Laatste week.... kan niet meer wachten!!!!!

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door lillibit, 21 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lillibit

lillibit Fanatiek lid

12 jul 2010
    2.348
    0
    0
    in de jeugdzorg
    Midden Nederland
    Ha Roosenzo!

Zielig he, die krampjes?? Jip heeft ze ook wel, niet zo erg als jij beschrijft, maar als hij ze heeft, huilt hij hartverscheurend!!! :( Hij gaat dan ook heel zielig met zijn handjes wapperen, zo sneu!
    Ik gebruik wel infacol, dat lijkt wel iets te helpen!

Jip heeft hier nu twee keer erg gekotst.... meteen na d efles, het komt er dan met een grote boog weer uit, en het spuit dan zelfsa uit zijn neus! Hij lijkt er weing last van te hebben, maar ik vind het zooo zielig!! En maak me dan meteen zorgen dat er iets aan d ehand is!

Jip loopt nu een beetje te klooien met zijn fles.... geeft aan dat hij honger heeft, maar valt bij de laatste 20 ml in slaap en krijg er dan niets meer in! Eens kijken of we met de tijden moeten gaan schuiven ofzo!

Nou, ik geloof wel dat Boaz lacht hoor! Mijn zus haar zoontje deed dat ook met een maand.... ze vertelde dit op het consultatiebureau... dus die vrouw doet iets grappigs met hem om te kijken, en meneer begint meteen weer heel gericht te lachen! Dus ook op het cb zeiden ze dat dit wel degelijk lachen was! Dus die man van jou laat zijn mooie glimlach al zien..... leuk!!!!

Ja, heerlijk he, dit weer?? Gister viel het nog een beetje tegen, zijn saampjes stuje wezen wandelen en boodschappen gedaan!

Nu wacht ik op mijn zus met haar zoontje.... gaan we lekker met zijn vieren op pad!

Jullie nog leuke plannen??

2. Roosenzo

Roosenzo Fanatiek lid

21 jun 2010
    2.722
    1
    0
    Boaz heeft ook al een paar keer gehad dat de melk zelfs uit zn neus kwam. Zelf is hij daar dan inderdaad weinig onder de indruk van, maar ik wel!

Geef jij op vaste tijden een fles? Hoeveel drinkt Jip nu per keer? Boaz krijgt wanneer hij honger heeft en dat is best vaak :)

Ben vanmiddag naar het cb geweest en hij heeft gelachen naar de arts! Dus ik verbeelde het me niet. Hij woog al 4420 gram en was 55 cm. Vond het nogal wat... Bij zijn geboorte woog hij 3680 en was ie 51 cm. Maar schijnt een hele normale groei te zijn. Dus dat is mooi. Wel huilt hij (te) veel en komt hij al in de huilbaby categorie volgens de lijstjes. Wel was ie heel erg sterk omdat hij al zo goed zn hoofd op kan tillen :)

Vanmiddag met de kinderwagen luc weer van school gehaald, is ook een wandeling van een uurtje. Verder niet veel gedaan hoor.

Hoe oud is het kindje van je zus?

3. Roosenzo

Roosenzo Fanatiek lid

21 jun 2010
    2.722
    1
    0
    Ook nog even een fotootje van mn ventje....;)

4. lillibit

lillibit Fanatiek lid

12 jul 2010
    2.348
    0
    0
    in de jeugdzorg
    Midden Nederland
    Wat een plaatje is je Boaz.... echt al een stoere kerel!! Ik zal ook gauw weer eens een fotootje plaatsen! Helaas nu een beetje haasten... zit nu ff gauw aan de koffie en dan als een gek douchen... aankleden, voeden en met de trein naar een vriendin toe!!! Haha, ben heel benieuwd hoe dat gaat, de trein. Ik mag nog geen auto rijden maar woon naast het station. Vriendin woont plaats verderop en dat is maar 5 min met de tein, moet dus goed komen!!

Maar wat vervelend dat Boaz zoveel huilt. Is dat voor jou wel te doen dan? En hoeveel huilt hij dan? Gaan ze daar nog wat mee doen?

Wel super dat hij zijn lachje daar ook liet zien!!!
    Jip woog vorige week al 4200n gram, dus ben benieuwd hoeveel nu. Hij was al 56 cm bij de geboorte. Ook kan hij zijn hoofdje al goed optillen. Vrij snel, maar dat heeft te maken met dat hij langer in de bm heeft gezeten....

Vast tijden met de fles..... tja.... we zijn nog erg zoekende wat nu het beste is. Hij krijgt om de drie a 4 uur, maar laat zich meestal na 3 uur wel horen. Dan ga ik dus niet een uur aanhoren dat hij huilt, maar geef hem de fles. Geef jij ook de fles of bv?

Het zoontje van mijn zus is nu 9 weken, superleuk dus.... alletwee een kleine!

Nou, ik ga eens opschieten!

Jij nog plannren voor vandaag??

En hoe is het met de andere meiden???

5. Roosenzo

Roosenzo Fanatiek lid

21 jun 2010
    2.722
    1
    0
    Wat stoer zeg...met de trein! Doe je Jip in een draagdoek of neem je je kinderwagen mee? Hoe is het gegaan?

