Laatste voeding en sprongetje

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Babii, 25 dec 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Babii

Babii VIP lid

10 jun 2009
    11.520
    3
    38
    Ha meiden,

Ben ik weer met een vraag:

M'n dochtertje van nu 11 weken en 4 dagen oud zit middenin een sprong. Althans, dat denk ik. Symptomen:

- huilerig (zomaar zonder reden);
    - beetje eenkennig;
    - heel slecht slapen (hazenslaapjes van 30 minuten, dan weer volop huilen);
    - meerdere keren per nacht wakker, normaal max 1 keer;
    - heel slecht haar fles drinken.

Normaal dronk ze 150 cc schoon leeg. Toen overgegaan op de 180 cc, dronk ze veelal op, maar meestal met die eerste en laatste voeding drinkt ze 120 tot 140 cc, dan slaapt ze weer.

Momenteel drinkt ze 100 cc, te weinig dus. Komt elke 2 a 3 uur, en normaa elke 4 uur. Sprongetje denk ik? Hoelang houdt dat aan?

En de tweede vraag;

Normaal kreeg ze ds elke 4 uur een voeding. Laatste voeding was 23.00 uur en dan kwam ze tussen 06.00 en 07.00 uur.

Ze sliep normaal de nacht door, nu is ze aan het spoken, tuutje kwijt, weer tuutje willen enz.

Ze is nog niet op bepaalde tijden wakker, dus vraag ik me af;

- hoe houden jullie een voedingsschema aan zodat er regelmaat is?
    : hoe laat geven jullie een baby van 11 weken de laatste voeding?

Ik merk als ik hem om 23.00 geef, ze echt 20 minuten gigantisch en hysterisch huilt, amper drinkt en in slaap valt.

Geef ik hem 22.00 dam ben ik dat huilen voor, maar komt ze rond 05.30.

En stel ze komt de ene ochtend 7 uur en de andere 6 uur, dan kom ik nooit uit met de voedingen, om om 22.00 de laatste voeding te geven., dan zitten er dus kortere periodes tussen de voeding en geen 4 uur.

Dus hoe komen jullie qua schema dan op die standaard tijd voor de laatste fles, want ik moet haar echt 22.00 wegleggen anders krijst ze de boel bij elkaar tot zweten aan toe, erg zielig.

Snappen jullie me nog???

In ieder geval bedankt voor de antwoorden!

2. Babii

Babii VIP lid

10 jun 2009
    11.520
    3
    38
    O ja, en ze moer wel echt elke 4 uur, anders krijgt ze teveel binnen.

Ik doe nu bijv, zoals vandaag;

6 uur wakker, fles en ze sliep tot 11 (had 10 voeding gemoeten).
    11.00 voeding
    14.00 na 3 uur weer een voeding
    18.00 weer een voeding
    22.00 laatste voeding

Zo heb ik een gesmokkeld, maar kwam ze wel op22.00 dus uit. Is het raar dat er nog geen regelmaat qua slaappatroon is en dus de ene keer vroeger en de andere keer later iets krijgt?

3. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.493
    13.954
    113
    Vrouw
    Klinkt als de 12 weken sprong. Duurde hier een dag of 2.
    Geef bv op verzoek dus met flessen schema's kan ik je helaas niet helpen. Hoop dat je meisje snel weer in dr ritme zit!

4. steffiegeorge

26 nov 2012
    71
    0
    0
    NULL
    NULL
    Klinkt idd als een sprongetje.. Hier op het moment er ook middenin! Overdag een voorbeeldige baby en s nachts een waar duiveltje!
    Ik geen ook bv op verzoek maar ik zou geneigd zijn om de fles dan om 22 uur te geven en dan misschien een weekje voor lief te nemen dat ze om 5.30 weer komt..
    Zal wss vanzelf wel weer terug gaan, het huilen voor zijn is denk ik beter als zo overstuur...

Succes vannacht!

Ohja als toevoeging; wij hebben nop schema, hier is het go with the flow! Bij ons zorgt dat voor minder frustraties van beide kanten...

5. Ikdus

Ikdus VIP lid

1 aug 2008
    10.695
    15
    38
    Hier voed ik ook op verzoek en het is elke dag anders. Vooral nu het vakantie is.
    Normaal krijgt ze redelijk vaste tijden haar bijvoeding. Nu heeft ze nog maar 1x fruit gehad bijv sinds zaterdag ochtend. 0x brood en 0x tussendoortje.
    Omdat ze slaapt op die tijden en daarna wakker wordt voor een fles.
    Nu heeft ze bijv 9 u haar laatste voeding gehad en is net weer voor 1 gekomen.

Terwijl we vaak 23 u laatste voeding geven en dan 8 u weer eerste. Ik maak me niet druk om schemas en slaaptijden. Ik kijk vooral naar mn dochtertje en hoe zij tevreden is. Schemas maken ze vanzelf komt echt goed.

Je mag blij zijn dat ze zo lang slaaot in de nacht. Hier magg ik nog vaak genoeg in de nacht eruit voor een fles

6. Babii

Babii VIP lid

10 jun 2009
    11.520
    3
    38
    Het gaat me ook niet om het slapen maar om de voeding van 22.00 uur. Ik kan niet als ze om 20.00 heeft gehad om 22.00 weer de laatste fles geven.

