Hoi meiden, heeft iemand enig idee welke opvolgmelk de smaak van moedermelk het meest benadert? Mijn melk smaakt erg zoet... met resultaat dat ze de melk van biobimlac (is een biologische melk maar helemaal niet zoet) niet lust... En ik zit met een probleem want ik heb niet voldoende eigen melk meer, zeker nu dat m'n dochtertje weer vaker komt 's nachts. Ik moet zeker 1 voeding per dag vervangen... Maar ik twijfel welke melk... Welke melk smaakt volgens jullie een beetje zoet? En wat dronk jullie kindje toen je overstapte? Alle tips zijn welkom...
Ik ben van borstvoeding overgegaan op Friso nr 1 normaal. Hier gaf dat geen problemen. Misschien kan je eerst nog moedermelk mixen met poedermelk, zodat je kindje langzaam kan wennen aan de andere smaak?
Bedankt voor je antwoord. Maar wist niet dat je moedermelk en poedermelk mag mixen? Als dat kan dan is dat inderdaad een goede optie...
Ja dat mag. Dat lijkt me beter dan een voeding vervangen omdat je BV toch al terugloopt! Hier Friso met BV gemengd en geen problemen gehad.
Volgens mij is het erg moeilijk om een voeding te vinden die qua smaak bij je borstvoeding past aangezien die elke dag anders is door jouw eten. Flesvoeding is qua smaak altijd hetzelfde. Ik ben bij het afbouwen van de BV begonnen met Nutrilon standaard 1. En die vond ze meteen lekker. Maar ik denk dat je het gewoon moet uitproberen wat jouw kindje lekker vind. Je hebt van nutrilon ook kant en klaar pakjes, misschien kan je eerst proberen voordat je een groot pak met melkpoeder koopt met de kans dat je kindje die niet lekker vindt. Mengen met BV mag volgens mij ook gewoon, zo laat je ze langzaamaan wennen. Succes er mee.
Ik heb Friso gegeven toen ik stopte met 9 maanden. Het ging er zo in. Wil nog wel even zeggen dat rond het regelgedrag kan zijn en als je hierin meegaat er vanzelf weer genoeg produktie is voor je kleintje. Ook is er rond de 4 maanden vaak een dip (ze gaan slechter drinken overdag), waardoor ze het vaak 's nachts weer willen gaan inhalen. Succes i.i.g.!
Bedankt voor de tips. Heb deze namiddag een flesje Nutrilon gegeven en heeft ze zonder aarzelen opgedronken Wilde Friso kopen maar hier in België kennen ze dat niet... @ loca: ik denk dat ik indd last heb van de 4 maanden dip want Louiza komt nu sinds een week vaker 's nachts en ze drinkt dan erg veel. Vanaf de namiddag daarentegen, de laatste en voorlaatste voeding komt er niet zoveel melk meer uit. Ik leg ze vaker aan en drink veel water maar ook dat wil niet helpen... En dat terwijl ik nog een maand geleden teveel melk had en zelfs vaak lekkende borsten had...
Mano, als je wilt afbouwen prima hoor ... maar als je BV wil blijven geven (volledig) dan gewoon veel aanleggen, even doorbijten en dan komt het weer goed met je productie. Is een bekend verschijnsel met 4 maanden. Veel mama's stoppen dan met BV ... terwijl het niet (om die reden) nodig is.
Zou zowiezo toch willen afbouwen... want over een tijdje ga ik weer werken en zie er tegenop om af te kolven... Maar zou zowiezo minstens de avond en ochtendvoeding willen behouden.