laatste voeding Nutrilon / flesje

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Lolaatje, 8 jan 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jingels

jingels VIP lid

8 jul 2006
    7.742
    1
    0
    Ja, lola hoe gaat het nu met je?

2. Lolaatje

Lolaatje Actief lid

16 mrt 2007
    200
    0
    0
    Groningen
    Dag allemaal ;)

Hier gaat alles wel goed. Op dit moment krijgt Elise alleen borstvoeding. Overdag krijgt ze uit een flesje gekolfde melk en ik kolf om de drie uur. 's Nachts leg ik haar wel aan de borst en de eerste voeding 's ochtends ook. Hier heb ik wel een goed gevoel over. Ook omdat het kolfen nu goed gaat en ik genoeg melk op voorraad heb.

Kolfen dat doe ik al sinds de eerste week. Ik had een behoorlijk heftige bevalling en was echt kapot. Toen ook de borstvoeding niet wilde lukken en ik veel pijn had, hebben we er eerst voor gekozen om gekolfde melk te geven. Twee weken later heb ik Elise toen zelf aan de borst gekregen en nu lukt zowel de borst- als de flesvoeding.

Natuurlijk zijn de meningen verdeeld m.b.t borstvoeding, kolfen en kunstvoeding, maar persoonlijk voel ik me hier heel goed bij. Elise is tevens een zgn. KISS kindje, dus huilt erg veel en dat heeft me heel onzeker gemaakt, vooral de eerste weken.

Groetjes,
    Henriet

3. stranger

stranger Fanatiek lid

28 mrt 2006
    3.412
    0
    0
    Fin dat het beter gaat!

Ik weet niet precies wat Kiss is, is dat niet iets met de nekwervels die niet goed zitten?
    heeft ze daardoor last van de bv-houding zeg maar?

4. Lolaatje

Lolaatje Actief lid

16 mrt 2007
    200
    0
    0
    Groningen
    ja, dat klopt! Ze heeft/had pijn met liggen en ook met de borstvoeding had ze moeite met bepaalde houdingen.

Omdat ze zoveel huilde, huilde ze van voeding tot voeding en zocht ze ook vaak troost. Ze sliep dus heel weinig en OF ze huilde OF ze dronk aan de borst en dat is erg zwaar.

Gelukkig is ze nu onder behandeling en is ze al 4x geweest. Ze kijkt niet meer alleen naar rechts, maar steeds meer naar links (zonder pijn). We zien haar veranderen in een rustiger en meer tevreden meiske.

5. jingels

jingels VIP lid

8 jul 2006
    7.742
    1
    0
    Wat fijn dat het met Elise zo goed gaat, en met jou dus ook.

6. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Even voor de duidelijkheid over johannesbroodpitmeel. Het is een middel dat vrijwel geen calorieën bevat, maar dat de melk verdikt. Het is ook nog eens iets waar niet snel allergisch op gereageerd wordt.

En is het bijvoeding?
    Dat hangt van de toepassing af, en van je definitie van bijvoeding.
    Meestal wordt het gebruikt als een kindje reflux heeft, om het spugen tegen te gaan. In dat geval is het geen bijvoeding, maar een toevoeging op medische indicatie.

Volgens de striktste definitie is alles wat geen moedermelk die direct uit de borst komt is bijvoeding, dus afgekolfde melk, ook water en ook kunstvoeding.
    Maar ik den dat die definitie ietsje TE is, want dan zou zo'n 60% van alle kinderen al na hun eerste week bijvoeding krijgen :)?

Je kunt het ook iets minder strikt definiëren, en dan is bijvoeding alles wat niet de melk is die een baby normaal gesproken krijgt (bv, kv, maakt niet uit).

Als je nog iets minder strikt definieert is bijvoeding alles wat een kind eet, of zou kunnen eten, dus pap, fruit, groente (in Nederland gebeurt het niet, maar in Zuideuropa krijgen kinderen ook groentesoep uit een flesje).

