Nachtritme

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door danif, 28 apr 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. danif

danif Fanatiek lid

10 nov 2008
    1.104
    0
    0
    Kinderdietist
    Friesland
    Hallo

Mijn dochter is bijna 8 weken en krijgt borstvoeding. Ze heeft gemiddeld 6-8 voedingen op een dag en plast en poept goed.
    Het gaat hdus heel erg goed, ik wil haar nachtritme wat beinvloeden. Ze gaat nu om 20.00 uur naar bed (daarvoor laatste voeding) en komt dan rond 01.00 uur en 5.00 uur voor voeding.
    Ik vroeg me af of ik haar ook om 23.00 uur kan wakker maken om dan haar laatste voeding te geven. Ik hoop dan dat ze dan uiteindelijk door wil slapen tot 5.00 / 6.00 uur.

Hoe kan ik dit aanpakken? Vanaf nu wakker maken om 23.00 uur of langzaam afbouwen van 01.00 uur naar half 1 enzovoort.
    En is het uberhaupt verstandig om dit te doen?

Ik ben erg benieuwd

2. Linda Offereins

Linda Offereins Lactatiekundige

3 mrt 2010
    860
    0
    0
    Ja hoor, gewoon uitproberen. maak haar maar eens om 23 u wakker en kijk maar hoe dat gaat. Verwacht niet dat ze gelijk tot 5 u doorslaapt want dan valt het misschien tegen.
    Sommige baby's laten zich 's avonds slecht wakker maken en willen dan niet drinken. dan zul je het plan weer wat moeten bijstellen.
    gewoon uittesten.

groet
    linda

Deel Deze Pagina