Mijn dochtertje is vier maanden en heeft buikgriep. Gisteren ziek terug gekomen van het kdv. Daar 110 cc gedronken over de hele dag en dit er allemaal weer uitgegooid. Toen ik thuis kwam heb ik haar gelijk aangelegd en dronk ze super gulzig. Binnen vijf minuten begon ze weer over te geven. En echt veel! Ik weet dat h et al gauw heel wat lihkt, maar ik moest het doekje dus echt minimaal tien keer uitwringen om het op te dweilen. Ze was ook erg duf, deed alleen haar ogen open om te spugen.ook had ze al zes uur niet geplast. Daarom om negen uur de hap gebeld en moest meteen komen. Maar daar aangekomen had ze opeens een wonderbaarlijke genezing, vriendelijk lachen naar de dokter. Vannacht de hele nacht in touw geweest met haar. Ze wilde steeds wel drinken maar spuugde het ook meteen weer uit. Vanaf vanmorgen heeft ze niet meer echt overgegeven maar ze weigert dan ook te drinken. Ze heeft twee keer dertig seconden gedronken en dat was het...ik blijf het aanbieden maar ze weigert het echt. Wat nu? En kan 1 zo'n dag kwaad voor de productie? Ik durf niet goed t ekolven omdat ik bang ben dat ze dan opeens wel zou willen drinken ik het eerste uur na het kolven echt niet veel te bieden heb Weet even niet goed wat te doen, droomvoeding lukt ook niet.
Drie uur verder en ze heeft nog niks gedronken... ik heb toch maar gekolfd, want mijn borsten vonden het echt niet leuk meer.
Hoe staat het ondertussen met de plasluiers? Als die er nog niet zijn weer de hap bellen hoor! Ook als ze niks meer binnen heeft gehouden sinds gister weer bellen! Kleintjes drogen snel uit! Ik zou gaan kolven, misschien kun je dan ook met een lepeltje kleine beetje naar binnen krijgen? Is de kans ook kleiner dat ze het weer uitspuugt.
Vanmorgen had ze een beetje natte luier en daarna gepoept. Toen ik haar een uur geleden wilde tempen plaste ze net wat. Een paar druppels maar wel iets. De score staat vandaag op 1,5 luier ongeveer. ik heb haar inderdaad daarstraks wat met een lepeltje proberen te geven, maar meer dan tien lepeltjes lukte echt niet. Ze laat het gewoon uit haar mond lopen...
Ik zou echt direct weer de hap bellen, baby's drogen echt snel uit en zo weinig plassen over de dag is veel te weinig. Symptomen uitdroging/uitdrogingsverschijnselen (o.a. baby) | Mens en Gezondheid: Aandoeningen
Hoi Eefie, Ik zou in jou situatie ook opnieuw contact opnemen met de HAP. Als ze zó weinig drinkt en blijft spugen en 1,5 plasluier is erg weinig op een dag vind ik. Zeker als ze nog zo klein zijn. Daarnaast zou ik adviseren om er nu ORS bij te geven (als je dat in huis hebt natuurlijk). Wat betreft het kolven zou je ervoor kunnen kiezen om 1 borst te kolven ipv 2 zodat je ook altijd zelf kunt voeden mocht ze er behoefte aan hebben. En dat er een dag wat minder gedronken wordt zal je productie niet meteen doen instorten. Daar hoef je je geen zorgen om te maken.
Heel erg bedankt voor jullie reacties. Gisteravond heb ik de hapweer gebeld en kon een uur later terecht. Na het ophangen heb ik mijn dochter nogmaal aangelegd en ja hoor, ze dronk! 5 minuten maar wel stevig. Toen heb ik haar losgekoppeld omdat ik bang was dat het anders te veel ineens zou zijn. En het bleef erin op een mondje na, dus maar weer teruggebeld. Ik hoefde niet te komen als het zo door zou zetten. Vannacht heeft ze goed bij getankt! Zonder overdrijven ieder half uur gedronken, variërend van een paar slokken tot een hele voeding. En daarnet een goede volle plasluier! Goh wat kun je daar toch blij mee zijn!!!! Ze is wel erg moe en slaapt meer dan normaal, maar het ergste lijkt achter de rug gelukkig! Heel erg bedankt voor jullie reacties!