Laatste week.... kan niet meer wachten!!!!!

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door lillibit, 21 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lillibit

lillibit Fanatiek lid

12 jul 2010
    2.348
    0
    0
    in de jeugdzorg
    Midden Nederland
    Eeven gauw... voor ik het vergeet.... gefelicicteerd met je neefje!!! wat leuk, jij liep dus ook tegelijk met je zus?? Apart is dat he?
    Zo, nu ga ik d erest lezen..... :D

2. lillibit

lillibit Fanatiek lid

12 jul 2010
    2.348
    0
    0
    in de jeugdzorg
    Midden Nederland
    Babyhope- fijn dat je even ingebroken hebt!

Wat een naar bericht, krijg er helemaal de rillingen van bah!
    Ik hoop dat alles nu wel goed is met Ella en dat ze wel een geoznd kindje heeft gekregen! Wat een drama zeg!! :(:(

Hoe is het met de anderen?
    Bij mij nog niks aan d ehand...... begint saai te worden he? ;) heb meer last van mijn oor dan van mijn buik, hahaha!
    Wel stom, de pijn die ik de laatste weken had tijdens het slapen, op de zij liggen enzo,. dat is allemaal een stuk minder geworden, terwijl ik had verwacht dat dat alleen maar meer zal worden aan het eind.

Roosenzo- kllinkt perfect, die bevalling van jou! daar tekenen we voor hoor!

Lisszy- fijn dat ze ook zo goed naar jou luisteren en dat ze alles goed voor je in d egaten houden!

Nou, even rustig aan opstarten vandaag en straks weer naar de vk......waarvoor weet ik eigenlijk niet meer.... hahaha! om te horen dat we weer rustig afwachten he? ;):D

3. lillibit

lillibit Fanatiek lid

12 jul 2010
    2.348
    0
    0
    in de jeugdzorg
    Midden Nederland
    Niemand hier vandaag??? :(

Nou, ben weer bij de vk geweest, stelt niet veel meer voor nu.... ook daar is het een kwestie van afwachten!
    Daarna ff naar de kruidvat, heb ik toch nog wat gedaan vandaag hihi!
    Ben nu aan het afkicken van de neusspray met xylo-bla die bla..... pffff.... benauwd ben ik nu!

Nog wel ff goed bezig geweest..... heb mijn administratie maar eens op orde gemaakt, laatste rekeningen betaald enzo, alles in mappen gedaan, handwasje gedaan.... kraamtas opnieuw uit- en ingepakt :)?) en de bovenverdieping gezogen!

Nu maar weer een bakkie doen! ;)

4. Jessmin

Jessmin Fanatiek lid

2 aug 2009
    1.758
    0
    0
    thuisblijfmama
    @Roosenzo: het klinkt als een prachtverhaal. Nogmaals: ik wil ook! ik wil ook! ik wil ook! Ik ben nu alweer 41 wkn 3 dgn. Kom er nou uiiiihuiiiiiit!!!!!!! Iig begreep ik dat ik na datt onderzoek nog neit officieel zkh-materiaal ben dus het kan nog thuis tot 42 wkn, gelukkig

5. lillibit

lillibit Fanatiek lid

12 jul 2010
    2.348
    0
    0
    in de jeugdzorg
    Midden Nederland
    @Jessmin- je was zo stil, dat ik voor je hoopte dat je aan het bevallen was!! helaas dus! :(

Maar fijn dat je nog thuis msag bevallen hoor! Had ik eigenlijk niet meer verwacht!!
    Pff, kan me wel goed voorstellen dat je echt aan de bevalling toe bent hoor!!!

6. Lisszy

Lisszy Fanatiek lid

27 mei 2008
    2.602
    6
    38
    Vrouw
    Oh wat vervelend voor Ella!! Ik hoop dat ze er snel weer een beetje bovenop is en van d'r kleine kan genieten...