Jip is ook een flinke vent dus, ben heel erg benieuwd naar je foto's. Altijd leuk...baby's kijken. Ik geef Boaz de fles, heb lang geleden een borstverkleining gehad en daarom kan ik geen bv meer geven. Vind dat eigenlijk toch wel jammer, maar daar denk je niet aan als je je op je 16e laat opereren. Ik niet in ieder geval.

Wat ontzettend leuk dat jij en je zus samen zwanger waren. Was het voor je zus ook de eerste? Lijkt me heel bijzonder.

Boaz huilt inderdaad best veel en slaapt erg weinig. Zelf vind ik het nog wel gaan, maar mn vriend heeft het behoorlijk gehad. Hij gaan namelijk 's nachts ook door. Ben nu ook vanaf een uur of 3 vanmiddag tot een half uurtje geleden met een huilende Boaz bezig geweest. Heb hem nu net maar gewoon in zn bedje gelegd om daar even een kwartiertje te huilen. Maar gek genoeg viel hij in slaap, doet ie anders nooit. Nu hopen dat hij ook even een poosje blijft slapen. We zijn nu op advies van het cb overgestapt naar comfort melk. Dat krijgt hij sinds gister, maar het is nog even zoeken naar de juiste speen, want die melk is een stuk dikker. Heb ook nog niet het idee dat het echt helpt, maar is ook nog wel wat te vroeg om te zeggen waarschijnlijk. Hoeveel hij precies huilt weet ik niet eigenlijk, hou het niet echt bij. Maar het is veel. Een baby wordt al een huilbaby genoemd als hij (of zij) 3 weken lang 3 uur of meer per dag huilt. Dat haalt Boaz met gemak.

Het is gewoon heel zielig om hem zo te zien, hij heeft ook goede momenten en dan kan hij het zo naar zijn zin hebben (denk ik). Hij heeft een cd van mozart en daar kan ie echt naar luisteren, maar die krampen verstoren dat dan weer.

Ik ben trouwens vandaag voor het eerst met hem naar de stad geweest. Ging goed, hij slaapt graag in de wandelwagen en dat deed hij nu dan ook. Vanmiddag in de supermarkt ging het minder...hihi Ga dit weekend naar mn ouders in Zeeland samen met Lucas en Boaz. Mn vriend kan dan even een weekendje slapen, hij trekt het niet meer. Zwakkere geslacht he!

Nou ja, genoeg ego bericht nu!

Ga nu heel hard hopen dat Boaz even blijft slapen...

6. Lisszy

Lisszy Fanatiek lid

27 mei 2008
    2.602
    6
    38
    Vrouw
    Hi meiden, ff een berichtje van hier! Kom er zo niet meer aan toe om te zp-en!

Hier gaat het goed met Lynn. Ze is zo lief. Maar de gebroken nachten vallen me zwaar. Ik geef bv maar kan vanwege de pijn haar niet aan de borst hebben. Ik kolf het dus af en geef haar via de fles. Dubbel werk dus maar kan niet stoppen want mijn productie is enorm... Ik wil wel afbouwen maar dat heeft tijd nodig. Wel heb ik de Nutrillon al in huis gehaald! En verder is het best zwaar, 2 kleintjes! Moet echt mn draai nog vinden

@Roosenzo
    En? Is Boaz blijven slapen?
    Wat heavy dat Boaz zoveel huilt. Mijn oudste was ook een huilbaby, ik zat er helemaal doorheen. Nu is ze gelukkig een heel vrolijk meisje! Lynn huilt ook wel maar nog niet zoveel. Maar als ze huilt! Pfffff... Wat een volume! Vooral als ik Zoë op bed ga doen, dan huilt Lynn maar ik laat haar dan huilen want mijn andere meisje verdient ook even de aandacht! Maar moeilijk vind ik het wel, ze giert er dan over.
    Ze heeft ook last van krampjes, de draagdoek helpt hier goed! En veel bij mama knuffelen! ;) Maar ik kan me voorstellen dat onwijs zwaar is, ook voor je vriend. En wat prachtig dat Boaz lacht! Wauw! Hier lacht ze ook maar niet bewust. Boaz is echt een mooi ventje!
    .

@Lillibit
    Wat fijn dat het zo goed gaat met Jip! Hoe ging jullie ritje in de trein?!
    Wij moeten volg wk naar cb, ik ben zo benieuwd! Volgens mij groeit ze als kool! Sommige 56 beginnen al wat klein te worden....

Ik zal ook weer eens een foto plaatsen. Moet wel zeggen dat ze nu heel veel pukkeltjes heeft. Volgens de vk heb goeie vette melk! :p

7. lillibit

lillibit Fanatiek lid

12 jul 2010
    2.348
    0
    0
    in de jeugdzorg
    Midden Nederland
    Goedemorgen dames!

He Lisszy--- Fijn om te horen dat het goed gaat! Wel vervelend dat de borstvoeding zo zwaar loopt! En kan me helemnaal voorstellen dat het Zwaar is, twee kinderen! Ik heb me handen nu soms al vol aan één... vooral het plannen rondom de voedingen!! Mijn dagen bestaan nu uit etappes van drie uurtjes hahaha!

