meiden wat spannend allemaal! ik lees regelmatig even bij hoor en hoop snel op heel goed nieuws! Heel erg bedankt voor de felicitaties!!
Meiden, het ziet er naar uit dat ons meisje eraan komt. Ik hb al meer dan een uur weeën en heb mijn slijmprop zojuist deels verloren... Hoe krijgen we het voor elkaar, op de uitgerekende datum!
ohhhhhh lisszy, wow, hoop het echt voor je!!!! Het zonnetje schijnt hier al heerlijk zi vroeg op de morgen, meid dit is een practdag voor jullie meisje om te komen.... en onze boy.... heel veel succes!!!! Ben heel benieuwd!!!
Lisszy: O heerlijk heb je straks je kindje in je armen!! Sterkte en laat het ons gauw weten!!! @all: Hier nog niks aan de hand, helaas:x
Ha allemaal, Hier een update. Ben nu 42 wkn en heb een inleidafspraak voor maandag staan. Maaar.... mijn mannetje heeft vannacht om 12 uur precies de vliezen kapot gepeuterd. Ik verlies niet veel vruchtwater maar wel helder, maar de weeën komen nog niet echt op gang (korte alleen en niet zo vaak). Alleen neem ik aan na 24 uur gebroken vliezen (vannacht dus) dat ik dan alsnog naar zkh moet, dus ben erg benieuwd hoe het gaat lopen. Spannend hoor! Liefs!
Goedemorgen! Oww, wat spannend allemaal hier zeg!! Zowel bij Lisszy als bij Jessmin staat er dus van alles te gebeuren!!! Ik zal hard duimen!!! Hier echt werkelijk helemaal niks aan de hand...... slechte nacht gehad, overgegeven, niet kunnen slapen, maar weeën, ho maar! Nu voel ik me gewoon weer goed, ga je dan bijna van balen he? Iedereen had zijn zinnen bij ons gezet op 6 maart, vandaag dus,.... maar acht de kans klein vandaag! Zou leuk zijn als het morgen komt..... we waren in eerste instantie uitgerekend op de 7e,.....wordt het toch nog de (eerst) uitgerekende datum! Maar toch blijf ik het gevoel houden dat het hier niet vanzelf op gang gaat komen, baal baal! Dinsdag weer naar de vk en woensdag naar de gyn..... ben benieuwd wat ze verder van plan zijn! Bij jou dus ook nog niks, Brigit? Ben ik gelukkig niet de enige..... ga me al bijna zielig vinden hier!!! En voor de anderen........ heel veel succes vandaag!!!!!!!!!!!!!!!
Vanmorgen om 8u36 is ons meisje Lynn Maria geboren! Het was kort maar krachtig (3,5u). Ze is prachtig en gezond, we zijn heel erg blij!! Lisszy
Ohhh meid heerlijk, gefeliciteerd!!! Mooie naam! Lisa haar tweede naam is ook Maria. Geniet er lekker van, knap goed op, wanneer je er klaar voor bent ben ik heel benieuwd naar uitgebreid verslag!! Hier rommelt het aardig, maar of er iets gaat gebeuren... vast niet. Ben ook heel benieuwd wat zoe er van vind. Rust goed uit en laat je lekker verwennen in de kraamweek!! xx
Lisszy- Gefeliciteerd met je dochter!!! Wat heerlijk zeg, je hebt haar dus al in je armen!!! En precies op de uitgerekende datum als ik dat goed zie? Nou, geniet er lekker van!!! Begin er zelf wel een beetje gefrustreerd van te raken....... volgens mij ben ik inmiddels de enige waarbij er werkelijk nog helemaal niets gebeurd.......
@Jessmin: heeft het bij jou nog doorgezet? @Brigit: Bij jou ook nog niks? Misschien moeten we maar een nieuw topic starten..... "meiden die helemaal niet gaan bevallen!!"
Hier gebeurt er heel veel, maar het stopt iedere keer!! Dat is ook heeeeel erg frustrerend. Gisteravond en vannacht weer behoorlijke weeen gehad en nu helemaal niks meer. Kan je vertellen dat dat ook erg vervelend is. Denk je he he eindelijk er gebeurt wat en dan is het weer voorbij. Mogen we weer wachten.... We wachten gezellig samen ok haha en laat die nieuwe topic maar zitten, helemaal niet bevallen pff moet er niet aan denken. Vooral jij moet gewoon heel snel bevallen, je bent al 7 dagen overtijd!! Kan ineens heeeeel snel gaan, zeggen ze Komt goed!!!
