Kolven

Discussie in 'Stel je vraag aan de kraamdeskundige' gestart door Ddp, 22 sep 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ddp

Ddp Niet meer actief

Hallo,

Klopt het dat je pas vanaf week 4 ongeveer mag beginnen met kolven?
    Ik heb zoveel melk, dat ik regelmatig met natte plekken in mn shirt loop. Ook 's nachts redden mijn borsten het niet en stromen over haha,
    dat betekent regelmatig een natte beha en pyama.

Dat valt allemaal wel weer te wassen natuurlijk, maar soms heb ik het pas door als het al helemaal koud is....

Ik ben zo bang dat ik misschien een borstontsteking oploop als ik zolang met een koud shirt aanlig...

Alvast bedankt voor je moeite!

Groetjes Linda

2. kwebbeltje

kwebbeltje VIP lid

13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Kolven kan je al doen vanaf de eesrte dag. Echter als je wilt gaan kolven en je doet dat bijvoorbeeld snachts dan ga je extra melk aanmaken. Het vraag - aanbod systeem. Je krijgt niet zomaar van een koud shirt borstontsteking.
    Er bestaan ook borstschelpen die je in je bh kan stoppen en die melk opvangen. Zijn te verkrijgen o.a via de thuiswinkel.

Ilja

3. Ddp

Ddp Niet meer actief

Bedankt voor je snelle antwoord!

Vanaf wanneer mag ik haar de afgekolfde melk in de fles aanbieden dan?

En is het zo dat in het begin ik dat beter niet kan doen?

Alvast bedankt!

Groetjes Linda

4. kwebbeltje

kwebbeltje VIP lid

13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    I.p kan je de afgekolfde melk direct per fles aanbieden. Echter hebben sommige kindjes moeite om daarna de borst goed te pakken. Om kindjes toch aan de fles te laten wennen (wanneer je straks bijvb weer gaat werken) is het goed om rond de 6 weken te gaan oefenen. De afgekolfde melk kan je tot dan bewaren in de vriezer.

Ilja

Deel Deze Pagina