Gelukkig heb ik wel mijn draai goed gevonden met Jip en voelt het aan alsof ik dit al jaren doe, hahaha!
    De trein was op zich goed te doen, alhoewel de verschillende perrons ook verschillende hoogtes hebben, heel irritant. Waar ik uit moest stappen zat er ook nog eens een gat van ong. 50 cm tussen de trein en het perron..... slecht hoor! Jip was trouwens mee in de kinderwagen!
    Ik heb een draagzak ipv een draagdoek maar dan wel een ergonomische... een Bondolino. bekend bij jullie? heb hem nog niet gebruikt..... in het boekje van het cb staat dat kids er pas vanaf 6 weken in mogen, terwijl in het boekje van de bondolino staat vanaf het begin... zolang het kind maar min 3 kg is. Wat denken jullie hiervan??
    En welke draagdoek hebben jullie en hoe bevalt die??

Ik vind het behoorlijk pittig klinken bij jou, Roosenzo! Knap hoor, dat je dit alleen doorpakt!!! Wordt je er niet heel verdrietig van, als je kindje zo huilt, of went dat met de tijd, ook omdat je al een kindje hebt? Ik kan er nl heel verdrieitig van worden als Jip intens huilt!
    Ik hoop voor jou dat de andere voeding gaat helpen en dat hij vannacht lekker heeft doorgeslapen!

Ja, ik was tegelijk zwnager met mijn zusje en voor haar was het ook de eerste! Leuk he? Moet je nagaan hoe trots mijn ouders zijn.... ineens opa en oma van twee jongetjes tegelijk! Toen wij net zwanger waren kwam mijn vader erachter dat hij kanker heeft. Onze zwangerschappen waren wel een mooi vooruitzicht voor hem, dat heeft hem een beetje door de ziekte kunnen slepen! :)

En oja, Lisszy- Hier zijn de pukkeltjes sinds gister ook begonnen..... de Nutrilon melk is dus ook vet genoeg!! :p

Vandaag weer een dagje met bezoek.... zo eerst komt mijn schoonmoeder bij mij op de koffie.... vanmiddag komen er twee collegas en vanavond buren uit de straat met hun kroost! Dat wordt weer beschuiten smeren dus!! ;)

Hebben jullie nog iets gehoord van Ella? Die had het over foto's op de Hyves, maar heb niks meer gehoord daarna!
    Ik heb trouwens ook veel foto's op de hyves of fb staan.... dat is wat makkelijker dan ze hier downloaden, en dan zijn ze niet voor iedereen zichtbaar! Mar dan moet ik ff via een pb't je het adres geven!

Jullie nog spannende plannen??
    Groetjes!!
    Jij volgende week al naar het CB?

8. Roosenzo

Roosenzo Fanatiek lid

21 jun 2010
    2.722
    1
    0
    Lisszy - kan me voorstellen dat het even wennen is om ineens met 2 kindjes te zijn. Ik moest ook wel even wennen eerlijk gezegd. Vervelend dat je nog steeds pijn hebt. Maar zo te lezen heb je super melk, dat is toch ook fijn om te weten lijkt me. Boaz is nog een kwartiertje blijven slapen gisteravond en toen begon het feest weer... Maar vanacht is het best goed gegaan. Ik doe Boaz ook regelmatig in een draagzak, dat vindt hij meestal wel prettig. Maar als zijn pijn of frustratie echt heel heftig is helpt niks.
    Ben erg benieuwd naar weer een foto van jouw meisje. Wat vindt je dochter van haar nieuwe zusje?

Lillibit - een bondolino ken ik niet, ik heb een lodger shelter en daar doe ik Boaz in als ik Enzo (mn hond) uit ga laten of soms ook wel even in huis. Maar ga ook een beco buikdrager bestellen. Die lijkt me prettiger. Je zou het eens kunnen proberen in je bondolino, in principe zou ik het advies van het cb aanhouden, maar je ventje is niet heel erg klein en ook al behoorlijk sterk, dus ik denk dat het best moet kunnen. Maar wie ben ik... Wat ontzettend leuk dat je samen met je zus zwanger was en ook nog allebei een jongen! Hoe gaat het nu met je vader? Ben je al het bezoek nog niet zat? Ik begin er nu toch wel een beetje genoeg van te krijgen eerlijk gezegd...

Had eigenlijk gister voor het eerst echt een dipje wat het huilen van Boaz betreft. Denk dat het wel kwam door het woord huilbaby dat ze op het cb noemden. Lucas was dat ook en dat was echt vreselijk en duurde heel erg lang. Nu heb ik zo ongeveer het leukste en makkelijkste kind dat er is, maar het was echt afzien toen. Ook ga ik twijfelen aan mezelf, als Boaz nu ook een huilbaby is heb ik toch het idee dat ik iets fout doe. Terwijl ik helemaal niet onzeker was over wat ik aan het doen was.

Wij doen vandaag even een rustig dagje. Vanmiddag ga ik voor het eerst even alleen weg. Even naar de kapper, is heel erg nodig en daarna misschien nog even naar de prenetal, volgens mij zijn het daar de mama mazeldagen en ik heb nog wat dingetjes nodig. Dus mn vriend is om 3 uur thuis om voor Boaz en Luc te zorgen.

