Laatste week.... kan niet meer wachten!!!!!

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door lillibit, 21 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lillibit

lillibit Fanatiek lid

12 jul 2010
    2.348
    0
    0
    in de jeugdzorg
    Midden Nederland
    @Roosenzo: Wat fijn, dat Boaz al kan lezen en naar je geluisterd heeft!! ;) nee, grapje, maar wat fijn dat je even de tijd had! Hoe is het daarna verder gegaan??

Jip krijgt nog steeds 7 flessen per dag, van 120 ml. deze drinkt hij niet allemaal helemaal leeg...... hij heeft veel moeite met de fles van 23:00... hij ligt dan vaak in diepe coma en is niet wakker te krijgen. Ik vind het nog een beetje lastig wat ik hiermee moet.... hem toch wakker maken (wat overigens niet lukt), of deze fles overslaan. Meer geven in een andere fles heeft geen zin, dat drinkt hij toch niet op. Ondanks dat hij de fles van 2300 dus vaak overslaat, slaapt hij toch door tot een uurtje of vier 's nachts!

Maak jij Boaz dan wakker voor de fles of hoe doe jij dat?
    Hoe vind Lucas het eigenlijk, dat zijn broertje zoveel huilt?

@Lisszy: Hoe staat het met de bultjes van je dochter?

Zo, ik ga ff de boel een beetje opruimen hier, dan ben ik zo klaar, want er komt zo gelzellig een vriendin uit Leiden, gaan we lekker met zijn drieën keutelen vandaag!! Ik hoop op de zon, zodat we nog lekker naar buiten kunnen!!!

2. Roosenzo

Roosenzo Fanatiek lid

21 jun 2010
    2.722
    1
    0
    Lillibit - ik maak boaz nooit wakker voor een fles en ga er ook niet meer op zitten wachten tot hij wakker wordt. Als hij slaapt slaapt hij en dat laat ik dan lekker zo en ik probeer dan ook maar te slapen ('s avonds dan natuurlijk). Als ik jou was zou ik Jip ook lekker laten slapen, zeker als hij die fles van 2300 toch niet wil. Dan zie je vanzelf wel wat er gaat gebeuren... :)

Ik laat boaz nu iets meer alleen huilen, ik had hem echt hele dagen en nachten vast. Dit werkt wel iets beter omdat hij nu ook af en toe in zijn eigen bed slaapt overdag (ipv op mij) en dan kan ik later een huilende baby wat beter aan. Ik word er namelijk ook een beetje chago van als het een puinhoop is in huis en dat kan ik niet opruimen als er een baby aan me vastgeplakt zit... :) Lucas zit overdag op school en slaapt 's avonds en 's nachts overal doorheen. Hij gaat vaak proberen boaz te troosten als hij huilt, maar heb dus niet het idee dat hij er veel last van heeft.

Ik hoop ook op zon, zie er alleen nog niet veel van helaas. Ze gaven begin van de week nog 20 graden af voor vandaag. Jammer hoor. Veel plezier met je vriendin vanmiddag!

3. Lisszy

Lisszy Fanatiek lid

27 mei 2008
    2.602
    6
    38
    Vrouw
    Hi meiden

Ga snel even reageren maar het is zo'n stressbende hier...
    Ik zit er eventjes helemaal doorheen.
    Leg het later uit. Met Lynn alles goed hoor! ;)

Lisszy

4. Roosenzo

Roosenzo Fanatiek lid

21 jun 2010
    2.722
    1
    0
    Sterkte Lisszy!

5. Jessmin

Jessmin Fanatiek lid

2 aug 2009
    1.758
    0
    0
    thuisblijfmama
    Pfff nou 's avonds slaapt mijn vent op zich wel, alleen hij laat zich niet vóór 20.30 op bed leggen, en dan alleen als je hem in slaap wiegt. Anders krijst hij de boel bij elkaar, niet normaal. Hij slaapt op de fles van 19.30 tot 02.00 uur en dan wil hij om 06.00 uur ook nog een fles. Daarna om 09.00 uur is hij wakker en lijkt dan ook wel honger te hebben. Vervolgens 12.30, 16.00, en dan weer 19.30. Die laatste fles doen we gewoon omdat hij huilerig is na een uur of 17.00. En de rest doe ik maar gewoon om de drieënhalf uur omdat hij toch wel na driekwartier wakker is en pruttelt. Dan rek ik het nog wat. Hij drinkt echt alles op wat je hem aanbiedt. Nu doe ik 2x 120/4 en 4x 150/5 en dat is denk ik wel wat teveel, maar als ik 4x 120/4 doe en 2x 150/5 dan komt hij 's nachts om 01.00 uur en om 04.30 en dat vind ik wat irritantere tijden. En ik vind het zo sneu als hij na kleine flessen nog steeds loopt rond te happen... Maar ja, hij spuugt wel veel dus heb het idee dat grote flessen weer minder lekker vallen bij hem. Moet ook volgende week naar kinderarts om reflux uit te sluiten...