Voedde eerst ook op verzoek maar daar raakt dit meisje gestressed van. Zij is meer gebaat bij ritme en regelmaat. Merk dat aan alles.

Zij slaapt veelal ook niet meer tussen de een na laatste en laatste voeding in, en om 22.00 is ze echt moe. Wacht ik tot 23.00 dan gaat het volledig fout.

Kijk nu komt ze net weer, maar arme meid was compleet uit haar doen. Is in slaap gevallen en nu dus net wakker. Leg haar zo weer terug na de fles en dan zou ze 11.00 moeten. Veelal geef ok dan 14.00 de fles zodat ze om 6 en om 22,00 uitkomt.

Ze is hier overigens al ruim een week zo qua gedrag. Vorige keer duurde het bijna 2 weken. Verschrikkelijk voor die meid. Ze zit nu dan overigens in het sprongetje van 8 weken, want ze is met 37+4 geborn en ze rekenen vanaf de uitgerekende datum.

Ik heb dus een meisje dat gebaat ks bij regelmaat vandaar de vraag hoe doen jullie dat? Kijk als zij tussendoor weer honger heeft dan krijgt ze natuurlijk wat, maar normaliter gebeurd dat zelden. Alleen nu ze zo slecht drinkt :(.

Ben dus wel benieuwd hoe andere mama's dat doen om toch op een bepaalde tijd haar laatste voeding te geven. Wil dat ze die ele dag om 22.00 krijgt anders gaat het dus fout, blèren huilen en hysterisch worden. En er moet wel een x aantal tijd tussen zitten eer ze haar volgende voeding krijgt.

7. Cryptonism

Cryptonism Fanatiek lid

6 feb 2012
    4.310
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik hou geen schema aan. Ik zorg alleen dat ik wel in de gaten hou dat ze voldoende binnenkrijgt of niet overdadig binnen krijgt.

Wij mochten op verzoek voeden en dat ben ik gaan doen. Eerst vond ik dat moeilijk omdat ik ook in zo'n schema zat maar inmiddels heb ik dat laten varen. Geleerd van mijn dochter dat zij dat zelf heel goed kan regelen allemaal.

Verder klinkt het wel als een sprongetje idd. De mijne zit ook in zo'n fase. Ze slaapt 's nachts wel door maar overdag is er geen vast slaapje meer in te krijgen op het moment :D.

8. brownielover

brownielover VIP lid

9 mrt 2009
    8.154
    3.033
    113
    Nederland
    Tja, heel stom maar dat kwam vanzelf.
    Ik stuurde een klein beetje, door dr wakker te maken smorgens (in het weekend veelal) en als ze eerder kwam smorgens dan rekte ik elke fles met bijv. 15 min zodat ik savonds altijd hetzelfde uitkwam. Nu hadden we al gauw enigzins regelmaat, wat varieerde met hooguit 1 uur per dag, maar na mijn verlof is het gewoon zoals het het fijnst is. :) Overigens met weekend, vrije dagen etc. laat ik haar uitslapen. Ga dan niet onnodig vroeg uit bed als het niet hoeft. Ze kan hier ook tegen, maar das dus niet altijd zo. Gewoon geduld, beetje sturen en het komt vanzelf.:)

9. Ikdus

Ikdus VIP lid

1 aug 2008
    10.695
    15
    38
    Ik heb nog nooit een sprongetje gezien denk ik :p.
    Maar je zou aan de hand van die fles die ze voor 22 heeft gehad kunnrn kijken.
    Heeft ze bijv om 20u gehad geef je 90/3 en kijk je wat ze daar van op krijgt.

10. Babii

Babii VIP lid

10 jun 2009
    11.520
    3
    38

Kijk, hier had ik nog niet aan gedacht. Heel slim!!

Voeden op verzoek werkte hier echt niet helaas.

Ja dat sprongetje, verschrikkelijk. Is nu al ruim een week aan de gang.

11. Sallie

Sallie VIP lid

27 sep 2008
    8.257
    292
    83
    Voor de klas
    Noord-Holland
    Lastig hoor! Wij hebben ook een tijdje zitten miepen toen. Ik deed op een gegevem moment verschillende hoeveelheden. Dus eerste fles bijv 180 en dan daartussen 150 en laatste fles weer 180, dan heeft ze eerder trek en kom je makkelijker rond 22 uit misschien?!

12. Tuttie

Tuttie Fanatiek lid

11 jan 2010
    2.855
    0
    36
    Wij hadden met 7 weken een vast ritme en dat was heerlijk.
    Wel gaven we de laatste fles om 23 uur.
    Ons schema:
    5-6 uur eerste fles
    8,30 uur
    12 uur
    15,30
    19 uur
    23 uur

Langzaam schoof de eerste fles op naar 8 uur en gingen we over op 5 flessen.
    Met 4 maand begon ze ook te huilen met de 23 uur fles en toen zijn we op 4 flessen overgegaan.
    Nu krijgt ze er nog 3.
    Voordeel ook was dat ze na de fles van 19 uur op bed ging en de nacht in ging.

