Laatste wachtweek na terugplaatsing embryo

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door laika1010, 4 nov 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Butterfly2405

Butterfly2405 Bekend lid

2 jan 2013
    754
    0
    0
    NULL
    NULL
    En oh ja, mocht ik zwanger zijn moet ik de bolletjes nemen tot 12 weken!

2. Genesis

Genesis Bekend lid

19 jul 2010
    638
    0
    0
    fiancieel adviseur
    Anne : NEEEEE nog niet testen!!! ;)

jufbibi: geen idee waarom dat is. Ik moest tm morgen bolletjes
    en 3 dgn later testen. Dan heb ik in totaal 60 bolletjes gebruikt.
    200 mg per keer 3x per dag.

Apart dat het per zkh of kliniek kan verschillen. Misschien hangt
    het ook af van de arts en wat hij/zij denkt dat t beste is? Zou het anders
    ook niet weten.

Butterfly ik wacht tot maandagochtend (tenminste dat wil ik proberen)
    Vind het ook "eng" om eerder te testen.
    Mocht de test positief zijn ga je toch weer hopen dat het wel goed blijft gaan...

Anne waar staat dpo voor :( Lees hier vaker afkortingen die me niet zoveel zeggen :)

3. Genesis

Genesis Bekend lid

19 jul 2010
    638
    0
    0
    fiancieel adviseur
    Oh butterfly ik ga dan toch eens in het zkh vragen waarom ik dat niet hoeft? !

4. jufbibi

jufbibi Actief lid

22 okt 2006
    105
    0
    0
    Jaaa Genesis dat heb ik ook. Daarom durf ik echt niet eerder te testen. Ben zo bang dat het dan erna toch weer niet zo is en dan lijkt het mij nog spannender.

Anne, ik snap het wel, maar lekker niet testen!! Levert je niets meer op dan frustratie en nog meer onzekerheid denk ik. :)

Idd erg raar dat alles per ziekenhuis zo verschillend is. Ik zit in het AZM in Maastricht en daar nemen wij de Utro bolletjes ook tot je 12 weken zwanger bent.

5. Genesis

Genesis Bekend lid

19 jul 2010
    638
    0
    0
    fiancieel adviseur
    Toevallig vandaag gebeld door het ziekenhuis. Ze bellen na om te vragen hoe
    het gaat sinds de terugplaatsing. Ik heb meteen gevraagd hoe het zit met de utro.
    Waarom Julie ze nog 3 mnd tijdens zwangerschap moeten gebruiken etc.
    Ze gaf aan dat het idd klopt dat niet ieder ziekenhuis daar hetzelfde mee omgaat.
    Er schijnt een professor te zijn in het EMC die hier onderzoek naar gedaan heeft.
    Omdat na de innesteling de placenta het werk over neemt zou de
    utro overbodig zijn. Aldus EMC Rotterdam.

6. Minigirl

Minigirl Fanatiek lid

17 feb 2013
    1.036
    12
    38
    Vrouw
    lawyer
    Den Haag
    Genesis, fijn dat je t het hebt nagevraagd. Nu weet je tenminste waarom je niet hoeft. Voel jij je er ook comfortabel bij?

7. Genesis

Genesis Bekend lid

19 jul 2010
    638
    0
    0
    fiancieel adviseur
    Minigirl
    Loop nu 3 jr in het EMC. Hele goede ervaringen met hen.
    Dus ik vertrouw wel op hun kunnen. Argumenten die de arts gaf
    kon ik me wel in vinden. Ze zei er ook bij dat het sowieso geen kwaad
    kan utro te gebruiken. Ik heb wel heel veel hoofdpijn waarschijnlijk door
    door de utro. Ben ergens wel blij dat ik het niet langer hoeft te gebruiken.