Gisteravond was mn vriend trouwens weg en ik wilde rond een uur of 7 even douchen en boaz sliep net even. Dus ik vroeg aan lucas of hij even op wilde letten. Normaal gesproken geeft luc wel eens een speentje aan boaz of hij aait over zijn hoofd. Maar gister toen ik onder de doche stond hoorde ik ineens de stofzuiger aan gaan. Soms ga ik wel eens stofzuigen bij boaz in de buurt en dan valt hij vaak in slaap, lucas had dit dus ook door. Vond het zo schattig.

Ik heb zelf geen hyves, maar ik gebruik de hyves van lucas (hij doet er zelf weinig mee). Zal je het adres even pb'en lillibit.

9. lillibit

lillibit Fanatiek lid

12 jul 2010
    2.348
    0
    0
    in de jeugdzorg
    Midden Nederland
    Roosenzo- wat een leuke foto's van je kerel staan er op de hyves!!!

Jij gebruikt dus de lodger Shelter? Die heb ik van de week cadeau gehad, maar heb hem nog niet als drager geprobeerd... zit nog in de maxi cosi.... maar hij is dus wel fijn als drager??
    Volgens mij is de Bondolino net zoiets als de Beco..... je moet eens kijken op de site www.dragenenzo.nl , daar heb ik die van mij besteld en zij heeft volgens mij ook de beco. Ik was erg tevreden over de bestelling en ze pakt het heel leuk in, met kleine extraatjes erbij!!

Met mijn vader gaat het gelukkig weer goed! Hij heeft de kuren achter de rug en vervolgens een stamceltransplantatie gehad. Hij zal nooit meer kankervrij worden, maar het is wel geminimaliseerd. En nu heeft hij gelukkig veel afleiding, me twee kleinzoons!!

Ik ben het bezoek nog niet echt zat.... ligt er een beetje aan wie..... maar het scheelt dat wij het de eerste twee weken lekker rustig aan gedaan hebben, zodat we wat spare-time voor onszelf als kersvers gezinnetje hadden!!

Kan me heel goed voorstellen dat je er gister even doorheen zat hoor! Vooral als ze zulke termen opeens gaan gebruiken, kan me voorstellen dat het dan opeens heel dichtbij komt. Hoe lang heeft dat bij Lucas geduurd dan?

Wat ontzettend lief trouwens van Lucas... die stofzuiger actie!!! Wat een goeie grote broer is hij!!!

En vandaag dus een lekker dagje voor jezelf? dat zal ook wel even fijn zijn! Die kapper...... daar moet ik ook eens hoognodig heen, hahaha!

10. Lisszy

Lisszy Fanatiek lid

27 mei 2008
    2.602
    6
    38
    Vrouw
    @Lillibit
    Onwijs stoer hoor met kind en wagen zo de trein in! Ik doe het je niet na. Ik wandel wel met de meisjes maar verder ben ik met Lynn alleen nog maar bij het kdv van Zoë geweest... :)
    Ik heb voor in huis een dragdoek van ByKay en voor buiten de Beco Butterfly. Ideaal ding! En de draagdoek ook, ik heb Lynn nu ook tegen me aan geknupt, ze was weer zo onrustig vanavond en nu ligt ze heerlijk te slapen! :) Zie de foto!!
    En idd superleuk dat je zusje en jij zo dichtbij elkaar een zoon hebben gekregen!

@Roosenzo
    Hoe was je dagje vandaag?! Heerlijk, klinkt goed!!
    Dat is echt een fijn voordeel van flesvoeding geven, je kan het rustig even aan je vriend overlaten. Ik zit gelijk weer met die boobies die bijna ontploffen als ze om de 3 uur niet worden geleegd... ;)
    Meis, geheel begrijpelijk dat je een dipje hebt hoor! Ik kan me voorstellen dat je aan jezelf begint te twijfelen maar volgens mij doe je het hartstikke goed! Ik zat er vannacht ook doorheen, ze bleef maar huilen, krampjes hebben en d'r melk uitspugen. Heb dan ook maar 2,5 uur echte slaap gehad. De vermoeidheid begint hier sowieso toe te slaan... Hebben jullie daar ook last van?
    En slaapt Boaz wel een beetje dan? Wat hier ook helpt, en dat hielp ok heel goed bij Zoë, is inbakeren. Ik doe het bij Lynn met Pacco doeken en ze valt vrijwel gelijk in slaap. Ook als ze krampjes heeft, lijkt ze die beter te kunnen handelen. Je kan ook proberen om Boaz eerst eens in te bakeren met een hydrofiele luier, dat heb ik de eerste weken ook gedaan.
    Zoë is zo blij met haar zusje! Ik had het niet beter kunnen wensen. Vanmiddag haalde ik haar samen met Lynn op bij het kdv (eerste middag voor haar) en riep ze heel trots naar ale kindjes "baby tin" en ging ze gelijk naar de maxicosi om Lynn een kusje te geven. Nou, daar stond ik met tranen in mijn ogen (hormonen ;)). Ze is nog geen moment jaloers geweest.
    Maar Lucas doet het ook geweldig dus! Hahaha, wat een lieverd om ook de stofzuiger te pakken! Wat wil je nog meer!

