Welke buggy (voor op vakantie)?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Shaana, 9 sep 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Shaana

Shaana Bekend lid

7 apr 2014
    886
    23
    18
    Dag dames,

Naam van het onderwerp zegt het eigenlijk al. In november gaan wij een weekje weg, voor het eerst met onze meid. Spannend spannend :)
    Ben me nu dus al aan het stressen wat ik wel of niet mee moet nemen en wel genoeg van alles etc etc.
    Zo kwam gisteravond een buggy ter sprake. Voor mij nog geheel onbekend terrein. Maar toch lijkt het me handig juist voor op reis.
    Maarr.. welke en waarom?

Verder hoe gaat dat mee het vliegtuig in? Bijvoorbeeld met een hoes eromheen? Komen er extra kosten bij kijken?

Welke buggy zijn jullie bekend mee? Wat zijn de ervaringen?
    Tweedehandse mag ook, maar waar moet ik dan zoal op letten?
    Alles is welkom en dank alvast!

2. Molensteen

Molensteen Fanatiek lid

17 nov 2014
    4.059
    21
    38
    Vrouw
    Ik zou vooral geen nieuwe meenemen, gaat ie mee als bagage dan wordt er erg on zorgvuldig mee omgegaan, veel smijt werk.
    Zou dan een tweede handse kopen.

Een licht gewicht paraplu buggy, sfhankelijk welke luchtvaartmaatschappij, mag vaak mee tot aan de gate en dan gaat ie ook het ruim in. Op de bestemming kan het zijn dat je hem niet meteen krijgt ( bij een slurf al helemaal niet) en dan gaat ie ook mee op de bagage band. Of je krijgt hem wel.

Hier chicco lite way 2 buggy, 5 standen buggy, dus kan plat, paraplubugy.

3. Dizzy

Dizzy Fanatiek lid

23 apr 2008
    2.758
    1
    36
    Ik heb de Chicco liteway, kan helemaal plat. Prima buggy!

4. Nele87

Nele87 Fanatiek lid

24 feb 2012
    1.286
    9
    38
    Vrouw
    Toen dochter 8 maanden was zijn we naar Tenerife geweest. We hebben gewoon onze maxi cosi mura wandelwagen meegenomen. Daar zat dochter toch nog het prettigste in, bovendien wilden we veel gaan wandelen, en dat is toch fijner met een wandelwagen dan met een buggy.

Nadien is deze wandelwagen nog een keer meegeweest op vliegreis. Hij heeft er een hoop krassen bij, maar hij dient dan ook om te gebruiken, dus dat vind ik niet erg.

Als je toch een buggy koopt, let er dan op dat deze een grote zonnekap is. Die kleintjes zitten nog zo laag in de buggy, dat ze vaak geen bescherming hebben van die kap. Als je naar een zonnige bestemming gaat, vind ik dat persoonlijk toch erg belangrijk.
    De zonnekap van een Chicco liteway vind ik bijvoorbeeld veel te klein.

Veel plezier alvast !

5. Shaana

Shaana Bekend lid

7 apr 2014
    886
    23
    18
    Nou das fijn om te weten. Wij gaan namelijk naar Fuerteventura, zonnig dus! Laag in de buggy zitten, juist daarom een grote kap daar had ik nog niet aan gedacht. Dankje!

6. troetjuh

troetjuh Fanatiek lid

21 okt 2010
    2.654
    34
    48
    Niks
    Op een mooie plekje
    Hier een quinny Zapp extra2
    Kan ook helemaal plat en van je af en naar je toe met het zitje grote zonnekap
    Hij is ook klein opklapbaar

7. Doornroos

Doornroos Actief lid

8 sep 2014
    113
    13
    18
    Wij hebben een Nuna pepp en die heeft al heel wat gevlogen. Er zit 1 klein vliegtuiggerelateerd krasje op het handvat. Hij mag altijd mee tot de gate, dan geef je hem af. Soms krijg je hem direct buiten het vliegtuig terug (meestal bij kleinere luchthavens) soms komt hij via de bagage band. Dit is soms ver lopen, ik neem dus altijd een draagzak mee in de handbagage. Aangezien je dochter nog jong is zou ik zeker een buggy nemen die helemaal plat kan. Dan kan ze (hopelijk) lekker slapen in de buggy. Fijne vakantie!