6. lillibit

lillibit Fanatiek lid

12 jul 2010
    2.348
    0
    0
    in de jeugdzorg
    Midden Nederland

Sterkte Lisszy!! Hopelijk gaat dat gauw weer beter en gelukkig is er niks met je dochter!!

7. Roosenzo

Roosenzo Fanatiek lid

21 jun 2010
    2.722
    1
    0
    Jessmin - Lastig is dat als hij nog steeds honger heeft na zijn flesje. Maar als hij veel weer uit spuugt is het misschien wel logisch dat hij wat meer wil drinken. Hoe testen ze dan of hij last heeft van reflux?

Boaz zit vanaf maandag op 6 voedingen per dag. Ik geef hem dan 150 ml per keer en daar drinkt hij 3 flessen helemaal van leeg en bij 3 flessen laat hij wat staan. Dat zijn dan de flessen die hij 's nachts of vroeg in de ochtend krijgt, overdag drinkt ie alles op.

Nu gaan we even lekker badderen!

8. Jessmin

Jessmin Fanatiek lid

2 aug 2009
    1.758
    0
    0
    thuisblijfmama
    @Roosenzo: 6x 150/5 geef jij? Maar dan krijgt hij dus ook bijna een liter? Ik geef hem nu ook weer 6x 150/5 maar volgens het cb is dat dus teveel. Soms laat hij wel zelf een voeding vallen maar dat is meer uitzondering dan regel... Vindt jouw cb dan niet dat hij teveel krijgt? Hoeveel kilo is jouw mannetje?

9. Lisszy

Lisszy Fanatiek lid

27 mei 2008
    2.602
    6
    38
    Vrouw
    Hi meiden,

Heb even tijd, eindelijk! Ik heb Lynn ingebakerd even laten huilen en nu ligt ze lekker te slapen in de kinderwagenbak!

Ja jemig, wat zit ik er even doorheen... :(
    Het valt me onwijs tegen, 2 kleine meisjes! Vooral rond etenstijd en Zoë's bedtijd is het stressen hier. Mijn vriend is kok en niet thuis
    's avonds dus alles komt op mij neer. Daarbij komt de vermoeidheid, ik ben aardig op naar ruim 4 weken lang max 4 uur achtereen te slapen (als ik geluk heb) en mijn borstvoeding wat niet loopt.
    Ik ben nu al 2 weken bezig alles af te kolven en Lynn met een flesje te voeden. Dat kost veel tijd en vooral met nog een dreumes rondlopend hier, ben ik er wel een beetje klaar mee. Ook 's nachts, dan slaapt Lynn lekker door, word ik wakker van mijn borsten die op springen staan...
    Nou dan stop je er toch mee? Ja, als dat eens kon! Ik heb een overproductie waardoor dat bijan onmogelijk is. Ik heb van de week een lactatiekundige hier gehad en die zat met verbazing te kijken hoeveel melk ik eruit spuit. Nou, als zo iemand verbaast is dan zakt de moed je wel een beetje in de schoenen.
    Gelukkig heb ik een schat van een schoonzusje en zwager die me graag willen helpen en zij komen me de komende periode helpen in de avonden zodat ik rustig de oudste op bed kan doen. Dat geeft rust.

Zo, dit was ff mijn ego-berichtje! ;)
    Hoe is het met jullie? Zijn jullie ook zo moe?!
    Lynn haar bultjes zijn vreselijk! Die arme lieverd is helemaal bont!
    Gister bij de arts op het consultatiebureau geweest en die constateerde baby-acne icm eczeem! Ongelooflijk, hoe komt ze eraan en hoe komt ze er weer af?! Borstvoeding verminderd de kans op eczeem, toch apart dat ze er helemaal onderzit en ook de oudste een gevoelig huidje heeft terwijl ze 10 maanden bv heeft gehad (het zit niet in de familie, wij hebben allebei geen eczeem-huid)! De pukkeltjes bij Lynn beginnen nu in te drogen, ze zit helemaal onder de rode bultjes en schilfertjes....
    En iedereen maar vragen: Oh, wat heeft ze?" Ik word er gek van!