13. Babii

Babii VIP lid

10 jun 2009
    11.520
    3
    38
    Hoi meiden,

Dank voor de tips!

Shaar, ik heb echt heel lang geprobeerd op verzoek te voeden. In het begin kwam ze dus elke 2 uur voor een voeding.

Weet je, ik vind het nu, zelfs 11 weken na haar geboorte, erg moeilijk haar Homer huilte herkennen. Meestal doet ze NEH NEH als ze honger heeft, maar soms doet ze dat ook als ze me is.

Ze had vandaag 7 uur haar eerste fles, dronk 180 cc op. Om 11 uur haar tweede flesje en daar dronk ze maar 100 cc van. Ik denk o, 14.00 uur dan maar haar derde fles, ze dronk nog geen 20 cc, was bekaf rn heb haar te slapen gelegd. Ze slaapt nu dus bijna een uur, misschien wil ze daarna nog.

Maar ja, met zulke tijden komt ze niet aan die 5 voedingen per dag. Vandaar dat ik haar ook echt wekte als ze eindelijk even sliep. Fles gaf en weer te slapen legde. Maar goed, net wilde ze dus echt geen drinken. Ze huilde enkel van moeheid en wilde slapen. Ze slaapt dus al bijna een uur.

Ik denk dat ik toch nog een keer op verzoek ga voeden, want soms heeft ze dus geen echte honger en drint amper. Kan dus ook met haar sprongetje te maken hebben die verdorie al ruim een week duurt, arm meisje.

maar shaar, wat dan als ze aan maar 4 flessen komt? En stel ze heeft om 20.00 een fles gehad, dan moet ze 22.00 weer.

Ik kan haar echt niet later als 22.00 erop leggen, want Dan is m'n meisje compleet over de zeik :(.

Ze legt overigens hele zware plas luiers haha, en poepen doet ze elke ochtend, haal ik haar uit bed en dan heeft ze standaard gepoept. Wallen heeft ze niet, ze wordt allen snel zeurderig. Snel afgeleid en gaapt wel, dus ze lijkt me dan wel moe. Leg haar dan re slapen en dan slaapt ze 30 minuten en is wakker.........

14. Tuttie

Tuttie Fanatiek lid

11 jan 2010
    2.855
    0
    36
    hoeveel weegt ze dan?

15. Babii

Babii VIP lid

10 jun 2009
    11.520
    3
    38
    Bijna een maand geleden 5520 gram.

16. mnonc

mnonc Fanatiek lid

9 mrt 2012
    2.589
    0
    0
    Hier krijgt mn meisje nog steeds de laatste voeding tussen 10 en 12... En dan komt ze sochtends tussen 7 en 9... verschuiven lukt echt niet.

Maar klinkt idd als de 12 weken sprong.. verschrikkelijke sprong is dat! haha

17. rijtjes

rijtjes Niet meer actief

Hoi hoi,

Wat versta je onder voeden op verzoek? Ik denk namelijk dat het ook echt voor jouw meisje kan, maar voeden op verzoek moest ik ook even "leren"

18. Djooys

Djooys Niet meer actief

Je kan haar toch ook savonds een fles geven als zij zelf honger heeft en dan naar bed als ze moe is en kijken wanneer ze dan zelf weer komt?

19. Babii

Babii VIP lid

10 jun 2009
    11.520
    3
    38
    Ze krijgt sowieso de avond een fles, maar ik kan haar gewoon niet later als 22.00 uur naar bed doen. Als ik dat doe dan is ze Compleet overprikkeld en krijst alles bij elkaar ben ik achter gekomen.

Rijtjes, voeden op verzoek is wanneer ze de NEH huil doet, haar een fles geven. Alleen dat deed ik im het begin met als resultaat dat mevrouw elke 2 uur kwam.

Ik moet ook eerlijk zeggen dat ik het erg moeilijk vindt om te beoordelen wanneer ze nu daadwerkelijk honger heeft en daarom huilt. Klinkt heel stom, maar ja, is ook m'n eerste. Voel me daardoor wel een slechte mama.

Hulp en tips. Graag!

Maar feit blijft wel 22.00 moet ze echt op bed, anders huilt ze enorm!

20. rijtjes

rijtjes Niet meer actief

Hoi hoi,

Ik heb dus ook gevoed op verzoek, maar dit betekende ook niet altijd dezelfde hoeveelheden geven. Dus als er maar 2 uur tussen zat gaf ik gewoon minder. Heeft echt wel wat tijd gekost, maar door echt haar te volgen en te kijken, is ze zelf een ritme gaan maken. Ze heeft bijvoorbeeld wel ook langer op de 1 gezeten, want dronk nog teveel.

Hier ook de eerste hoor, maar geloof me, je bent geen slechte mama! Mijn dochter had vrij snel dat ze rond half 8 echt stuk was. Juist het voordeel van het voeden op verzoek vond ikhet er aan toe kunnen geven.

Misschien wil jouw meisje graag vaak drinken, maar kleinere hoeveelheden, kan heel goed hoor.

Deel Deze Pagina