Goedemorgen, Ik heb een vraag over mijn dochter van bijna 7 weken. Eerst wat info, ze woog 3295 bij geboorte en op 5 januari 4495, na 7 dagen was ze over haar geboorte gewicht dus dat gaat goed. Ze plast veel enz. Mijn melk productie is goed, ik heb vaak erg volle borsten en mijn dochter heeft dan ook aan een borst genoeg. In de ochtend kolf of masseer ik zelfs melk weg zodat ze zich niet steeds verslikt. Ze is erg vrolijk en huilt weinig, we hebben nu wel een aantal cluster avonden achter de rus waar ze tussen 18:00 en 22:00 uur elk uur wil drinken en weinig slaapt. Daarna slaapt ze tot ongeveer 04:30. Nu merk ik sinds een paar voedingen dat ze na het drinken slaperig is maar wil blijven zuigen, ik twijfel of mijn borst leeg is maar als ik deze aanbied neemt ze een paar slokken en fronst ze en laat ze los. Dan geef ik de andere borst die ze weigert. Ze valt bijna in slaap en probeert op haar duim te zuigen wat moeilijk gaat omdat ze ongecontroleerde bewegingen maakt, mijn pink of speen wil ze niet. Dan begint ze te piepen duidelijk erg moe, uiteindelijk gaat ze smakken en zoeken soms erg fanatiek en wild zwaaiend. Dan dus die tweede borst die ze dan tevreden drinkt en in slaap valt. Soms duurt het voeden dus een uur van begin tot eind excl. verschonen wat ik meestal vooraf doe als ze rustig is (als ze al erg hongerig is doe ik het achteraf). En het liefst dus tussen de twee borsten door maar tot nu toe is het bijna nooit voor gekomen dat ze twee borsten dronk dus anders moet ik haar wakker maken. Ik vraag me dus af of ze de tweede borst wil als troost en om in slaap te vallen of omdat ze nog honger heeft, ook twijfel ik of ze de eerste borst dus wel leeg heeft gedronken. Ik vind het goed dat ze geen speen wil, ze drinkt om de zoveel dagen prima bv uit een flesje om te oefenen. Alvast bedankt voor de reactie.
Hoi, Wat je beschrijft dat je doet is goed hoor. Je laat eerste krachtige melkstralen weglopen en zorgt dat ze dan rustig kan drinken. Kijk goed hoe ze dan drinkt: meerdere slokken achter elkaar en dan pauze? Prima. Dan weer herhalen van slokken, gevolgd door weer een pauze. Dit is het beeld van borstvoeding. Merk je dat pauzes langer duren dan slikken, dan kun je activeren. Houd haar bij de les. Evt. wisselen van borst voor ze haar ogen dichtdoet. Als ze goed groeit en verder tevreden is, kan het inderdaad gewoon zuigbehoefte zijn. En fijn om bij mama veilig te liggen om in slaap te vallen. Kijk het even aan, mogelijk is het over een week weer wat anders? Ik krijg niet de indruk dat je melk niet goed zou zijn. Succes