Laatste voedingen eraf.. Tips! Steun?

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door SimoneM, 13 mrt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. SimoneM

SimoneM Niet meer actief

Dag allemaal,

Onze dochter heeft ruim 9 maanden bv gehad, ik ben het nu aan 't afbouwen. Best veel moeite met de laatste voedingen, maar wil graag m'n cyclus weer terug (was altijd al erg onregelmatig), we willen graag voor een tweede kindje gaan.
    Alle bv overdag al gestopt. Vanavond voor t eerst niet aangelegd, alleen wat kv (na flink wat 'avond eten'), mijn man haar op bed gelegd, even flink huilen, maar 'gelukt'
    Nu wil ik doorzetten, morgen ochtend kv lukt wel denk ik, maar morgenavond is mijn man niet thuis en moet ik haar alleen op bed leggen..
    Hoe doe ik dat? Ik heb altijd een heel ritueel, maar dat is erg verbonden aan bv. Ze krijgt trouwens kV uit een bekertje (overdag drinkt ze hier prima uit)

Ik hoor graag hoe jullie dit hebben aangepakt..
    Lieve groet, Simone

2. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Ik zou niet te snel afbouwen en kv juist in een flesje aanbieden. Waarschijnlijk vindt ze t fijn om even lekker te kunnen zuigen en het is toch een fijn knuffelmomentje die jullie er nog een mooi poosje in kunnen houden.
    Ik zou kijken naar een manier wat lukt zonder dat ze hoeft te huilen.
    Ochtend en avond ineens niet meer voeden, is voor jouw borsten misschien ook wat teveel van het goede. Beter een week lang het een weglaten, dan de ander.
    Als het puur is om een cyclus te krijgen, waarschijnlijk komt die met 2 voedingen okk wel op gang.

Deel Deze Pagina