@Roosenzo
    Heerlijk zo'n bevalling (voor zover bevallen 'heerlijk" is ;))!!
    En Boaz is echt een schatje!! Mooi jochie hoor! Ook leuk om jou een keer te zien! :)

@lillibit
    Goed bezig vandaag jij! Hier net ruim een uur met mijn meisje en de hond gewandeld, het is hier namelijk heeeeerlijk weer!
    Je zit nu idd in de wachtmodus...en wachten duurt lang! ;)
    Ik hoop echt voor jou (en ook voor mezelf) dat het snel op gang komt! Goed dat je die neusspray aan het afbouwen bent! Misschien kun je als tussenoplossing een zoutoplossing proberen dan heb je het misschien wat minder benauwd?

Hier alles prima, rustig. Te rustig eigenlijk...
    Gister wel enorm last van mijn darmen, kon wel 3x heen!

En verder word ik gek van iedereen die maar vraagt of er al iets is en hoe het gaat en dat het lang duurt!
    Pffffff..... mensen, jullie horen het vanzelf hoor!!
    Ik weet wel, allemaal lief bedoeld :) maar ben constant bezig met mailtjes, sms, pingetjes en berichtjes te beantwoorden. ;)

7. Jessmin

Jessmin Fanatiek lid

2 aug 2009
    1.758
    0
    0
    thuisblijfmama
    Sowieso, wat ik daar stom aan vind is als ze zo doorgaan met informeren moet je gaan sms'en dat je net een wee ligt weg te puffen, of dat je inmiddels net bezig bent met baren. Hallo, das toch privé! En als je niets terugstuurt zul je zien dat ze dan helemaal losgaan en blijven sms'en omdat ze zich 'zorgen gaan maken' (lees: nieuwsgierig zijn). Mijn moeder is er zo eentje, die wil per se weten wanneer het begonnen is en ik wil dat niet, daar krijg ik stress van omdat zij zich zltijd zo druk maakt om mij. Maar nu sms't ze elke dag 'en? vandaag ook niks?' Hou op mens, je maakt me zenuwachtig. Moet ik dan gaan schrijven op het moment supreme, ja nu wel? Staat ze zeker meteen op de stoep. Net zoals al m'n vrienden en buurtbewoners vooral met hetzelfde gedrag. Buren enzo beginnen nu ook al hier, aarrrggghh. Straks staat de hele buurt naast m'n bed!

Ik ben niet gefrustreerd ofzo :p

8. Jessmin

Jessmin Fanatiek lid

2 aug 2009
    1.758
    0
    0
    thuisblijfmama
    @Roosenzo: Waaaauw nu pas foto's gezien. Hij is echt knap, nu al!! En jij bent trouwens ook een plaatje zeg. Je bent even oud als ik maar je oogt echt superjong! Kom jij van Aruba, of je man? Of was je gewoon daar toevallig op vakantie? Mijn moeder komt ervandaan, vandaar de vraag. Ben er met dochter ook geweest toen ze anderhalf was. Best heftig 10,5 uur in vliegtuig met dreumes. ZIJ vond het trouwens prachtig; die slechts 20 min slaap was geen enkel probleem vond ze :D WIJ daarentegen, hmm...

9. Lisszy

Lisszy Fanatiek lid

27 mei 2008
    2.602
    6
    38
    Vrouw
    Ja, moeders...
    Bij de geboorte van mijn dochter, hadden we mijn schoonouders en mijn moeder gebeld dat het begonnen was. Dat was tegen 21u 's avonds voordat we naar het zh gingen.
    Nou, om 1u 's nachts ging mijn moeder naar mijn schoonouders bellen dat ze ons niet kon bereiken (nee duuuuh, lig te bevallen!!) en of er iets gebeurt was, of het wel goed ging! :(
    Dus, je begrijpt, mijn moeder wordt pas gebeld als ik bevallen ben én ben bijgekomen. Want ook nog, toen ik haar belde om te vertellen dat ze geboren was (en toen kon ik haar niet bereiken, pas na een aantal keer proberen nam ze een keer op), ging ze helemaal vragen waarom we voor deze namen hadden gekozen (ze was niet heel enthousiast) en hoe de bevalling ging! :( Alsof ik daar zin in heb om uitgebreid over te praten als je nog geen uur geleden bent bevallen en je naweeën aan het wegpuffen bent! :x

