Bv teruglopend?

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door JaDeBo, 2 apr 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. JaDeBo

JaDeBo Niet meer actief

Hoihoi

Sinds de geboorte van mijn zoontje (17/02/2010) geef ik volledige bv. Het was al snel op gang en had al snel voeding. (heb mijn dochter 6 mdn bv gegeven, zij is van 02/11/2008)
    Nu wilde ik wat kolfen om mijn zoontje te laten wennen aan flesje, maar kolf maar 60 cc uit 2 borsten. snap er niks meer van. Bij mijn dochter was dat echt veel meer.
    Hij was wel goed gegroeid, bij de geboorte 3840 en bij 4 weken 4510. Verder is hij een tevreden mannetje.
    Nu is mijn vraag wat kan ik hier aan doen, of loopt de bv nu terug?
    Word er een beetje onzeker van...

groetjes Mama25

2. Linda Offereins

Linda Offereins Lactatiekundige

3 mrt 2010
    860
    0
    0
    Hoi,

Er is volgens mij geen reden voor paniek.
    Je baby is inderdaad op jouw borstvoeding heel mooi gegroeid, dus alles gaat goed.
    Welk moment heb je afgekolfd? was dat in de namiddag? Dan is bij veel vrouwen de productie wat minder.
    Als je het gevoel hebt dat je voeding een beetje opgepept moet worden las dan 1 of 2 regeldagen in. Dat zijn dagen waarin je zoveel mogelijk rust creeert (als het kan de hulp van je partner inroepen) en waarin je zoveel mogelijk aanlegt en/of kolft. Je borsten worden dan weer aangezet tot meer productie wat je waarschijnlijk ook zult voelen. Heb je meteen je voorraadje bij elkaar.

Succes
    Linda

3. JaDeBo

JaDeBo Niet meer actief

Bedankt voor je antwoord. Idd druk gemaakt om niks.
    Ik was nu in de ochtend gaan kolfen, en kolf met gemak 120 cc uit 1 borst.
    Ook is hij weer gegroeid, hij was 4 weken geleden 4510 gram en 53,5 cm en weegt nu 5690 gram en is 57 cm lang.
    Groeit dus erg goed op mama's melk, dus onzekerheid is weg!

Deel Deze Pagina