CB
    Wij moet daar woensdag heen, als Lynn precies 1 maand is. Ik ben zo benieuwd naar haar gewicht en lengte!!

Kraambezoek
    Ik ben er ook alweer klaar mee hoor! Vooral mensen die normaal ook niet op de koffie komen en nu opeens langs willen komen. Ik had mijn vriend voorgesteld om een kraamfeest te houden, ben je er in 1 keer vanaf maar dat wou hij toen niet. Nu heeft hij spijt.. ;)

Hyves
    Die heb ik! Zal ik jullie een pb-tje sturen? kunnen we elkaar een beetje in gaten houden betreft onze kleine kanjers!

11. Roosenzo

Roosenzo Fanatiek lid

21 jun 2010
    2.722
    1
    0
    Lillibit - jij hebt ook erg leuke foto's op je hyves! De shelter gebruik ik alleen voor korte stukjes, vind hem niet prettig om lang om te hebben. Gebruik hem ook in de maxi cosi. Ik heb nog even op die site gekeken, maar zag daar geen beco staan... Heb net de creditcard van mn vriend gekregen, dus ga zo maar eens wat bestellen!
    Fijn te lezen dat het met je vader naar omstandigheden goed gaat. Hij zal vast wel genieten met 2 kleinzoons.

Lisszy - als boaz me de kans geeft ga ik zo even op jouw hyves kijken, ben erg benieuwd naar de foto's! Hoe gaat het met de krampjes van Lynn? Heb je nu een betere nacht gehad? Wat leuk dat je dochtertje zo blij is met haar zusje. Ze is er helemaal trots op zo te lezen. Ik heb voor Boaz een puckababy gekocht een paar weken geleden, eerst kon ik hem daar gewoon inleggen en sliep hij ook redelijk, maar nu wordt hij ontzettend woest als ik hem in dat ding wil doen. Hij wil bewegen geloof ik. Misschien moet ik er gewoon mee doorzetten hoor, maar hij wordt zo ontzettend woest. Maar de afgelopen 2 nachten heeft hij redelijk goed geslapen eigenlijk, als dat doorzet is het inbakeren misschien niet meer nodig.

Hier zijn we ook redelijk moe hoor, denk dat het bij mij nog wel meevalt, maar mn vriend zit er helemaal doorheen. Daarom ga ik straks naar mn ouders in zeeland en mn vriend blijft dan alleen thuis. Kan hij even een weekendje slapen.

De kapper was gister geen succes, ik zat helemaal niet op mn gemak. Wilde ook nog even naar de prenetal gaan na de kapper, maar ben zo snel mogelijk naar huis gegaan. Vond het helemaal niks zonder boaz. Mutserig he! Maar goed, mn haar kan er weer even mee door :)

Ga nu snel even een beco bestellen, nog wat laatste dingetjes in de auto zetten en dan 2 uur rijden (hopelijk zonder file). Wat moet je ineens een hoop meenemen als je een weekendje weg gaat zeg! Daar moet ik nog echt even aan wennen.

Prettig weekend!

12. lillibit

lillibit Fanatiek lid

12 jul 2010
    2.348
    0
    0
    in de jeugdzorg
    Midden Nederland
    Lisszy-- heb je toegevoegd hoor op Hyves, maar heb hier nog ff gauw een vraagje over je draagdoek! Ik zit eraan te denken om toch nog een draagdoek aan te schaffen, en jij hebt dus de Bykay, heb je daar veel plezier van? En kan je hem idd zo lang gebruiken als ze zeggen, tot 18 kilo? (zal je trouwens niet weten, want je andere dochter is natuurlijk nog lang zo oud niet, hahaha). Dit omdat ik vaak hoor dat deze doeken teveel rekken en je dan beter een katoenen doek kan kopen, maar die vind ik minder mooi en dat lijkt mij minder lekker zitten!

13. Jessmin

Jessmin Fanatiek lid

2 aug 2009
    1.758
    0
    0
    thuisblijfmama
    Ha meiden,

Hier ben ik ook weer eens een keertje. Fijn om te horen dat ik niet de enige ben met van die 'kraamdingen'. Ik heb ook bv gegeven en kreeg borstontsteking (vorige keer ook twee keer gehad bij mijn dochtertje). Toen werd mijn mannetje helemaal niet lekker van de antibiotica die ik kreeg. Hij ging veel spugen en piepte de hele dag. Toen ze me andere antibiotica wilden geven, bleek dit het spul waar mijn dochter toentertijd echt van ging projectielbraken, en van dat idee raakte ik zo in de paniek dat ik nu resoluut gestopt ben met de bv met 2 wkn. Ik durfde gewoon niet wéér een antibiotica aan waar hij van zou gaan kunnen spugen, vooral omdat mijn dochter nu 2,5 is en ook veel aandacht vraagt en dat niet werkt met zo'n kleine baby die de hele dag alleen maar jengelt.

