Ben nu 33 weken zwanger, we krijgen een jongen en komen er maar niet uit hoe we hem zullen noemen Nu heb ik een paar vragen aan jullie over de naam Milan. Van ons lijstje (waarover ik sowieso al geen 'wauw' gevoel heb), vind ik deze denk ik toch het leukst, mijn man zou ook instemmen als ik deze zou kiezen. Maar.... - ik zie me gewoon geen puber / volwassen man voor me met die naam. - hij is erg populair maar voor ons nog vrij 'exotisch' - ik zie mezelf dan ook niet zeggen "ben met Milan naar ... geweest" Klinkt me dan zo raar in mijn oren. Beetje nietszeggend ofzo... We komen er gewoon niet uit. Het is echt verschrikkelijk en het wordt nu zelfs een beetje vervelend! Helpen jullie me meedenken?! Gisteren hoorden we nog Noan (noo-an, klemtoon op noo). Vonden we ook wel leuk. Of is Noam dan leuker? Andere namen zijn ook nog steeds welkom. Ik houd van ronde klanken en eventueel met een J als eerste letter zou helemaal leuk zijn! Dank jullie wel allemaal.
Noan hoorde ik gisteren ook de tv Milan..ik heb dr niks mee. En vind je twijfels behoorlijk! Wat vind je van Roan?
Zeker ook "ik vertrek" gekeken Ik heb dus ook zoiets, heb niks bij de naam (omdat ik hem niet echt als naam ken), maar vind hem wel erg leuk. Zeker voor een baby(beetje dubbel maar goed). Roan vind ik niet passen bij de namen van onze kinderen... Andere namen op de lijst zijn Daniël en Koen. Mijn man vind Tygo ook er leuk, hij is meer van de korte, wat meer standaard namen...
Ik vind Milan wel leuk maar ik denk toch ook meteen aan de stad... ik zou het daarom niet doen. Noan is leuk, Noam nog leuker vind ik! Iig véééél leuker dan Milan!
Ik vind milan erg leuk. En ik ken een leuke volwassen man die zo heet. Ik vind de naam idd wel leuker bij een getint jongetje.
Milan is leuk, Noam ook. Tygo is wat vlotter misschien, maar niet zo zeer leuker. Ik ken overigens een hoogblonde Milan en zijn naam past helemaal bij hem. Denk dus niet dat het perse een getint kindje hoeft te zijn.
Joah niks voor jullie? Wij wouden ook Milan voor een jongetje maar ben wel blij dat die naam t niet is geworden. Ik krijg er telkens meer een exotisch idee bij ( zoals hierboven genoemd word) beetje aladin geworden
Ik denk dat het sowieso wennen is met DE naam. Wij spreken de naam die wij waarschijnlijk gaan kiezen ook vaak uit en dan klinkt het toch vreemd. De ''werknaam'' klinkt dan beter je moet het gewoon vaker hardop uitspreken en op een gegeven moment denkt je wellicht JA dat is 'm of je wordt de naam zat. Kan ook. Ik vind Milan wel een leuke naam hoor. Noan iets minder.
Thomas en Jurre stonden hier lang op de lijst, beiden leuk. Hugo ook leuk, maar het zoontje van een vriendin heet al zo.
Liam vind ik erg leuk, al bij de eerste. Maar die heet dus J u l i a n. En ik zou Liam dan op zijn NL uitspreken. Het lijkt dan wel erg op de andere naam. En ik geloof dat mijn man hem niet leuk vindt....
Ja maar dat heb ik ook een beetje met Milan. Eind klank klinkt hetzelfde...... Ik vind Milan een mooie naam! Noam/Noan moet ik even aan wennen, dan kies ik eerder voor de veilige Noah (wat bovenaan mijn eigen top 5 lijstje staat, hihi ) Nog wat ideetjes: J.u.lia.n en Noah J.u.lia.n en Morris J.u.lia.n en Floris J.u.lia.n en Thijmen J.u.lia.n en David J.u.lia.n en Marijn J.u.lia.n en Pepijn J.u.lia.n en Silvijn J.u.lia.n en Tristan J.u.lia.n en Vince (of veilig Vincent, maar vind ik minder mooi) J.u.lia.n en Boaz J.u.lia.n en Freek J.u.lia.n en Dinand J.u.lia.n en Faber J.u.lia.n en Jonah J.u.lia.n en Chris J.u.lia.n en Wessel J.u.lia.n en Senna J.u.lia.n en Mick J.u.lia.n en Laurens J.u.lia.n en Beau Een beetje van alles wat
Noan vond ik ook erg leuk toen ik het gisteren hoorde bij Ik vertrek! Bijzondere maar leuke naam. Succes met kiezen. Wij vinden een jongensnaam ook erg lastig.
Bedankt allemaal! @ Mauw: wat een lijst! Er staan een aantal namen tussen die erg leuk zijn, maar tja, manlief vind die minder/niet mooi. Net zoals Noah, mijn favoriete naam sinds de middelbare school al! Helaas, ook deze derde zwangerschap is hij niet van mening te veranderen. @ IngeK: wat moeilijk he?! Heel veel leuke namen, maar allemaal niet de 'wow' factor wat ons betreft. Jullie ook succes!
Zucht..........mannen! Hihi! En wat vind hij van Noan? Ik vind het wel een mooi alternatief. Succes!!!!!!!!
Moeilijk he Wat vinden jullie van: Vigo (met de g zoals je hem in het alfabet ook zegt) Justus Justin Thomas Bastian David Daniel (met puntjes) Of denk ik in de verkeerde hoek?
*zucht* eerst goed lezen Mo! Helft was al genoemd. Ik hoop maar dat t vroege zwangerschapsdementie is Schoot me nog wat te binnen. Jens. Vind ik ook heel leuk.
Nee je zit helemaal in de goede hoek Daniel staat hier samen met Milan al tijden op een gedeelde eerste plek. En Justin heeft hier ook heel lang bovenaan gestaan. Thomas en bastia(a)n waren ook opties!