Nee, we zijn helemaal niet gefrustreerd, hahahaha! :p

10. lillibit

lillibit Fanatiek lid

12 jul 2010
    2.348
    0
    0
    in de jeugdzorg
    Midden Nederland
    Ben nu heel nieuwsgierig waar jij Roosenzo hebt gezien.... heeft ze hier ergens een foto staan?? :);)

11. lillibit

lillibit Fanatiek lid

12 jul 2010
    2.348
    0
    0
    in de jeugdzorg
    Midden Nederland
    Goedemorgen!!!

Whaha, wat herkenbaar, die sms-jes, telefoontjes etc... word er soms helemaal gek van hier!! Ben de hele avond bezig om die te beantwoorden en als je dat net doet... zijn mensen idd meteen in paniek omdat ze dan helemaal denken dat je aan het bevallen bent!

Had gister zelfs het toppunt.... heb een vriendin die nogal veel met zichzelf bezig is.... vraagt altijd ff kort of het goed met me gaat, gaat dan vervolgens alleen maar over zichgzelf en haar problemen praten.
    Ze heeft me tijdens de zw schap maar 1x gezien, omdat ze altijd "zo druk" is. Ze is heel dwingend..... als ze belt en ik neem niet op, kan ze dat niet hebben en gaat of heel hysterisch 20x terug bellen, of ik krijg een mail met dat we nodig moeten praten...... alsof ik hier de hele dag op haar telefoontje zit te wachten!!! :x
    Vorige week krijg ik een sms dat ze me nog wil zien met mijn buik, dus ik zeg, dan moet je deze week langskomen, kan de laatste week zijn. Daar moest ze over denken...
    Krijg sms terug, nee lukt niet, ben druk.
    (heb trwouens vanaf het begin al dat ze niet begrijpt wat het nu eigenlijk inhoudt, zwanger zijn en moeder worden... ze ziet het als een soort van bijzaak....... waar we het vooral niet teveel over moeten hebben...)
    Ik heb dus gezegd dat dit de laatste week is dat ik vrijblijvend afspreek....omdat ik ervan uit ga volgende week een kindje te hebben;)
    Krijg ik gister een sms van haar met de volgende tekst:
    "Mag ik volgende week woensdag of donderdag lagnskomen en dan het liefst in de ochtend? ".

Mijn haren gaan dan al overeind staan omdat ik duidelijk heb gezegd volgende week ff nog geen afspraken te willen maken! Ze probeert het nu gewoon af te dwingen naar mijn idee en luistert gewoon niet.
    Dus ik stuur nog netjes terug dat ik ervan uitga volgende week bevallen te zijn, en dus helemaal geen afspraken bij voorhand kan maken. Als ik nog niet bevallen ben, moet ik me woensdag weer melden in het ziekenhuis, dus ben er dan ook niet. heb ook een leugentje om bestwil neergezet dat er dan grote kans is dat ik moet blijven, dus afspreken voor donderdag gaat hem ook niet worden, moet me dan niet druk hoeven te maken om allerlei afspraken te cancellen.....
    Zeg nog netjes srry, denk dat je me de eerstvolgende x ziet als ik mama ben, ook leuk toch?

Krijg ik een sms terug: "We kunnen gewoon volgende week donderdag onder voorbehoud afspreken!!!!!

:$:$:$

Echt, heb je dan een bord voor je kop of niet dan?????
    Ze lijkt het echt niet te begrijpen... of ligt dit nu aan mij????

Heb haar toen maar een sms gestuurd waarin ik haar duidleijk heb gemaakt dat ik wel ff wat anders aan mijn hoofd heb, dat mijn bevalling en mijn baby nu heel even op de eerste plaats komen.....
    Vervolgens niks meer gehoord!!! :x

Wat vinden jullie hier nu van??
    Sorry voor dit lange verhaal, maar dit zat me zo dwars, hahaha!

