Hallo allemaal, ik heb het pak nutrolon bestudeerd, en ook een briefje dat ik eens over kv kreeg op het cons. bureau... Nu heb ik een vraag. Mila is nu 3 maanden en bijna 2 weken oud. Ze woog 1,5 week geleden 6190gram, dus ze zit boven de 6 kilo. Ze drinkt nu 5 X 180 met 6 schepjes. Maarrrr, nu staat in de info dat ze boven de 6 kilo 4 X 180 krijgen???? Ze eet natuurlijk nog geen hapjes, mag ook nog geen pap in de laatste fles, dus ik snap het even niet! Ze drinkt haar flessen goed, meestal drinkt ze 2 van de 5 helemaal leeg, de andere 3 laat ze tussen de 30 a 60 ml. over. 's Nachts slaapt ze goed, ze is rond 7 uur weer wakker. Haar laatste fles drinkt ze nog aardig, we moeten har daar altijd wel voor wakker maken. Goed, mijn vraag is nu: hoe zit dat met die 4 flessen? Vanaf wanneer geld dat dan? Vast bedankt voor t antwoord, groetjes Sas!
Ik zou het met dat gewicht nog niet doen 4 flessen. Volgens mij hanteert het cb iets van 4 flessen vanaf een maand of 5 of als ze boven de 7 kilo zijn.
Niet te veel aantrekken van wat er op die dozen staat. Er staat inderdaad vanaf 6 kg 4 flessen, maar dat is een richtlijn. In praktijk blijkt dat de meeste kindjes met 3.5 maand ongeacht hoeveel ze wegen, gewoon nog op 5 flessen zitten. Mijn zoontje is pas met 5 maanden overgegaan naar 4 flessen en toen woog hij al bijna 9 kg. Ze geven het zelf echt goed aan, kijk gewoon naar je kindje en dan komt wel goed. Je merkt vanzelf wel wanneer de laatste fles weg kan vallen. Niks forceren dus. Succes!
Hier heb ik vandaag al eerder iets over geschreven, lees hier: http://www.zwangerschapspagina.nl/viewtopic.php?f=89&t=148814 Ons meisje had het zeker gekund, maar als je hier her en der wat leest, kom je er wel achter dat heel veel kindjes veel ouder zijn voor ze van die laatste fles af kunnen.
Je zou het -als je wil- kunnen proberen. De gewichten en hoeveelheden op de pakken, gaan uit van gemiddelde. Maar als je denkt dat het beter voor haar is, om die laatste fles nog te pakken, lekker zo door gaan. Veel kindjes zijn wat ouder. Wij hebben altijd op verzoek gegeven en zaten daardoor al erg vroeg op 4 flessen. En indertijd deed ze het daar prima op. Sliep al vrij jong door van 7 tot 7 . Maar als dat niet zo was geweest en ik had in jou situatie gezeten, dan had ik die fles lekker gegeven. Maarja, ik ben nu gewend om te geven op verzoek (fae regelde het altijd prima zelf) ... dus dan sta je toch een beter anders er tegenover.