Klachten bij koemelkalergie?

Discussion in 'Flesvoeding' started by Creamams, Feb 7, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Creamams

Creamams Niet meer actief

Hoi,

Ik hoop dat ik hier goed zit.

Mijn zoontje is nu 6.5 maand oud. Hij heeft nu ruim 2 maanden last van eczeem. In zijn gezicht en op zijn bovenlichaam. We zijn al verschillende keren naar de huisarts geweest en hebben ook verschillende zalfjes gehad (geen hormoonzalf). Maar niets helpt. Ik heb al aan de huisarts gevraagd of het misschien een allergie kan zijn, maar hij zegt dat er dan meerdere klachten moeten zijn.

Nu heeft mijn zoon sinds een week of 2 heel veel poepbroeken. Wel 6 op een dag. En iedere keer maar een klein beetje. Sinds vanochtend zijn de billetjes ook helemaal rood. Ik hoorde van mijn nichtje dat haar dochtertje ook een koemelkallergie heeft en haar enige klacht was moeite met de ontlasting.
    Ik heb de huisarts weer gebeld en die stuurde me door naar het CB. Het CB gebeld en daar werd ik wel goed geholpen. Ik wordt zo snel mogelijk terug gebeld door mijn eigen arts en dan gaan ze kijken of het misschien toch een koemelkallergie is.
    We gebruiken al sinds zijn geboorte Friso.

Hebben jullie enig idee wat de klachten bij koemelkallergie kunnen zijn?

Alvast bedankt.

2. Josie88

Josie88 Niet meer actief

Dat kan zo ontzettend verschillen per kind. Hier o.a. vreselijke krampen, reflux, benauwdheid, uitslag/onrustige huid. Maar goed, dat hoeft natuurlijk niet allemaal aan de orde te zijn om wel last te hebben van KEA. Fijn dat het CB je serieus neemt, hopen dat de arts dat ook doet. Succes!

3. Averlhach

Averlhach VIP lid

Mar 26, 2011
    8,809
    1,014
    113
    Female
    Drenthe
    Men (artsen) gaan er vanuit dat een kind (baby) 2 van de 3 symptomen hoort te hebben;
    - huidklachten
    - maag- en/of darmklachten
    - luchtweg klachten.

Echter, dit is lang niet altijd zo. Mijn oudste had kea en had alleen enorme darmkrampen. Een kennis d'r zoon heeft al vanaf baby eczeem en door een vervangende ha werd geadviseerd melk (en melk producten) te laten staan. En zo verdween de eczeem.

Elk kindje reageert anders er is dus soms weinig over te zeggen, maar het is (in mijn ogen) de moeite waard te proberen!

Share This Page