best nuchter onder maar onbewust houdt het me meer bezig dan gedacht; heb namelijk extreem slecht geslapen. We gaan donderdag horen hoe of wat. Beetje jammer dat ik tijdens de feestdagen op een koolhydraat arm dieet moet. Voordeel: dit wordt de eerste keer sinterklaas en kerst zonder dat ik extreem aan kom.. heb ik dat ook weer eens meegemaakt!
Haha zo moet je overal maar de zonnige kant van zien he Ach je moet toch al opletten met al het eten, kan er ook nog wel bij. Blijft wel balen natuurlijk. Hier weer ziek aan het worden, lijkt constant te zijn deze zwangerschap. Kom niet van de keelpijn af.
ja is ook zo! morgen gesprek in het ziekenhuis. enige wat ik niet hoop is dat ik de hele dag door moet gaan prikken. Buiten dat het echt niets voor mij als schijterd is, ben ik ook bang dat het een soort obsessie gaat worden.. en dat ik de hele dag met voedingsstoffen bezig ben.