Maar goed..... niemand nog bevallen???:)

Ikke niet in ieder geval! ;)
    Moet wel echt een keer gaan gebeuren... mijn huid voelt aan alsof hij uit gaat scheuren... als ik er heel zacht met mijn nagel langs ga, begint hij ook meteen te bloeden!:(

Haha, en die moeders ja......
    Mijn schoonmoeder verzint elke tien minuten een smoes om te bellen...... belt ristig en zegt dan ..oooh... soorry... moest jou helemaal niet hebben.., maar nu ik je toch spreek... alles nog goed???

Mijn eigen moeder daarentegen... beetje vreemd..... heb gezegd dat ze niet om de 5 min zich zorgen moet maken, maar heb vervolgens niks meer van haar gehoord sinds zaterdag! Das wel het andere uiterste! Zal haar zo eens bellen en zeggen dat een beetje interesse best mag hoor!! ;)

12. Lisszy

Lisszy Fanatiek lid

27 mei 2008
    2.602
    6
    38
    Vrouw
    Oh wat een ongelooflijke egoistische doos is die "vriendin"!!
    Sorry hoor, maar dan mis je toch serieus iets als je zo blijft aandringen! Mijn mond viel open toen ik je verhaal las!
    Ik zal haar lekker laten en als ze zich weer opdringt, haar eens ongenuanceerd vertellen hoe je erover denkt! Blijkbaar heeft ze dat nodig!

Ik heb voor de afgelopen 2 weken al tegen iedereen gezegd dat ik geen zin meer heb in visites en sociale praktijken. Mensen denken als je verlof hebt, dat je zin hebt om nog overal heen te vliegen om bij te kletsen, nou ik niet hoor! Ik wil gewoon rust en nog even van de quality-time met mijn meisje alleen genieten.
    Gelukkig begrijpt bijna iedereen dat. Bijna, want ik geloof dat mijn moeder ook een plaat voor d'r hoofd heeft.
    Mijn vriend was de 23e jarig. Hij is 30 geworden. Maar we hadden al besloten om in het voorjaar een groot feest te geven omdat ik nu hoogzwanger ben en hij zelf ook geen borrel kan drinken, wat wel zo gezellig is op je eigen feestje.
    Hij was die dag wel vrij, maar we hebben een leuke dag met z'n drieën gehad. Ik had het mijn moeder uitgelegd dat ze niet op visite hoeft te komen, later een feest gaan geven en dat het voor mij gewoon te zwaar is een huis vol visite.
    Krijg ik de dag zelf een sms dat ze het toch wel heel erg sneu vindt voor mijn vriend! :x Alsof ik hem iets ontneem ofzo!
    En ze toont geheel absoluut geen interesse in mij nadat ik heb aangegeven dat ik erg moe ben en wat rust wil. Ze zei terloops "dat ze het wel leuk zal vinden dat ik zal bellen als de baby er is"!!! :$
    Ja duuuuhhhhhh!!!!! Wat denk je zelf, doe niet zo zielig!!! Het is bij haar alles of niets, niks tussen in en alleen maar aan haar zelf denken.
    Grrrrrr!!!!!!!
    Jullie begrijpen, mijn moeder en ik, dat gaat niet zo heel lekker... ;)
    En op een één of andere manier maken de zwangerschapshormonen het niet beter.

Hier ook niks, noppes, nada...
    Geen krampje meer te bekennen, begin lichtelijk gefrustreerd te raken. Ik wil zo graag!!!

Rooszenzo heeft een hyves-linkje in haar berichtje gezet met foto's van Boaz. Daar staan ook foto's van haar in!
    Ze is echt een mooie meid, wat een figuurtje! *lichtelijk jaloers* ;)

13. Jessmin

Jessmin Fanatiek lid

2 aug 2009
    1.758
    0
    0
    thuisblijfmama
    Ik had ook bijbehorende borstomvang bij mijn buik gewild ghihi. :p