@Lisszy: hoe ben jij van je borstontsteking afgekomen zonder de bv naar z'n grootje te helpen?

KV is hier ook niet alles, want net zoals Roosenzo gaf ik ons mannetje precies zoveel als hij wilde, maarrrrr... deze kleine man drinkt binnen 8 minuten alle flesjes leeg die we maar kopen (dr. Brown, Difrax, BreastflowBottle, Tommee Tippee). Daarom gaf ik hem op een goed moment 150/5 ml en dat 6x op een dag. Totdat hij idd ook een soort van huilbaby werd, nou ja, meer een jengelbaby, maar slapen deed hij niet meer overdag. Toen cb gebeld en die vonden dat een liter kv per dag wel erg veel was voor een kindje van zijn leeftijd. Hij is wel nu ongeveer 5000 gram, maar dan is het nog veel. Dus nu moet ik minder per fles gaan geven. Maar hij slaapt nog steeds erg slecht overdag.

@Roosenzo: hoeveel ml kv krijgt jouw ventje per dag? Drinkt hij de fles ook zo snel? Ik heb echt het idee dat hij last heeft van zijn maag of slokdarm omdat hij zo snel en bovendien ook zo veel drinkt... (mijne dan maar allicht jouwe ook?)

Ik heb wel spijt van dat ik met de bv gestopt ben ook al had ik het idee dat ik niet anders kon, vooral ook omdat kv kennelijk ook niet echt 'werkt' hier. Wat een gedoe.

Verder is het een super lekker ding. Blijf wel vergelijken met 'mijn dochter had rond deze leeftijd al een ritme' etc. Hij is niet bepaald blij met z'n eigen bed, want langer dan een half uur zonder jengelen en daarna krijsen wordt het de afgelopen dagen niet. Hoe slapen jullie kindjes overdag?

Leuk om te zien dat er hier nog gekletst wordt!

14. Aecatz

Aecatz Actief lid

2 apr 2009
    276
    1
    0

Sorry dat ik jullie onderonsje verstoor maar ik zag de bkay voorbij komen. Mijn dochter is nu 13 maanden en ik draag haar nog steeds in die doek, bovenop mijn dikke buik. Hij rekt idd maar dat is slechts een kwestie van GOED knopen en strak aantrekken. Maar ik heb geen ervaring met een katoenendoek. Het mooie van de bkay is dat je je kind op verschillende manieren kan dragen. Buik, heup, rug. En zelfs nog anders kan knopen dat ie over 1 schouder gedragen word en dat je je kind op de heup zittend draagt. Super ding vind ik het. En bij goed knopen totaal geen last van nek of schouders(ik heb een whiplash namelijk)

15. Lisszy

Lisszy Fanatiek lid

27 mei 2008
    2.602
    6
    38
    Vrouw
    Ik ben dus echt al werkelijk vanmorgen begonnen met deze reactie! En aldoor komt er iets tussendoor en lukt het me niet 'm te plaatsen! hahaha, druk druk druk!

Hier afgelopen nacht voor het eerst sinds Lynn's komst meer dan 3 uur achtereen geslapen (4,5uur)!! :D Wat een luxe!!
    Mag ook wel eens na bijna een maand! Wallen tot mn knieën... Hoe zijn de nachten bij jullie?
    Verder gister even met Lynn naar de huisarts geweest omdat haar hele gezichtje, koppie en oortjes onder de bultjes zitten! Zo sneu! Ik was bang voor een allergie of infectie maar omdat ze geen koorts heeft en verder een gezonde indruk maakt, zijn het "gewoon" wenbultjes van de melk. Ik hoop dat het snel weer bijtrekt, arme lief...
    Vanavond was ze weer erg onrustig. niks was goed, zelfs de draagdoek was niet goed maar uiteindelijk heeft ze zich overgegeven en ligt ze nu heerlijk te slapen en ik ben nu ook kapot!

@Roosenzo
    Lynn protesteerd ook als ik haar inbaker. Ik neem haar dan even in mijn armen om te wiegen en dan vallen haar oogjes zo dicht. Als ik haar in haar bedje leg gaan haar oogjes wel weer open maar ik laat haar dan gewoon liggen. Dan maar even huilen. Maar afgelopen nacht viel ze weer in slaap zonder doeken.
    De krampjes zijn hier nog steeds maar waren niet zo heftig als afgelopen dagen. Ik drink nu Rooibosthee, schijnt te helpen als je bv geeft. En ik eet minder chocola want daar schijnen kleintjes ook kampjes van te krijgen... Maar mijn vriend heeft gister weer 4 repen in huis gehaald, hoop dat ik me kan bedwingen!! ;)
    Ik dacht dat babies minder krampjes kregen van kv, maar dat is dus niet zo! Ik hoop dat jullie allemaal even lekker tot rust kunnen komen dit weekend! Voor jou ook fijn dat je naar je ouders gaat, kunnen zij het af en toe even overnemen! Geniet!
    Oh en dat snel naar huis willen omdat je Boaz alweer mist, heeel bekend!! Ik vind het ook niks aan om zonder mijn meisje op stap te gaan.