Oh, bah, kan me voorstellen dat dat inderdaad ook errug frustrerend is..... Dan denk je dat het komt,..... gebeurd er nog niks!!! Bah! Heb jij dat ook? Als het dan maandag is, heb ik het gevoel weer tot einde van de week te moeten wachten...... aangezien de meeste babies rond het weekend worden geboren...... Slaat ws nergens op, maar heb niet het gevoel dat ik zomaar op maandag of dinsdag middag ga bevallen, haha!
Wat gek dat ik nou hier kan meeschrijven... Dit is officieel mijn laatste week! Donderdag word ik opgenomen en ingeleid. Dus of beebje komt nog voor donderdag uitzichzelf, wat ik niet verwacht, maar komen doet ie sowieso deze week! Ik vind het een gek idee dat eind deze week mijn zwangerschap voorbij is, het is niet makkelijk geweest en ben blij als het over is, maar ook weer niet, heel gek. Straks naar de ha voor controle van urine en bloeddruk, en dan deze dagen maar uitzitten denk ik... vind het nu best spannend worden eigenlijk
Hee Biccy!!! leuk om je nu hier te spreken!!! Lotgenoten kunnen we goed gebruiken! ja joh, jij hebt nu echt een datum om naartoe te leven, spannend hoor!! Ik hoop dat ze mij die duidelijkheid ook gaan geven deze week!!!!! Hoe gaat het verder??
@Lilibit, haha ja, ik denk ik ga hier maar meeschrijven Alles wel goed hier verder, begin het allemaal nu een beetje spannend te vinden, inderdaad omdat ik een datum heb. Zul je net zien, ga ik vanavond bevallen ofzo haha Ik denk dat ik deze dagen maar gebruik om een beetje bij te slapen, ik slaap al tijden zo vreselijk slecht. De enige reden dat ik nu al wakker ben, is omdat ik straks naar de ha moet. Maar daarna ga ik denk ik gewoon nog even terug naar bed haha Hoe is het met jou? hoop dat je snel gaat bevallen hoor, zo lang overtijd lopen lijkt me ook niks
@Biccy: oh, wat heerlijk dat je dat nog kan...bijslapen! Ik slaap dus weinig tot niet meer 's nachts en bijslapen overdag lukt me niet... heb nu het gevoel al 3 nachten gemist te hebben en wordt er steeds gefrustreerder van!!! Overtijd lopen is vreselijk! Heb ook echt zo last van mijn buik... de beeb is heel beweeglijk en doet me echt pijn... soms zo erg dat ik er gewoon van moet overgeven! Dus laat die beeb maar komen!!!!
@Lilibit, mijn ritme is ook helemaal naar de *****, maar overdag ga ik gewoon terug naar bed, echt slapen doe ik niet maar lekker relaxed is het wel! Ik heb dan ook nog geen kinderen verder, dus ik heb de tijd aan mijn eigen. Ik vind de bewegingen inderdaad ook al een aantal weken gewoon pijnlijk, het is fijn hem te voelen maar prettig is anders. Er zijn ook momenten waarbij hij iets afknelt volgens mij, dan voel ik me helemaal naar worden en val ik bijna flauw. Moet dan echt een paar keer porren en duwen dat ie' anders gaat liggen. Wat een naar gevoel is dat zeg, alsof er een olifant op mijn borst gaat zitten en ik vanaf beneden naar boven me helemaal eng voel worden en licht in mijn hoofd word. Gelukkig krijg ik hem meestal zover dat ie verschuift haha Moet je deze week voor controle? Krijg je dan misschien een datum voor inleiden, of laten ze je doorlopen? Als er medisch geen reden is, doen ze dan stappen ondernemen in NL? of niet?
@Biccy: Hier ook verder nog geen kids rondlopen, dus dat scheelt! herkenbaar hoor, die pijn! vervelend he Enige fijn eraan is dat je in ieder geval een teken van leven hebt in je buik, anders zou je daar bijna aan gaan twijfelen, haha! Ik heb morgen controle bij de vk, woensdag bij de gyn in het ziekenhuis! Er zullen dan vast wel afspraken worden gemaakt, hier laten ze je max tot 42 weken lopen, deze week dus nog. Je kan dan denken aan inleiden of strippen, maar ik vraag me af of een van deze twee een optie is bij mij... dit omdat de baby niet is ingedaald..... Geen idee wat ze in zo'n situatie doen, daar hebben ze me nog geen duidelijkheid over gegeven! Vind het eigenlijk wel een beetje slecht, dat ze daar uit zichzelf nog niets over hebben verteld! Maakt mij erg onzeker! Misschien had ik zelf wel verder door moeten vragen, maar was ook fijn als hun wat meer vertellen!