Hier weer een updateje:
    Normaal voel ik m'n ventje tussen 20.00 en 23.00 als een dolle stier en overdag weinig. Nou, gister moest ik 'm steeds wakker porren en deed ie niets uit zichzelf na 20.00 uur. Maar ik kreeg 'm wel aan het reageren, zeg maar. Dus ik vk gebeld of ik daar nu iets mee moest. Nou, zij zou zich niet direct druk maken, want hij reageerde wel als ik hem duwde. Ok, maar het patroon was wel ineens heel anders want ik was dat niet van hem gewend dat ie zo stil was 's avonds. Of ik me dan zorgen maakte. 'Tja, nou ja, weet ik niet, ik dacht ik bel iig even' (ik dacht dat ze dan even zou kijken met de doptone of z'n hart gewoon op 'normale snelheid' zit, maar goed niet dus). 'Nou, dan kom dan maar naar het ziekenhuis voor een CTG, want je bent duidelijk op zoek naar garanties en die kan ik je niet geven.' Ok dan. Dus dat serotiniteitsgedoe gister om 21.30 gehad in het zkh. Konden 'm niet te pakken krijgen in eerste instantie niet te pakken krijgen voor CTG omdat z'n hartje heel ver weg lag. Waarschijnlijk lag hij met zijn rug naar mij ofzo. Maar een of andere rontgenoloog in opleiding dacht dat ie misschien in stuit gedraaid was want hij dacht een hoofd (shock!!) te voelen bij m'n ribben! Nou, ik krijg me toch de ziekte natuurlijk (met 41 wkn 3 dgn nog in stuit draaien!). En hij maar porren en doen. Grijpt ie ineens vol in m'n bekken om te kijken of ie z'n hoofdje kon voelen. AAAUUUWWW!!! Nou, gelukkig zat dat hoofdje daar, maar ik dacht; nu zul je zien, draait ie alsnog in stuit omdat je 'm zo hard vastgegrepen heb l*l! En natuurlijk ventje idd helemaal met z'n hoofdje draaien en wroeten, maar het is 'm niet gelukt om eruit te schieten (volgens mij dan ;)). Alleen is hij sinds gister gewoon nauwelijks gestopt met bewegen en wroeten en doen met al zijn ledematen, want die CTG vond ie maar niets. Hoop niet dat ik nu het natuurlijk proces verstoord heb. :p

Zijn hartfilmpje was top, mijn buik was enorm soepel en ruim vruchtwater. Vind je het gek dat ie er nog zit, haha. Bloeddruk was ook goed, maar ze wou wel per se de andere kant ipv de kant die de vk altijd doet, want die zou altijd hoger uitkomen. Hmmm goed vergelijkingsmateriaal is dat dan dus niet, lijkt me. Nah jah, whatever. Geen inwendig onderzoek gehad want ik wou immers toch nog niet ingeleid worden dus wat heeft het voor zin om dan te toucheren. Nu moet ik zaterdag weer. Neem toch aan dat ze dan wel maandag gaan inleiden (42 wkn) en eventueel moet ik dan maar vragen te strippen? Durft dat niet echt, heb soort van trauma daaronder sinds mijn eerste bevalling. Zelfs toucheren doet retezeer. Lang verhaal, maar goed, je moet het toch spannend houden hè hahaha.

Heeeeeel herkenbaar over de moeders hier. Zoals gezegd hier dus soort van zelfde verhaal. Krijg nu net weer een smsje of ze dan wel mocht weten wat de gyn had gezegd. Whhaaa, kill.

14. lillibit

lillibit Fanatiek lid

12 jul 2010
    2.348
    0
    0
    in de jeugdzorg
    Midden Nederland
    Dat was mijn idee ook, dat er iets mistte bij haar... en dit is niet het enige hoor..... kan zo nog wel uren doorgaan....... Op zo'n vriendschap zit ik toch heel niet te wachten als ik straks een kindje heb??
    Zij is een meisje dat nooit zou begrijpen dat een kindje soms even voorgaat....... dat is een bijzaak.

Maar goed, vervelend dat het niet zo betert tussen jou en je moeder! Beetje flauw, die opmerking, van of je even belt als het kindje geboren wordt!

Ja, dit zijn voor jou ook nog eens d elaatste momenten met je dochter alleen, dat zal ook wel apart zijn!

