Chinese koeien produceren menselijke moedermelk - Scientias.nl Nu voel ik me al helemaal een klein koetje
Ik moest meteen denken aan die clip van Pink, Raise your glass: YouTube - ‪P!nk - Raise Your Glass‬‏
Ik word wel een beetje iebelig van "moedermelk is net zo veilig als normale melk" Waarom zou moedermelk MINDER veilig zijn en waarom is koemelk wel NORMAAL?
Ik weet niet wat ik hier van vind.... Het geeft me een gek gevoel. Stiekem hoop ik niet dat het echt op de markt komt, dan gaan er nog minder moeders borstvoeding geven volgens mij.
De kunstvoeding zal wellicht beter worden ervan, maar borstvoeding kan niet uit een koe komen: hoe kan ik mijn antistoffen nou doorgeven via een koe? Of mijn kindje smaken leren kennen via een koe? En dat zijn alleen maar de kenmerken van de melk en niet van het voeden zelf..
Ik denk dat ze bedoelen dat die 'koeien-moedermelk' net zo veilig is als normale-koeienmelk zeg maar. Anders zou het wel een hele rare zin zijn. Denk dat elke idioot wel weet dat moedermelk veiliger is als koeienmelk. En verder; ze doen hun best maar, mijn kindjes blijven lekker bij mij aan de borst!
Dat bedoel ik inderdaad. Het kan nooit tippen aan borstvoeding. Maar ik ben wel bang dat sommige mensen dat wel denken!
In de jaren 90 waren ze hier in Nederland met Stier Herman al aardig in die richting aan het gaan. Maar ja, in China hebben ze geen last van ethische commissies enzo...
Ah ja die lieve oude herman. Ik liep elke dag even bij hem langs als ik naar school ging. Nou, ik hoop niet dat ze dit verder door gaan zetten.
I know, ik bedoelde het ook meer als: mag deze moedermelkproducerende koe ook bedenken dat ze geen BV wil geven en voor KV kiezen?