laatste voeding laten vallen

Discussie in 'Voeding' gestart door manonnie, 8 apr 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. manonnie

manonnie Nieuw lid

8 apr 2007
    1
    0
    0
    ik heb eeb vraag mijn dochtertje (vandaag precies drie maanden) krijgt 5 flessen van 180 water en fris normaal gemixt met friso voor hongerige baby's. De laatste fles krijgt ze om ongeveer 22:30 uur maar wanneer kan ik die er af halen? en krijgt ze dan nog wel genoeg binnen als ik de laatse fles laat vallen? ik moet haar wakker maken voor de laatste fles en is ook erg moe dus drinkt hem moeizaam op
    groetjes Manon

2. kissie

kissie Fanatiek lid

18 apr 2006
    1.494
    1
    0
    Ik probeer het pas als Esmee 5 maand is, dan kun je ook nutrix door de fles gaan doen...

3. mamabee

mamabee Actief lid

12 mrt 2007
    147
    0
    0
    wieringerwerf
    Ik zou nog even wachten als ik jou was. Sam is nu 5,5 maand pas sinds vorige week heeft hij zijn 5e fles laten vallen. Hij zit nu op 4 en soms op 5. Net hoe hij het wil.....
    Mijn ervaring bij mijn andere zoon was ook (net als nu bij Sam) dat ze dit zelf aangeven. Als ze genoeg krijgen en er aan toe zijn verschuift je schema zo dat je anders uit komt en de 5e fles laat vallen.
    Sam komt nu tussen 7 en 8. dan ongeveer iedere 4 a 4.5 uur. We eindigen tussen 8 en 9 s'avonds....

4. Judith75

Judith75 VIP lid

9 okt 2006
    5.623
    0
    0
    Mama
    Bergen op Zoom
    Met een maandje of 5 is goed. Dan zit ze onderhand ook op of tegen de 200cc per fles, dus dan krijgt ze ook genoeg zonder die laatste fles ;)

5. HOi

Luca was ongeveer 3 en halve maand toen ik de laatste liet vallen.
    Ik had wel een ander schema gepakt.

eerst krijgt hij de voorlaatste rond 18 uur. rond 20 uur naar bed en de laatste altijd rond 23-23.30uur ,maar we moesten hem altijd wakker maken'
    DUs zorgde ik dat hij de laatste rond 20 uur kreeg en dat ging meteen goed.
    Luca sliep toen ook al van 20.30 tot 8.00 uur zoiets/.Slaapt klok rond. Heerlijk.
    CB zei laat maar slapen, als hij honger zou hebben.geeft hij dat wel aan.

o ja ,met 5 flessen kreeg hij 6 schepjes,met 4 flessen 7 scheppen

Had wel ergens overdag toen iets van 1 schepej voeding met rijstebloem gegeven, ter overbruuging als het te lang duurde voor volgende fles.
    Later werd dit fruihap.

Luca is nu bijna 6 maanden en ziet het zo uit,.
    8.15 uur fles 240cc
    11.45-12.00 fles 240 cç
    13.15-13.30 fruihap, hele pot 6 maanden (sinds 3 dagen)
    15.30-16.00 4 eetlepels groentehap (zelf gemaakt, 2 eetl.groente.1eetl. aardappel.maak veel en vries ik het in)
    19..30-20.00 laatste fles 240cc

Luca krijgt voor hongerige baby voeding.
    De laatste dagen heeft hij vaak honger rond 18 uur.
    krijgt wat water en beetje danoontje start. Gaat niet altijd helemaal op hoor.
    Rijstebloem geef ik niet meer,omdat dit schijnbaar een dikmaker is...

volgende week cb en vraag ik eens wat ik kan doen op dat hongerstijdstipje.

groetjes

6. niek

niek Fanatiek lid

31 aug 2005
    2.611
    0
    0
    zaanstad
    vanaf 4 maanden mag je nutrix door de fles gaan geven, toen ben ik ook gestopt met de laatste fles, omdat ik haar ook iedere keer moest wakker maken. ik heb het gedaan op een nacht dat ik de volgende dag vrij was, maar ze sliep vanaf dag 1 al door. ik zou het gewoon een keer proberen en eventueel overdag of in de laatste fles 210/7 doen met nutrix.

7. Niet meer actief

Mijn dochtertje krijgt al vanaf toen ze bijna 3 maand was 4 flessen per dag...
    Als ik haar haar zin doe dan zit ze nog maar op 3 flessen per dag en dat is natuurlijk veel te weinig voor zo'n hummeltje...
    Ze krijgt om 7.30/8.00 de eerste fles
    haar tweede om 12.00/12.30
    haar derde om 16.00/16.30
    haar vierde om 21.00/21.30 (waar ik haar voor wakker maak)
    Als ik haar sávonds niet wakker maak slaapt ze gewoon door tot s'morgens....
    Ik heb het geluk dat ze al vanaf de vierde week door slaapt :D

Gr Sas

8. Niet meer actief

O ja ze krijgt 230 ml in al haar flessen... :D

Gr Sas

9. setje

setje Fanatiek lid

18 jun 2006
    1.989
    0
    36
    Hoevelaken
    Als je idd met nutrix en hapjes begint, laten ze op den duur meestal vanzelf al een fles staan. (meestal verdeeld over de hele dag) Je kunt dan een beetje met de tijden gaan schuiven zodat de laatste fles ongeveer rond een uur of 8 is. En tja, net als met zoveel dingen, is het ene kindje daar sneller mee als een ander kindje....

groetjes Setje

Deel Deze Pagina