dr. Brown fles?

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door meedje, 14 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. meedje

meedje Niet meer actief

Hallo,
    Vanwege problemen met het aanhappen ben ik full time gaan kolven en krijgt T. de bv uit de fles. Dit krijgt hij in de tommy tippee, nu heeft hij heel veel last van krampjes en werd me een andere fles aangeraden de s-fles of de dr. brown. De dr brown is speciaal ontwikkeld voor bv(meen ik me te herinneren)
    Wat raden jullie aan?en wat is het verschil in een wijde hals en een smalle hals(dr. Bown)
    Alvast bedankt!

2. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Wij gebruiken de difrax fles omdat er geen nutriton/jbm door de Dr brown fles ging. Het leek ons een ideaal ding, maar wij gebruiken het dus niet (meer) dus als je interesse hebt, ik heb ze (volgens mij 3 of 4 stuks) en echt als nieuw (paar x geprobeerd).

3. Kruimel2010

Kruimel2010 Bekend lid

8 okt 2010
    825
    1
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb zelf een andere fles gebruikt, de breastflow. Daarbij krijgen ze ook niet veel lucht naar binnen en de zuigtechniek lijkt heel erg veel op die van borstvoeding, dus je kunt ook makkelijker heen en weer switchen (mijn dochter heeft door die fles goed leren drinken uit de borst).

4. cvm1985

cvm1985 Fanatiek lid

2 aug 2010
    3.692
    32
    48
    Als je de hoop/wens hebt dat je kleine ooit nog uit de borst gaat drinken zou ik geen smalle hals fles nemen, die voelen namelijk in niets aan als de tepel. Dr Brown heeft ook brede hals flessen, is alleen wat moeilijker aan te komen. Dr Brown is overigens ontwikkeld om de voorkomen dat lucht kan worden ingeslikt, niet zozeer specifiek voor bv. Ik geef zelf weleens afgekolfde melk uit een nubyfles.Dit zij brede flessen met spenen die lijken op de borst. Je kunt er een slowflow speen opkopen, De vorm, de grootte en de beweging van deze speen imiteert perfect de natuurlijke moederborst.

Ik ben er heel tevreden over!

5. meedje

meedje Niet meer actief

Bedankt voor jullie reacties. Momenteel gebruiken we de difrax, hij heeft erg veel moeite met aanhappen aan de tepel(krijgt geen goed vacuum) En ik merk dat hij met een brede fles dit probleem ook heeft. Hij 'klikt'tijdens het drinken en krijgt dan sloten met lucht binnen.
    Nu met de difrax gaat het aardig goed.

6. blinky

blinky VIP lid

11 feb 2010
    8.249
    2
    38
    huisvrouw
    ossendrecht
    ik geef gekolfde melk met een tommy tippee, maar hier werkt het prima. ik had hem speciaal gekocht vanwege de vorm

7. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    'Klikken'?
    Is er al eens naar het tongriempje gekeken?
    En naar spruw?

8. Mrs Hair

Mrs Hair Fanatiek lid

9 jun 2010
    3.330
    0
    36
    Jurist
    Zwolle
    Mijn dochter ook! Ze hapte niet goed aan en heeft de eerste week geleefd op vingervoeding... Tot we die fles hebben gehaald, en ze de techniek in de vingers kreeg. De ironie wil dat ze inmiddels geen enkele fles meer wil (ook die breastflowfles dus niet :()

9. Kruimel2010

Kruimel2010 Bekend lid

8 okt 2010
    825
    1
    0
    NULL
    NULL
    Sinds mijn dochter van negen weken (sinds ongeveer een week) fulltime live uit de borst drinkt en dit redelijk goed gaat (zo'n 90cc per voeding) wil ze ook geen fles meer hoor, ze werkt hem er gewoon uit met haar tong...

10. meedje

meedje Niet meer actief

Bijna 2 weken geleden is zijn tongriem geknipt. Het werd alleen maar erger. Dacht eerst dat het even wennen was, maar toen had hij opeens geen plasluiers meer.

Deel Deze Pagina