@Lillibit
    Ik heb je foto's bekeken en oh wat is Jip een schatje!! Prachtig jochie! Leuk om bij jou nu ook een gezicht te zien! :)
    Betreft de ByKay doek, die gebuik ik nu voor het eerst bij Lynn. Bij
    Zoë had ik een minimonkey maar omdat je die schuin draagt, kreeg ik daarmee last van mijn rug.
    Ik lees ook vaak hier dat als je langer wilt dragen dan beter voor een geweven doek kan kiezen. Ik heb de doek echt voor in huis als Lynn heel onrustig en huilerig is (van bijvb krampjes) en dat ik mijn handen even vrij heb. Na deze periode zal ik haar niet meer in huis dragen, alleen maar buiten en daar heb ik de Beco voor!

@Jessmin
    Jij ook ellende dus met je bv! Balen is dat! Ik ben er ook wel klaar mee nu maar ik kan gewoon neit stoppen. Mijn borsten blijven maar melk produceren. Toen ik die borstontsteking had, wouden we het eerst met homeopatische middeltjes oplosne maar dat ging niet. De pijn bleef en ook de koorts bleef stijgen. uiteindelijk ook begonnen met de antibiotica. Lynn heeft daar gelukkig geen last van gehad.
    Maar door die stomme ab heb ik nu wel spruw omdat alle bacterieën, dus ook de goede zijn gedood...
    Maar je bent opeens gestopt? Niet afgebouwt? dat lukt hier echt niet, dan ontplof ik! :$
    Moest jouw kleine ook erg wennen aan kv? had hij veel krampjes door het wennen?

Slapen gaat redelijk goed hier overdag. Ze slaapt beneden in de kinderwagen bak die in de box staat. En anders tijdens het wandelen. 's Morgens na de eerste voeding leg ik haar wel terug in haar eigen bedje boven, vaak ingebakerd.
    Ze slaapt overigens in een co-sleeper. Een bedje die aan één kant open is en aan ons bed vast zit, ideaal!!
    's avonds is ze vaker onrustig, dan wil ze alleen maar rond getild worden anders krijst ze alles bij elkaar. ;)

Nou duik zo ook maar weer ons bedje in, ben echt weer onwijs moe!

16. lillibit

lillibit Fanatiek lid

12 jul 2010
    2.348
    0
    0
    in de jeugdzorg
    Midden Nederland
    Bedankt voor de tip! Die neem ik mee in mijn overweging!!!!:)

17. lillibit

lillibit Fanatiek lid

12 jul 2010
    2.348
    0
    0
    in de jeugdzorg
    Midden Nederland
    Goedemorgen dames!!!

Zo, mijn ontbijt zit er weer in de de halve dag is ook alweer voorbij, haha! :p

Met Jip gaat alles goed! Hij maakt langere nachten, slaapt nu 4 tot 5 uur door ipv drie uur! Zit nog wel een beetje te klooien met zijn voedingen.... hij is geen hele grote eter! Meer dan 120 ml krijgt hij echt niet op, dan valt hij in slaap.... gister heeft hij de fels van 24:00 in zijn geheel laten staan... was niet wakker te krijgen! Maar hij lijkt verder totaal geen honger te hebben de rest van de nacht/dag, het zal wel voldoende voor hem zijn!
    Verder lijkt het echt alsof hij al begint met lache naar mij toe! Tijdens het verschonen, als ik tegen hem praat, komt er echt een dikke grote glimlach!! :D Heel anders dan die grimassen die hij heeft sinds zijn geboorte!!

@Lisszy- is je dochter al van die bultjes af? Jip zit sinds een paar daagjes ook onder de puistjes.... jammer van zijn gave bekkie, haha, maar volgens mij horen die puistjes erbij?

@Roosenzo- Hoe gaat het met de kleine Boaz? Hoe was het weekend bij je ouders, ben je een beetje tot rust gekomen??

@Jessmin- leuk dat je er ook weer bent! Ook zoekende met de voedingen dus? Verder alles goed met de kleine?

Ik hoop dat het een beetje droog blijft vandaag..... heb gister de hele dag binnengezeten met de hele dag kraamvisite.... wil vandaag dus wel ff naar buiten..... ff de boodschapjes doen en Jip een frisse neus geven, hahaha!

Weekend ging weer veel te snel.... niet dat ik daar last van heb (ben toch vrij)... maar vriendlief is nu ook weer werken!
    Nou, ik ga de was maar eens ophangen.... moet ook gebeuren he?? ;)

18. Jessmin

Jessmin Fanatiek lid

2 aug 2009
    1.758
    0
    0
    thuisblijfmama
    @lillibit: hier ook heel veel bultjes! Met dochter nooit gehad...

@Roosenzo: ja dat gedoe met die bv... Ik begrijp alleen niet hoe andere bv'ers wel door kunnen blijven voeden met een borstontsteking. Heb ik nou van die zeldzame kinders dat ze gaan kotsen hier van de antibiotica die ik er steeds voor kreeg? Mijn dochter had het dus ook toen ik bij haar twee keer borstontsteking had; echt dat projectielbraken. Vond dat zo schrikken dat ik hier eigenlijk meteen in paniek raakte dit keer.

