Hoeveel voeding baby 1 week

Discussion in 'Stel je vraag aan de voedingskundige' started by moontje2008, Apr 4, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. moontje2008

moontje2008 VIP lid

Aug 7, 2008
    9,366
    87
    48
    Female
    Docente Engels
    Achterhoek
    Hallo,

Onze dochter is nu een weekje oud. Omdat reflux in de familie zit en ze in het begin veel spuugde krijgt ze Enfamil ar.

Helaas is ze de eerste dagen behoorlijk afgevallen en kwam ze niet aan dus kregen wij het advies om haar om de drie uur te voeden ook 's nachts.

Gisteren heeft ze zo 8 flessen van 70 cc gehad. Vandaag moest dat naar 8 flessen van 80.

Ik heb dat vannacht geprobeerd, maar als ik over de 70 kwam begon ze te krokhalzen en weer te spugen. Vanmorgen wilde ze de fles helemaal niet hebben.

Ik heb het gevoel dat we haar aan het overvoeden zijn en dat ze vol zit. Ik wil zo graag dat ze niet meer afvalt, maar ze is maar 3200 gram en ik vind 8 flessen van 70 dan al behoorlijk veel.

Ik maak me er zorgen om en begin me gefrustreerd te voelen, ook niet echt bevordelijk voor de kleine.

Hoeveel cc is nou normaal voor zo'n kleintje?

2. Friso

Friso Voedingsdeskundige

Sep 1, 2009
    5,654
    0
    0
    Hallo!
    Wat sneu zeg, dit is wel een lastige situatie, de hoeveelheid van 600ml lijkt oke, sneu dat ze blijft spugen en nog niet voldoende aankomt. Als ik het zo lees zou ik eigenlijk zeggen dat ze de voeding niet goed kan verdragen, misschien een koemelkallergie? Ik zou even met het CB overleggen wat te doen, ik denk haast van voeding veranderen naar een allergie voeding. Heel veel succes.
    groeten Femke

Share This Page