Dus ja, het is maar net hoe je er tegen aan kijkt...

Het toevoegen van jbpm kan inderdaad de nadelen hebben die hierboven genoemd zijn. Het kan soms ook voordelen hebben. He, nou moet ik weer een Johan Cruyff denken, gek he?

7. smoekie

smoekie VIP lid

7 mrt 2006
    5.543
    1
    0
    Ik vindt jbpm idd geen bijvoeding en met mij dus ook mijn vk en kraamverzorgster en denk dat als ik het mijn ha zou vragen deze hetzelfde zal antwoorden maar goed, de meningen zijn daarover dus verdeeld…je kunt zoals dirksmama zegt het heel strikt nemen maar dan is het net zoals zij ook aangeeft wel zo dat veel kinderen te snel en te jonge “bijvoeding” krijgen…

Ik zie het niet zo zwart wit als jullie nu zien denk ik…bv geef je op verzoek toch, als je kindje nou de ene keer na 2,5 uur komt, en de andere keer na 4 uur? Hoe doen jullie dat dan? Ik wacht tot ze zelf komt. En idd de ene keer is dat met 3 uur, de andere keer dik 4 uur, gisternacht zelfs na 5 uur…en aan de voeding en aanmaak daarvan mankeert niets hoor…zoals jullie nu reageren lijkt het of ik het heb over het overslaan van een een voeding ofzo…kheb het puur over het iets uitstellen van een voeding (’s nachts) of zetten jullie allemaal ’s nachts de wekker om de kleine strikt na 3 uur wakker te maken?

Zou mij best zijn hoor maar ja denk niet dat er echt heel veel zijn die dat zo doen, en dat ze wachten tot de kleine ’s nachts komt..dus tja ergens is dat natuurlijk hetzelfde als wat ik dus probeer aan te geven door jbpm in de afgekolfde melk te doen zodat de kleine er wat meer moeite voor moet doen, en dan misschien een uur pakweg 2 uur later komt…..

Daarbij doordat ik ontzettend last had van kapotte tepels (verkeerd aanleggen) was ik ook genoodzaakt om de afgelopen week direct al te gaan kolven om bv te kunnen blijven geven, en gelukkig mankeert er niets aan de zuigreflex van de want ze pakt zowel de fles als de borst dus tja denk dat dat per kind zal verschillen, en heb het zelf gelukkig met alle 3 de kids meegemaakt dat ze de borst niet meer wilde en ook in mijn omgeving ken ik niemand met die problemen dus tja…het ene kind zal er moeite mee hebben terwijl het andere kind heel gemakkelijk kan switchen en er geen problemen van maakt…

Kleine krijgt nu zowel borstvoeding aan de borst alswel via de fles, en ik moet zeggen het bevalt me prima en haar “hoor” ik ook niet klagen… ;)

dankjewel stranger,
    gelukkig wel, gaat nu echt perfect, kan niet anders zeggen, aan de borst gaat het hartstikke goed, en kolven gaat ook boven verwachting….

Hier idem dito meid blij te lezen dat het zo goed gaat en dat ze ook beide accepteert…

bij mij heeft het in ieder geval het voordeel dat als ik haar gewoon een flesje afgekolvde melk ze die binnen no time leegt heeft ze na pakweg 1,5 uur alweer wakker is en alweer “honger” heeft, terwijl ze als ik er jbpm aan toevoeg ze er veel meer moeite voor moet doen (bijna net zo lang bezig is met de fles als dat ze aan de borst zou liggen) ze “gewoon” na 3-4 uur weer “komt” … :D

dus voor mij en de kleine heeft het enkel maar voordelen, en of het nou bijvoeding zou zijn volgens de 1 of geen bijvoeding volgens de ander, dat zal me eigenlijk aan mijn “bips” roesten ;) en of dat mijn kraamverzorgster en vk zich dan niet aan de WHO code zouden houden, ach ook dat mag van mij daar hangen en roesten…. :)

Deel Deze Pagina