Hoi, Mijn zoontje is ruim 7 weken oud. Hij slaapt nog steeds in blokjes van 2,5 á 3 uur. Ik voedt hem dus ook om de 2,5 uur. Ik begin erg moe te worden en het idee is om mijn man 's avonds een fles te laten geven zodat ik, als ik vroeg mijn bed induik, eens wat langer kan slapen. - loopt mijn productie terug als we dit eenmalig doen? (afgekolfde melk geven) ik slaap immers als ik eigenlijk zou moeten voeden. - als mijn man elke avond een flesje kunstvoeding zou geven, loopt dan mijn algehele productie terug? Probleem is ook dat wanneer ik afkolf (ik heb een dubbele elektrische) ik maar 20 tot 40 cc afkolf. Ik heb de neusspray, ik probeer 1 borst te kolven en aan de andere mijn zoontje, ik probeer mijn gedachten los te laten maar er komt niet meer uit dan dat. Overigens komt mijn zoontje goed aan en heeft hij voldoende plas en poepluiers. Elke avond een afgekolfde fles gaat me dus niet lukken. Wat moet ik doen? Waar doe ik goed aan? Bedankt!!!!!
Als je productie al een beetje krap is, kan een voeding overslaan wel vervelende gevolgen hebben. Aan de andere kant: een keer wat extra slaap kan positieve gevolgen hebben voor je productie. Misschien een tussenweg? Voordat je gaat slapen nog even een klein kolfbeurtje (Ook al komt er niet veel) en daarna slapen. De baby krijgt dan de afgekolde melk van je man aangevuld met kunstvoeding. Dit ligt hem ietsje zwaarder op de maag dan borstvoeding, dus wie weet slaapt ie ietsje langer door. groet Linda