Sjah, dat slapen overdag wil nog niet zo hier. Hij slaapt wel driekwartier soms in zijn eigen bedje maar dat is echt als ik de speen met een laken over zijn mondje doe zodat die er niet steeds uitvalt. En ook weer iets beter sinds ik zijn flessen weer 120/4 heb gemaakt. Consternatieburo vond 150/5 x6 echt teveel, maar kereltje zuupt alles gewoon weg. Denk dat ie zelfs 210/7 nog zou wegkrijgen. Hij drinkt maar 8 min.! Bizar! En daarna nog zoeken hè, dus als ik 'm een boer wil laten doen probeert hij steeds naar mijn borst te kruipen. En als hij op de buik ligt hapt ie alleen maar in het boxkleed. Op dat soort momenten kan ik wel janken dat ik niet gewoon een week lang hem kv heb gegeven en daarnaast gekolfd, maar dat leek me niet haalbaar met peuter van 2,5 die hier ook rondloopt. Maar had het misschien moeten doen, het snijdt door m'n ziel dat hij niet tevreden is na de fles. Stop nu een speen erin en hou hem tegen me aan, maar hij blijft een beetje pruttelen en proberen 't uit te spugen.

Avonden hier ook nog het moeilijkst idd. Weet toch niet zo goed waar het aan ligt eigenlijk. Dacht eerst aan de grote flessen; ik mag 's avonds wel 150/5 geven. Denk dat ik vanavond maar 120/4 probeer maar ben echt bang dat ie dan om de haverklap wil eten vannacht. We hebben hier vaak rond 02.00 uur een voeding en rond 06.00 uur. Irritante tijden, vind ik zelf....

19. Roosenzo

Roosenzo Fanatiek lid

21 jun 2010
    2.722
    1
    0
    Jessmin - leuk om ook weer eens wat van jou te lezen! Boaz drinkt zijn fles heel traag, doet er meestal een half uur over, hij drinkt 120 ml per keer. De ene dag 6 flessen soms ook wel 7 flessen. Vervelend dat je ventje overdag zo weinig slaapt. Is hier ook wel een probleem hoor. Hoe gaat het 's nachts? Slaapt hij na zn flesje wel meteen door?

Lisszy - lekker dat je een keertje wat langer hebt kunnen slapen. Ben jaloers!!! Hoe is het de volgende nachten gegaan? Hoe gaat het met de bultjes? Zielig hoor...heeft ze er ook last van of ziet het er gewoon zielig uit? Zo'n co sleeper lijkt mij ook ideaal eigenlijk, ook een stuk veiliger dan je kindje in je eigen bed laten slapen lijkt me. Ik heb met boaz echt alle tactieken gebruikt qua inbakeren, maar niks lijkt meer te helpen.

Lillibit - fijn dat Jip wat langer slaapt 's nachts. Boaz heeft nu ook een paar keer 4 uur tussen zijn voedingen gehad, maar hij doet er zo lang over om zijn fles te drinken en daarna weer in slaap te vallen dat het nog niet echt veel lijkt. Hoeveel flessen drinkt jip per dag? Boaz drinkt ook 120 per keer. Maak jij jip wakker als het tijd is voor een fles? Wat leuk dat jip ook gaat lachen nu, zo schattig he! Boaz kan sinds zondag lachen met geluid, dat is ook erg leuk!

Het weekend was op zich erg prettig. Maar het is niet zo dat ik er van uitgerust ben, had ik ook niet verwacht trouwens. Het is best een eind rijden en er moet zoveel mee nu...moest echt moeite doen om na te denken wat allemaal mee moest nemen voor 2 nachtjes. Merk echt dat ik moe ben want denken gaat steeds moeilijker... Toen ik thuis kwam was het ook een grote puinhoop, vond ik iets minder leuk. Was naar mn ouders gegaan zodat mn vriend kon slapen, maar had het wel leuk gevonden als hij ook even de stofzuiger een keertje gepakt had of iets met de vaatwasser had gedaan...maar goed. Nu is hij ook nog naar een concert en vast erg laat thuis, dus heeft weinig zin gehad dat ik weg was. Frustraties!!!!

Vanmiddag was boaz om 2 uur (na een uurtje geslapen te hebben) wakker en hij slaapt nu net een kwartiertje. Hij is dus 7 uur achter elkaar wakker geweest en hij heeft daarvan echt 5 uur gehuild. Moest luc nog van school halen en hij nam 2 vriendjes mee naar huis, moest nog boodschappen doen en koken en dat is echt een stuk uitdagender met een huilende baby...

Geloof dat ik even niet zo veel positiefs kan schrijven, dus ik kom later wel weer even terug, als ik 8 uur achter elkaar geslapen heb ofzo... :)

20. Roosenzo

Roosenzo Fanatiek lid

21 jun 2010
    2.722
    1
    0
    Volgens mij heeft Boaz gelezen wat ik hier gisteravond geschreven heb, want hij heeft zich heel sociaal gedragen vanacht en nu slaapt ie eigenlijk nog steeds, wel af en toe een fles natuurlijk. Snap er niks van! Heb zelfs al ontbijt op, dat is nog nooit gelukt voor 12 uur... :)

Deel Deze Pagina