8. Minigirl

Minigirl Fanatiek lid

17 feb 2013
    1.036
    12
    38
    Vrouw
    lawyer
    Den Haag
    Als jij je er goed bij voelt, is het oke. Ik ken die bolletjes niet, dus ik weet er zelf niet veel vanaf ;)

9. chickie84

chickie84 Fanatiek lid

3 nov 2012
    1.298
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ik zat even mee te lezen en spring even in (als bekende van Genesis).
    Ik heb de utrogestan maar 15 dagen hoeven te gebruiken, vanaf de dag van de terugplaatsing tot een paar dagen voor de test.
    En bij mij is het gewoon goed gegaan hoor zonder die bolletjes.:)

Maar er is inderdaad een heel ander beleid in ieder ziekenhuis. Ik voelde me er toen ook niet prettig bij dat ik ze niet zo lang hoefde te gebruiken. Maar bij mij hadden ze hetzelfde antwoord als bij Genesis en ben er inmiddels achter dat het klopt. Doordat je geen eisprong hebt na een punctie komt een bepaald hormoon niet vrij, dit zit in de utrogestan. Bij een zwangerschap ga je zelf dit hormoon weer aanmaken, waardoor het niet meer nodig is om ze te gebruiken.

(@ all, heel heel heel veel succes meiden met deze spannende wachtdagen!!! Ik duim voor jullie)

10. Anne1977

Anne1977 Bekend lid

4 dec 2012
    709
    0
    0
    Ik moet de utrogestan als ik zwanger ben nog 2 weken gebruiken, dus weer anders in het VU!

DPO staat voor: day past ovulation... Met andere woorden, zoveel dagen na je eisprong! In ons geval dus na de punctie :)

Voel me niet zo goed vandaag, manlief net vertrokken naar buitenland... Bah, ben blij als we een paar dagen verder zijn!
    Heb ook getest... Sloeg nergens op op 9 dpo natuurlijk... Test was ook spierwit!

Nu MOET ik van mezelf iig tot zaterdag wachten...

11. Genesis

Genesis Bekend lid

19 jul 2010
    638
    0
    0
    fiancieel adviseur
    Hi chickie,

Fijn dat je jou ervaring met utro ook deelt!

Anne: hopelijk gaan de dagen snel voorbij en kun je manlief weer
    heerlijk bij je hebben. Zit je zaterdag niet op 11 dpo?
    Is dat nog steeds niet te vroeg?

Ik kan niet slapen. Wordt nu wel erg spannend nu de test datum nadert...

12. jufbibi

jufbibi Actief lid

22 okt 2006
    105
    0
    0
    Thanx chickie voor je verhaal. Ieder ziekenhuis heeft idd z'n eigen beleid. Het zal allemaal wel goed komen ja. :)

Anne, komt goed meid! Wanneer is je man precies terug? Houd vol en laat je niet gek maken.

Genesis, idd erg spannend ja. Ik slaap wel goed in, maar zodra ik wakker word heb ik echt een super snelle hartslag en komt ineens alles op me af.

Zeg, niemand van jullie zit ook in het PGD-traject of wel? Allemaal "gewoon" IVF, toch?

Fijne dag allemaal! :)

13. Genesis

Genesis Bekend lid

19 jul 2010
    638
    0
    0
    fiancieel adviseur
    G morgen v allemaal,

Wat is dat voor traject jufbibi?

Hier laatste dag aan de bolletjes.
    Nog een paar dgn....pfffff spanning stijgt!!!!

Jij ook een fijne dag jufbibi samen met de rest.

14. Butterfly2405

Butterfly2405 Bekend lid

2 jan 2013
    754
    0
    0
    NULL
    NULL
    Allemaal een fijne dag en op naar positieve testen.
    Wij gaan er een weekendje tussenuit.. Hopelijk lekker de gedachten op iets anders.

Tot maandag !

15. Anne1977

Anne1977 Bekend lid

4 dec 2012
    709
    0
    0
    Goede morgen,

Butterfly, veel plezier, geniet van je weekend!

Hier idd gewone ivf, omdat ik geen eileiders meer heb.

Ja. dat testen... ik ben een testoholic... vanmorgen weer een test gedaan... zucht... weer negatief...
    Normaal testte ik wel va dag 11 positief, zelf met mijn bbz, waarbij je minder hcg aanmaakt..

Ik zit sowieso in een behoorlijke dip, heel slecht geslapen en ik voel me eigenlijk al 2 dagen niet meer zwanger.. (nou ja, op het non stop janken na dan ppfff)
    Was een paar dagen geleden nog steeds misselijk maar nu al 2 dagen niet meer.. Heb ook een beetje zeurderig zwaar gevoel ter hoogte van mijn baarmoeder... herken dat gevoel nu even niet...dus heb geen idee wat dat moet betekenen.

