Mijn zoontje is nu 4,5 maand en hij krijgt uitsluitend borstvoeding. Ik heb zelf veel last van allergieën dus ik wil hem tot de 6 maanden nog geen fruit of iets dergelijks geven. Hij heeft nu ongeveer het volgende voedingsschema: 06.30 12.00 16.00 19.00 23.00 op zich is het niet heel verkeerd maar ik zou die laatste voeding graag iets vroeger hebben. Nu heb ik geprobeerd deze een paar keer om 22.30 te doen maar helaas werd hij beide keren om 05.15 wakker (dit vond ik raar omdat ik hem dan eerder om 06.00 zou verwachten..) Verder heeft hij ook echt geen vast ritme qua slapen. Ik probeer dit er wel in te brengen door hem steeds na de voeding even te laten spelen en dat weer op bed te leggen maar het is regelmatig zo dat hij het dan flink huilen zet. Hoe kan ik deze twee dingen nu het beste aanpakken?
Hoi, De avondvoeding vervroegen moet je nog maar af en toe eens proberen. Soms lukt het een paar weken later wel. Is het trouwens zo dat hij nog een late voeding nodig heeft? zou het ook kunnen dat hij bijvoorbeeld de voeding van 19.00 uur wat later krijgt en dan al de hele nacht doorslaapt. Soms lukt dat dan ineens weer wel. Wat betreft het ritme, dat is best lastig. Niet alle baby's hebben even veel slaap nodig. Sommige baby's kunnen al vrij vlot met heel weinig slaap toe. Misschien wil jij hem wel te vaak in zijn bedje leggen terwijl het voor hem nog niet hoeft. Misschien kun je toewerken naar 3 vaste slaapmomenten overdag. Bijvoorbeeld na de ochtendvoeding, einde van de ochtend en in de middag? Succes! Linda