Zou ik niet meer genoeg hebben?

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Mowtom, 12 jan 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mowtom

Mowtom Fanatiek lid

22 aug 2006
    3.530
    0
    36
    Pedagogisch medewerkster kdv
    Omg eindhoven
    Ik merk de laatste tijd dat Jesper vaak onrustig is bij het drinken. Vaak bij de eesrte borst en dan als ik hem aanleg aan de 2 dan slurpt ie heel gulzig mijn borst leeg. Ik dacht eigenlijk dat het was dat hij de 1e borst heel snel leeg heeft en dan de 2e wat langzamer ging (nog snel maarja).

Nu heb ik hem net gevoed, na 3,5 uur na de vorige voeding. Jesper was weer erg onrustig ondertussen en hapte steeds opnieuw aan maar dronk niet echt. Ik hoorde hem niet echt klokken wat ie eerst wel deed. Ook bij de 2e borst hetzelfde verhaal. Ik heb hem toen na ongeveer 15 minuten maar een flesje gegeven van 65 water met 2 schepjes voeding. Dat dronk hij heel gulzig op. Daarna ging hij huilen toen het op was....hij wilde meer?! Dus wij 90 water met 3 schepjes bij gemaakt....dat dronk hij ook nog op. Toen pas was hij tevreden en kon ik hem na 10 minuten op bed leggen....Oja tijdens de fles dronk hij heeeeel rustig!

Zou ik niet meer genoeg voeding hebben? Ik vond ook al bij het kolven dat er steeds zo weinig uit kwam....daarom heb ik neusspray gehaald. Oja tijdens voeden heb ik wel een tsr gevoeld dus daar ligt het niet aan.

Ik zit er steeds meer aan te denken om helemaal over te gaan op kv...aangezien Jesper dit ook goed doet nu.

2. stranger

stranger Fanatiek lid

28 mrt 2006
    3.412
    0
    0
    Ik denk eerlijk gezegd dat je moet bedenken wat je wilt.

Kijk, je voedt bij met kv en fruithapjes, en zoals ik al eerder aan je schreef, kan je bv daarvan terug gaan lopen.

Het kan ook zijn dat het bij de periode hoort, dat hij onrustig is en druk met alles om hem heen.

Of dat hij regeldagen heeft.

Wil je voor de bv gaan? Dan zou ik de kv en fruit aan de kant zetten en volledig op verzoek gaan voeden. Dan zal het wel weer bijtrekken denk ik (met regeldagen).

3. Nemo

Nemo Niet meer actief

Ik sluit me helemaal aan bij Stranger.

4. Nynke

Nynke VIP lid

30 sep 2006
    8.087
    0
    0
    Frankrijk
    Ik sluit me er ook bij aan. Ik heb bij mijn oudste twee hetzelfde gedaan als jij en de bv liep erg hard terug. Succes met nadenken.

5. Female

Female Niet meer actief

Melk kan niet zomaar op zijn.
    Maar zoals al gezegd, als je nu al bijvoeding geeft loopt je BV natuurlijk terug.
    Ik denk ook dat je echt moet kiezen, BV of KV. Maar als je er al zo hard over denkt om over te stappen op KV weet ik niet of de BV lukt.
    Ik bedoel, tuurlijk lukt het, je borsten zijn ervoor gemaakt, maar je moet er wel voor 100 % achter staan en doorzetten (en ik denk ook nog even geen bijvoeding geven...)

Succes!

6. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Lijken mij typisch regeldagen. Daar heeft hij ook echt de leeftijd voor nu.
    Gewoon even jezelf aan Jesper overgeven, zoals de anderen zeggen misschien even dimmen met die bijvoeding, en dan is het waarschijnlijk aan het einde van het weekeinde al weer op peil.

7. Mowtom

Mowtom Fanatiek lid

22 aug 2006
    3.530
    0
    36
    Omg eindhoven
    ik snap niet zo goed wat die bijvoeding te maken heeft met het stoppen van bv? Ik geef het toch erbij? Hij eet het niet eens dus dan zou hij er niet minder honger om hebben? Mijn borsten hebben toch niet zelf door dat ze ineens minder hoeven te gaan geven?

8. Line

Line Fanatiek lid

7 jan 2007
    2.694
    266
    83
    Hoe meer je Jesper uit je borst laat drinken , hoe meer voeding je aanmaakt. Een kwestie van vraag en aanbod. Als jij een flesje kv geeft, dan ligt hij dus niet aan jouw borst en ontvangt jouw borst geen ik-moet-voeding-aanmaken-signaal. Dan beland je in een vicieuze cirkel, want als je borsten geen signaal krijgen maken ze geen voeding aan waarop je idd niet genoeg voeding hebt. Enige oplossing is dus logisch: vaker aanleggen!

Misschien ook iets om uit te proberen: Yara drinkt ook onrustiger de afgelopen week. Ik knijp dan in mijn borst en dan stroomt de melk meer toe. (Het ziet er niet uit :oops: :rolleyes:, maar het werkt wél) Ik denk dat ze een beetje een luie drinker is geworden, in het begin schiet de melk toe en later moet ze iets meer moeite doen en daar heeft ze geen zin in en dan wordt ze onrustig. Misschien kan je het bij Jesper ook uitproberen?

Veel succes :D

9. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Beste Mowtom,
    Volgens mij is het zo dat wanneer je, je kindje iets anders bij de borstvoeding geeft dat je kindje dan minder vaak gaat drinken aan de borst. Ja, dat fruit/groente een hij niet. Maar die flesjes met kunstvoeding drinkt hij wel op. Hij heeft die melk wel nodig, maar krijgt deze niet uit jou borst. Je borst denkt dus dat hij die melk niet nodig heeft en gaat dan minder melk maken. Vandaar dus dat je bv misschien aan het teruglopen is. Veel aanleggen, evt tussendoor kolven, dat help om je productie weer te stimuleren. Ik denk dat dit bedoeld word met dat je moet kiezen wat je wilt, bv of kv+fruit/groente.

10. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Hij gaat er toch minder door vragen, al neemt hij maar twee hapjes. En juist op deze leeftijd zijn je borsten erg gevoelig voor veranderingen in de vraag.

11. Mowtom

Mowtom Fanatiek lid

22 aug 2006
    3.530
    0
    36
    Omg eindhoven
    Hahahaha nam hij maar 2 hapjes! Hij neemt helemaal geen hapjes, ik probeer wel maar krijg er niks in.
    Verder krijgt Jesper alleen 's avonds een flesje kv/bv met pap, dan kolf ik vaak de voeding die ik dus mis...
    Maar goed vandaag gaat t al weer beter dus misschien te vroeg gepaniekt...we zien het wel.

12. stranger

stranger Fanatiek lid

28 mrt 2006
    3.412
    0
    0
    Gewon regeldagen dan? Fijn dat het beter gaat!

13. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Mowtom, tja als je rond die tijd gewoon kolft is het dat dus ook niet.
    Misschien idd wat stranger zegt, Regeldagen?
    In ieder geval fijn dat het weer beter gaat!

Deel Deze Pagina