Maargoed... vanavond lekker uit eten met een vriendinnetje!

16. jufbibi

jufbibi Actief lid

22 okt 2006
    105
    0
    0
    Oh heerlijk een weekendje weg Butterfly, veel plezier! :)

Haha Anne een testoholica, bestaat dat ook al? ;) Nou ik vind het goed hoor, je moet gewoon allemaal doen waar je jezelf het beste bij voelt! Dat is altijd het juiste traject! :) Veel plezier vanavond met uiteten.

PGD-traject = Pre-implantatie Genetische Diagnostiek. Dat betekent dat ze mijn bevruchte eitjes onderzoeken op de ziekte van Huntington. Ik had bij mijn 1e punctie 12 bevruchte en doorgedeelde eitjes, maar er hadden er 7 helaas Huntington en ongeacht de kwaliteit, vallen die dan meteen af. :( Dat is echt héél zuur en oneerlijk!! :x Dus vandaar dat ik maar 3 eitjes overhield, waarvan 2 cryo's. Maar omdat die eitjes al onderzocht zijn, zijn ze licht beschadigd en daardoor hebben ze minder kans met overleven als ze ontdooid worden. Heeeel vervelend dus! :(

Liefsssssss jufbibi

17. Genesis

Genesis Bekend lid

19 jul 2010
    638
    0
    0
    fiancieel adviseur
    Butterfly enjoy! Heerlijk even lekker weg zeg. Idd op naar positieve testen.

Anne meid wat rot en moeilijk he al die onzekerheid.
    Ons lichaam zit ook eenmaal raar in elkaar. En niet alle signalen
    zijn wat ze lijken. Hoop dat het zware gevoel in je baarmoeder een
    goed signaal is.

Ik moet nu echt in gedachte tegen mezelf zeggen: Nog een paar dgn.
    Zou ook wel willen testen nu... Nog ff volhouden. (Makkelijker gezegd dan
    gedaan natuurlijk)

18. Genesis

Genesis Bekend lid

19 jul 2010
    638
    0
    0
    fiancieel adviseur
    Zo jufbibi heftig zeg!
    Alsof die hele mmm nog niet ingewikkeld genoeg is...

Hier viel ik me aardig beroerd. Lage rugpijn en het rommelt in mijn buik.
    Die lage rugpijn herken ik van mijn 1e zwangerschap maar voor hetzelfde
    geldt komt het door de utro.

Heb nu wel echt de drang om te testen maar gelukkig geen testjes
    In huis

19. Minigirl

Minigirl Fanatiek lid

17 feb 2013
    1.036
    12
    38
    Vrouw
    lawyer
    Den Haag
    Jufbibi, ingewikkeld hoor. Ik heb er geen ervaring mee. Zit je bij het AZM. Ik begreep dat het daar alleen kan in NL of wordt de embryo vervoerd naar het AZM?

Ik mag vandaag of morgen, denk ik, testen. 23/10 punctie en 26/10 terugplaatsing gehad. Ik durf niet zo goed en heb eigenlijk totaal geen testdrang. Mijn man wil van de onzekerheid af, dus ik denk dat ik eraan moet geloven.

20. jufbibi

jufbibi Actief lid

22 okt 2006
    105
    0
    0
    Jaaa is idd erg ingewikkeld en heftig zo'n PGD-traject. Komt veel bij kijken en ik vind het best moeilijk dat je dan zoveel bevruchte eitjes "zomaar" weggooit. Maar goed, dat is ook waar wij bewust voor gekozen hebben...we willen niet ons kind deze vreselijke ziekte krijgt. Ik zit idd in het AZM en dat is idd ook de enige plek in NL waar ze die onderzoeken dan. Daarom zijn de wachtlijsten voor PGD nog langer. Echt niet grappig! :(

En minigirl...ondertussen al getest of doe je dat anders 's ochtends vroeg? Succes in ieder geval, ik zal voor je duimen!!! :)

Rustig aan Genesis, lekker jezelf verwennen en rust nemen (zegt jufbibi die daar ook niet zo goed in is...:p:) hihi).

Deel Deze Pagina