8. Vita Rose

Vita Rose Fanatiek lid

6 aug 2015
    1.047
    34
    48
    Vrouw
    Wij hebben de Koelstra. Superfijne wagen met grote zonnekap en ook het zitgedeelte kan helemaal plat!

9. Shaana

Shaana Bekend lid

7 apr 2014
    886
    23
    18
    Dank voor al jullie reacties. Ik heb vandaag het e.e.a. afgezocht op internet en ik kom op 3 buggys uit. Heb van alles overwogen en deze lijken het beste bij ons te passen.
    Koelstra Simba t4
    Chicco Liteway
    En een merkloze Basicline van Babypark
    Dat laatste is het goedkoopst mochten we een nieuwe willen.
    Maar neig toch naar een tweedehandse, gezien het feit dat ze er toch niet al te netjes mee om zullen gaan en ook gezien ons budget.
    Wat we vooral ook willen is dat het niet te zwaar moet wegen.
    Wat zijn jullie bedenkingen over deze wagens?

10. wishfulthinking

wishfulthinking Fanatiek lid

7 aug 2012
    4.828
    2.498
    113
    Vrouw
    Hier een koelstra simba t3 met flight case

Buggy die goed plat kan(al is dat bij ons niet meer nodig) dochter is bijna 2,5
    Goede grote zonnekap
    Goed wendbaar
    Super tevreden over!
    7,5 kilo incl flight case 8 kilo

We zijn dinsdag net terug gekomen uit Mallorca

We vlogen via Düsseldorf daar mocht ie mee tot aan de gate
    In Spanje kwam ie van de bagage band
    Terug weg weer tot aan de gate
    Aankomst Düsseldorf lag de buggy weer op de bagage band

11. Shaana

Shaana Bekend lid

7 apr 2014
    886
    23
    18
    @wishfulthinking fijn om te horen dat deze buggy jou bevalt
    Zie hieronder :D

Ben wat gaan zoeken op mp en ben een Koelsta Simba t3 tegen gekomen voor een zeer aangename prijs.
    Zijn nog meer dames hier bekend mee???

12. djee01

djee01 Lid

21 jan 2014
    58
    0
    6
    NULL
    NULL
    ja ik heb ook een koelstra, super fijne buggy. Is meegegaan naar Barcelona en Denemarken. Grote zonnekap, klapt makkelijk in, is stevig, kan plat zodat er goed geslapen kan worden en is heel wendbaar. Rijdt alleen niet goed in het zand, dat is het enige nadeel dat ik heb kunnen ontdekken

13. Appel28

Appel28 Bekend lid

28 mrt 2014
    685
    0
    16
    NULL
    NULL
    Wij hebben een nuna pepp (tweede hands) top buggy!
    Kan helemaal plat, zeer wendbaar en bestuurbaar met 1 hand, grote zonnekap die je ook nog kunt stellen zodat ze helemaal uit de zon zitten.

We hebben al veel gevlogen en mochten altijd de buggy of duowagen meenemen tot aan de gate. Na de vlucht weer terug via afhaalpunt if baggageband.

Een keer schade gehad maar dit werd verzekerd door de verzekering.

14. LianneE

LianneE Niet meer actief

Koelstra gekocht via mp voor 50€.
    Ben er blij mee, is denk ik een t4.
    Toen we op vakantie gingen de joolz wagen ingecheckt (ze was toen maar 6 maanden).

Ik vind zelf dat ze nog steeds beetje onderuit gezakt hangt erin (en ze is groot voor haar leeftijd).

Ze doen de buggy als laatste erin dus ze zullen miss een beetje gooien maar ze worden niet geplet door allemaal koffers ofzo :D

Deel Deze Pagina