Lillibit: Ik heb het gelukkig niet dat ik elke x denk het is maandag dus moet weer een week wachten. Er worden elke dag heel veel baby's geboren dus daar sta ik eigenlijk niet bij stil. Ik heb wel als ik 's ochtends wakker word van ok weer een kans gemist, omdat de meeste baby's snachts worden geboren hihi en ook dit klopt niet want er worden overdag ook veel babys geboren. Maar ja dat is je gevoel he Ik heb dat ook, zo'n last van mijn buik. Het lijkt wel alsof het helemaal beurs is. Misschien is dat ook wel zo. Jeetje jij slaapt wel heel erg slecht!! Ik heb wel eens ergens gelezen op dit forum dat je iets kan vragen om goed te slapen, want je hebt je rust hard nodig als je gaat bevallen. Ik heb ook morgen weer controle bij de vk, ik hoop dat ze bij jou toch wel aktie gaan ondernemen hoor!! Hier zijn ze ook zo makkelijk met door laten lopen tot 42 weken, ik wil dat helemaal niet. Zou je net zien dat het wel gebeurt. Ik vind dat ze een beetje lax zijn (jou vk en de mijne), tuurlijk had je kunnen vragen wat nou de bedoeling is enzo, maar ja als jij niet beter weet (wij weten wel meer door dit forum, vind ik iig heb erg veel geleerd, maar er zijn geneog mensen die niks lezen). Ik vind dat zij met een goed plan moeten komen, zij zijn de deskundigen en moeten het voortouw nemen. Biccy: Fijn dat je al weet waar je aan toe bent en je weet wanneer de baby ongeveer zal komen. Het is ook spannend, straks heb je je kindje in je armen en begint een heel nieuw leven. Pff ik heb er zo'n zin in!! Vervelend dat je geen makkelijke zwangerschap hebt gehad. Als je bijna flauw valt doordat de beeb iets afknelt lig je dan op je rug? Mijn vk vertelde mij dat ik niet op mijn rug mag slapen omdat er dan iets afgeknelt word wat jou klachten dan veroorzaakt. Soms doet het bewegen idd erg veel pijn, lijkt wel alsof die elleboogjes/knietjes heel erg scherp zijn.. maar ja aan de andere kant ben ik ook elke keer weer blij dat ik iets voel en dat ie lekker beweeglijk is, dan weet ik zeker dat alles goed is met het kindje. Maar hierdoor ben ik er ook aan toe hoor om te bevallen, ben nu wel genoeg verbouwd van binnen. Hebben jullie hier ook last van, ik verlies al een week elke keer een beetje maar sinds gisteren verlies ik heeeel veel slijm, mijn onderbroek zit steeds helemaal onder en ik blijf afvegen als ik naar de wc ben geweest. Bah vies verhaal Ik wist wel dat je aan het einde van de zwangerschap wat meer afscheiding zou hebbe, maar zoveel... Hmm ik ga maar even iets gezonds eten, heb al heel veel paaseitjes op
@Brigit: Nee, het maakt niet uit hoe ik lig of zit, het is echt een bepaalde beweging die de beeb maakt en dan knelt er iets af, heel naar! Ik lig ook nooit op mijn rug hoor, ligt helemaal niet comfortabel! Soms voor een paar minuten in bed, draai ik me even op mijn rug, is wel fijn voor mijn heupen, maar na een paar minuten heb ik het wel weer gehad. Ik moet eerlijk zeggen dat ik al weken niet lekker meer lig hoor, links, rechts, half op buik, even op mn rug, ppfff. Ik heb dat maandag gevoel ook wel een beetje, zo van, weer een week voorbij. Maar dat komt bij mij ook omdat ik op maandag steeds 'precies' zoveel weken ben. Dus is het echt tellen zeg maar. Voor de rest vind ik wel elke ochtend inderdaad 'kans gemist'. Maar ja, nu zit ik de week uit en ben ik een stuk relaxter omdat ik weet dat ik ingeleid word, dus dikke kans dat de beeb een dezer dagen gewoon uitzichzelf komt, omdat ik nu zo leef naar donderdag haha. We zien het allemaal wel, alle voortekenen zijn bij mij gestopt verder... Ik heb wel slijm verlies, maar nog niet echt heel veel of bijzonder ofzo, mijn slijmprop zit volgens mij ook nog gewoon lekker vast hoor. Wat ik nog het meest nare gevoel vind trouwens, is alsof de beeb met zijn nagels over mijn blaas gaat. Hele scherpe stekende pijn is dat en dan lijkt het net of ik in mijn broek moet plassen haha Hij zet zich ook nog wel een af, even uitrekken denk ik, en dan komt heel zijn kont omhoog, das ook wel een naar gevoel trouwens. En ondanks dat ik dat allemaal eigenlijk best zat ben, kan ik me nu ineens voorstellen dat ik het wel ga missen!