Zo, ik heb die link gevonden van Roosenzo.... mooie foto's en mooie meid hoor!!! Die zoontjes van haar gaan later veel meisjes mee naar huis nemen hahaha! ;)

15. lillibit

lillibit Fanatiek lid

12 jul 2010
    2.348
    0
    0
    in de jeugdzorg
    Midden Nederland
    @Jessmin: Zo, jij bent gisteravond dus nog ff helemaal onderzocht! kan me voorstellen dat je schrikt,... dat je kindje nu nog even omdraait! Hij zit dus ook nog niet vast in het bekken?? Gelukkig was wel alles goed met hem!! Die van mij ligt ook nog heerlijk te zwemmen in ruim vruchtwater.... :)

Haha, jou moeder dus ook al bezig?? Wat die van mij nu aan het doen is.... ik weet het niet....
    Ik zit eigenlijk te wachten tot ze belt... ze is altijd vrij op donderdag en weet dat ik me hier rot verveel... maar bellen, ho maar! Nu hoorde ik net dat ze ws ook nog eens gaat shoppen met mijn zusje! dat kan ik dan niet uitstaan he,.... ze kan toch even vragen of ik geen behoefte heb aan gezelschap of een bakkie koffie ofzo? Ze weet dat ik hier de hele week aleen zit en me kapot verveel....
    Naja... tis ws ook nooit goed..... als ze tien x had gebeld had ik me daar weer aan geirriteerd whahaha! :D

16. Jessmin

Jessmin Fanatiek lid

2 aug 2009
    1.758
    0
    0
    thuisblijfmama
    Hahaha, jawel hoor, hij lag wel vast in het bekken maar ze hebben helemaal niet gevraagd naar de ligging. Ik had nog een envelop van de vk meegekregen maar die vergat ik te geven en er werd ook niet echt naar gevraagd ofzo. Dus ze deden gewoon routinecontroles denk ik. Ik vond het wel een beetje lomp, wanthij ging zo tekeer dat hij misschien nu wel niet meer vast ligt...

17. lillibit

lillibit Fanatiek lid

12 jul 2010
    2.348
    0
    0
    in de jeugdzorg
    Midden Nederland
    Zou dat zomaar kunnen? Zou wel heel lomp zijn hoor......!!!

18. Jessmin

Jessmin Fanatiek lid

2 aug 2009
    1.758
    0
    0
    thuisblijfmama
    Laten we maar hopen dat het niet kan, maar feit blijft wel dat ik 'm de hele CTG lang en 's nachts daarna ook nog met z'n hoofdje heb voelen draaien en op en neer bewegen, terwijl hij toch echt vibi lag...

19. lillibit

lillibit Fanatiek lid

12 jul 2010
    2.348
    0
    0
    in de jeugdzorg
    Midden Nederland
    Mooi irritant is dat dan!!! Wanneer moet je weer op controle bij de vk?

20. Roosenzo

Roosenzo Fanatiek lid

21 jun 2010
    2.722
    1
    0
    Wij waren op vakantie op Aruba. We waren er al een keertje met zn tweetjes geweest en in mei vorig jaar was lucas er ook bij. Ik vind Aruba een heel prettig eiland. Curacao vond ik bijvoorbeeld helemaal niks. Lucas was natuurlijk al wat ouder toen wij dat hele eind moesten vliegen, maar ook voor hem was het absoluut geen probleem.

Het wordt hier wel steeds spannender he! Ik blijf gewoon stiekem een beetje mee lezen hoor. Heeft iemand nog wat van Ella gehoord?

Met Boaz gaat alles behoorlijk goed al had hij vanavond wel erg veel last van zijn buikje. Zo zielig. Ook heeft ie vandaag al zijn hielprikje gehad, daar had ik het eerlijk gezegd ook even moeilijk mee.

Ik ga maar eens proberen te slapen...want dat is er nog niet echt van gekomen sinds zaterdag. Denk dat ik nu in totaal zo'n 8 uur heb geslapen in 5 dagen. Maar goed, is niet erg als het door je kind komt natuurlijk...;)

Deel Deze Pagina