Ik ben nu 12 weken zwanger en dit jaar wordt onze laatste vakantie met z'n 2-en. We willen echt wat speciaals gaan doen: rondreis of ver weg of ?? Ik wil natuurlijk niet naar landen waar je jezelf moet laten inenten, want dat mag nu niet meer. We hebben eind aug/begin sept. 3 weken vakantie. Wie heeft er tips, advies of een leuk idee om naartoe te gaan?
Hmmm, sorry hoor, maar ik moest zojuist heel erg lachen om je banner! 63 weken zwanger; dat wil je echt niet.... Grappig, maar misschien wel even veranderen. Groetjes Olga
Maar goed, om op je vraag terug te komen; ligt er een beetje aan wat je wilt. Zon, strand en lekker uitrusten of liever iets actiever, of veel bezichtigen. Ver weg of dichtbij, vliegen of met de auto. heb je al een beetje een richting? Groetjes Olga
Voor rust en strand zou ik zeggen Nederlandse Antillen. Ik heb zelf een erg leuke vakantie gehad daar. Voor een rondreis heb je ook in Europa hele mooie gebieden. Bijv vasteland van Griekenland. Ben ik zelf niet geweest maar wel foto's en documentaire van gezien. Staat bij ons dus wel op lijstje. Het ligt eraan waar je van houdt.
Inenten wordt al geadviseerd naar o.a. Turkije en Egypte daarvoor heb je nodig hepatitis A en DTP, deze injecties kunnen wel als je zwanger bent. Vaccinatie met gele koorts kan beter niet als je zwanger bent, ook malariagebieden kun je beter mijden als je zwanger bent. Wil je meer info over reizigersadvies pb dan maar ff. Veel plezier met het uitzoeken van een reis !!
Hoi, is dit een idee? Twee of drie weekjes naar Amerika; naar Las Vegas vliegen en dan een auto huren en een rondrit maken langs verschillende nationale parken? Kun je eventueel nog naar San Fransisco en LA ook. Gezellig met zijn tweetjes toeren, een paar mooie plaatsen bezichtigen, door mooie nationale parken rijden en wandelen, dus van alles wat! Ver weg, maar je hoeft geen inentingen. Groetjes Olga
door Canada en/of Amerika trekken met een camper is echt super!! en je loopt geen extra risico's ofzo. De nationale parken aan de westkust zijn prachtig! Wat dichter bij huis vond ik Schotland en Noorwegen echte toppers!!! Op zich kunnen sommige inentingen geen kwaad hoor, maar ik kan me voorstellen dat je het toch liever echt veilig houdt. En er zijn zoveel andere mooie gebieden!! (zie boven) Laat je even weten wat het wordt?
ja amerika een echte aanrader, wij zijn met kras reizen geweest, die is ook niet zo duur. wij hebben een rondreis gemaakt met de bus los angeles grand canyon las vegas san fransisco. super mooie reis, je kunt ook op hun website kijken, kras ster vakanties, die reis heet western highlights. een echte aanrader ben er zelf 3x geweest, heb ook 3x dezelfde reis gemaakt. als je vragen hebt mail me maar je hebt geen entingen nodig. oja wij zijn 2 jaar geleden getrouwd in vagas.
Kan mij helemaal aansluiten bij de Amerika fans;super!!! Prachtig land, heel veel te doen en te zien, steden, natuur, maar strand natuurlijk ook. Ik ben al twee keer geweest, overigens met kinderen.Ze zijn nu vijf en drie en dat is prima te doen. Voordeel ook, dat medische zorg goed is, hoop je niet nodig te hebben maar wel veilig idee. Ik moest helaas er wel gebruik van maken. Wij zijn vorig jaar ook getrouwd in Las Vegas. Wij hebben trouwens gewoon een fly&drive geboekt, Amerika is heel goed te doen op eigen houtje. groetjes Patricia
kijk eens op www.elizawashere.nl, voor aparte speciale hotels. Wij gaan over 4 weekjes hiermee naar Andalusië.
bedankt voor alle reacties. Zo te zien is iedereen pro-amerika! Ik ga eens even op internet neuzen. We zoeken nl. een actieve vakantie, dwz het lijkt ons leuk een rondreis te maken en veel te zien. Hoe gaat zo'n rondreis in werking: reis je met een grote touringcar en is dat zoiets als een stadsbus of heb je wel meer zitruimte? Met een camper lijkt ons ook wel gaaf, hebben jullie hier tips waar je zoiets het best kan boeken?
je reist met een luxe touringcar. en weet je je hoeft zelf niet te rijden, je gaat er om de 2 a 3 uur uit voor plas eet pauze, en sávonds ben je weer in je hotelletje, alles wat je kunt zien zie je. ik zou het zekers aanraden, stuur me even een pb als je hebt geboekt, als je nog vragen hebt kun je me altijd een pb sturen. xxxmensi.
tip kijk eens op die site van kras, kun je zo lezen waar je overal komt. typ verenigde staten in en rondreis links boven. Je kunt ook onder reisverhalen kijken, dat is ook erg leuk om die te lezen.Met een reisgezeldschap is altijd zo wie zo leuk, je hebt er altijd wel leuke mensen tussen zitten. volgens mij kost deze reis 1269,- per persoon.
Met de camper is echt heel goed te doen. Je stippelt met een reisgids vooraf een globale route uit maar heb tijdens je vakantie alle vrijheid om te gaan en staan waar je wilt. Je kan op internet heel veel vinden. De bekendste camperverhuurder in amerika is cruise america (www.cruiseamerica.com). Je kan vanuit Nederland vaak een combi boeken van een vliegticket en camperhuur, gewoon even zoeken op internet, ik weet de organisaties niet meer precies. Daarbij zit dan vaak ook 1 hotelovernachting, want je mag volgens de amerikaanse wet niet rechtstreeks vanuit het vliegtuig gaan rijden, je moet verplicht een nachtje bijkomen. Succes met de keuze en alvast heel veel plezier!!
Met wat goede reisboekjes (lonely planet) en een wegenkaart van het gebied waar je heen gaat, kun je heel goed met een auto door Amerika reizen. Voordeel is dat je doet wat je zelf wilt. Wij genieten er altijd van om met zijn tweetjes op pad te zijn; lekker zelf je reis uitstippelen en je tijd te nemen voor het maken van foto's en wandelingen enz... Maar wil je het wat makkelijker dan is het misschien beter om met een reisorganisatie te gaan; dan is alles voor je geregeld en heb je wat meer gezelschap om je heen. Succes met het maken van je keuze! groetjes olga