Spreidbroek Ervaringen, Tips?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Robyn, 5 mrt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Robyn

Robyn Bekend lid

23 mei 2006
    732
    0
    0
    Ambtenaar
    Naarden
    Fabian heeft vorige week een echo gehad van zijn heupjes, omdat hij in stuit heeft gelegen wordt dat voor de zekerheid gedaan. Nou zag zijn rechterheup er niet goed uit en hebben ze daar nog een foto van gemaakt. Ik ben nu dus heel erg bang dat hij in zo'n spreidbroek moet.
    Heeft er toevallig iemand ervaringen met zo'n broek en hoe is het voor de kleine? Of weten jullie waar ik wat info daar over kan krijgen. Op 13 maart hebben we een afspraak bij de kinderarts maar ik wil alvast een beetje voorbereid zijn.

Alvast bedankt..

2. setje

setje Fanatiek lid

18 jun 2006
    1.989
    0
    36
    Hoevelaken
    Hoi,

Volgens mij heb ik daar laatst iets over op tv gezien. Wordt dat met gips gedaan? Iig dat meisje zag er heel tevreden uit,(maarja, ze filmen natuurlijk ook niet alles)

groetjes Setje

3. noura

noura VIP lid

27 apr 2006
    8.819
    0
    0
    ik heb het ook gezien op tv. was best zielig hoor. en je zag dat het meisje er heel snel aan gewend was. alleen als ze haar gingen onderzoeken, of de spreidstand gingen verhogen dat ze dan huilen moest.
    sterkte in ieder geval

4. Deb

Deb VIP lid

19 jul 2005
    7.394
    0
    0
    Noord- Scharwoude
    misschien heb je aan dit topic iets :)

sterkte

5. Kiz

Kiz Bekend lid

21 nov 2005
    973
    0
    0
    Sibel is vanwege stuit ook getest op heupdysplasie. Toen er twijfel was bij de echo, heb ik ook wat dingen opgezocht op internet. Ik kwam toen op het volgende forum uit:
    http://www.heupdysplasie.nl/forum/index.php
    Later wees een foto uit dat alles goed was, ik hoop dat het bij jullie ook meevalt!

6. Kiz

Kiz Bekend lid

21 nov 2005
    973
    0
    0
  7. Robyn

Robyn Bekend lid

23 mei 2006
    732
    0
    0
    Ambtenaar
    Naarden
    Dank jullie voor de info. Het klinkt allemaal niet heel prettig. Ik hoop zo dat het meevalt, maar dat horen we dinsdag..

8. daphne78

daphne78 VIP lid

10 mei 2006
    7.311
    0
    0
    Nijmegen
    Ik heb persoonlijk ervaring met het spreidbroekje.
    Ik heb er nooit last van gehad, en ik ben er zelfs mee gaan leren lopen!

9. Wil

Wil Lid

26 jun 2006
    14
    0
    0
    Onze Evelien (nu 3 1/2 maand) heeft sinds een paar weken ook een soort spreidbroekje omdat haar rechterheup niet goed in de kom aansloot. Dit is een zgn pavlik bandage, hierbij de beentjes opgetrokken zitten. Meer info kun je vinden op www.heupafwijkingen.nl

In het begin (2 dagen/nachten) moest ze er wel aan wennen :cry: , maar nu merkt ze er niks meer van en is ze weer net zo blij als voorheen. :p

Deel Deze Pagina