Wat leuk dat jullie jongens al zo goed lachen! Ik heb Lynn nog steeds niet kunnen betrappen op een bewuste lach. Misschien als ik eens wat minder ga stressen, zij eindelijk gaat lachen! :( Ik zal ook niet lachen met zo'n mama.
    Over het consultatiebureau gesproken: Ons meisje weegt 4940 gram en is 58 cm lang! Ver boven gemiddeld! Hihihihi, mijn grote kleine meisje! :D

@Roosenzo
    Wat goed van je dat je Boaz wat "los laat". Anders word je inderdaad gek! Even huilen is ook niet erg, de meeste kindjes hebben dat ook nodig om in slaap te komen. Lynn ook!

@Lillibit
    Die fles van 23u lekker laten vallen joh! Fijn dat hij al zolang kan doortrekken op een voeding! Wat een flinkerd!
    En je bent lekker op stap met Jip, heerlijk!!

@Jessmin
    Ik hoop dat je zoontje geen reflux heeft!
    Zo'n ritme als jij al hebt, heb ik hier nog echt niet! Elke dag verschilt weer met voedingen.

Nou, ga nog ff genieten van de rust hier in huis, 2 meisjes die allebei slapen! Ik weet niet wat me overkomt! :)

10. Jessmin

Jessmin Fanatiek lid

2 aug 2009
    1.758
    0
    0
    thuisblijfmama
    @Lisszy: dat ritme lijkt maar zo hoor! Hij is nu de hele dag aan het jengelen en ik weet bij god niet meer wanneer hij honger heeft. Dan kijk ik maar gewoon op de klok voor z'n fles. Ook omdat hij zo veel per keer drinkt moet ik goed opletten dat hij niet op een fles teveel uitkomt. Want dat mag weer niet als je kunstvoeding geeft :( Wat dat betreft gaf ik liever borstvoeding hoor, dat gezeik met die flesjes, aarrggh! Ik zit er ook helemaal doorheen. Mijn peuter van 2,5 ziet me regelmatig huilen deze dagen. Waar ik me dan weer klote over voel want ze betrekt het op zichzelf, ook omdat ik haar regelmatig afsnauw. Ze zit echt in de peuterpuberteit en dat trek ik slecht... Waarom slaapt hij nou zo slecht overdag?? Ik word er gek van, hij blijft maar jengelen om uiteindelijk te krijsen en daarna overal op te willen zuigen, en dan denk ik weer 'heb je honger?', maar dat 'kan' dan nog helemaal niet (twee uur na fles bijvoorbeeld van 150/5). Mij valt twee kinderen ook flink tegen. Ben natuurlijk gezegend dat ik ze heb, maar word wel langzaam gek hier ;)

11. Lisszy

Lisszy Fanatiek lid

27 mei 2008
    2.602
    6
    38
    Vrouw
    Aan de ene kant lijkt het me heerlijk om kv te geven, omdat ik mijn eigen boobies dan weer terug krijg en me geen zorgen hoef te maken over kolven, ontstekingen, lekkende borsten etc maar aan de andere kant lijkt hetme ook weer moeilijker om de reden die jij beschrijft. Hoeveel en wanneer, precies zo en niet meer. Bv mag je onbeperkt geven, dat is ook het grote voordeel.
    Wel zit ik er aan te denken om de laatste fles bv (variërend tussen 23u en 01u) te vervangen door een fles kv.
    Zal Lynn daar extra krampen van krijgen? Daar ben ik een beetje bang voor.

En verder ga ik vandaag iets halen voor de krampjes. Ik denk Infacol. Want gisteravond moest ze zo krijsen!

Ik loop hier ook geregeld te huilen. En mijn grote meisje wordt daar dan ook weer verdrietig van. En idd als ze me aan het uitproberen is, word ik heel boos terwijl ik normaal dat niet zou doen.
    Pfff,ben niet echt mezelf meer de laatste weken.
    Heb zelfs al stiekem gedacht of ik niet tegen een pnd aanloop... :(

12. Jessmin

Jessmin Fanatiek lid

2 aug 2009
    1.758
    0
    0
    thuisblijfmama
    @Lisszy: Same here, meis.. Hij gaat nu weer helemaal uit z'n dak en word echt gek. In de kinderwagenbak en box doet ie het ook terwijl hij toch echt rustig is als je hem weglegt. Wat een ellende. Pffff. Ja, krampjes kun je wel even verwachten van die fles kv. Maar het hoeft niet. Infacol werkt hier helaas niet. Ik hoor dat ABC Dophilus goed zou moeten werken? Misschien moet ik dat zelf ook maar uitproberen. Is wel erg duur. Hier krijst ie ook elke avond, maar we denken nu dat het misschien toch geen krampjes zijn want het begint pas als je hem op bed wil leggen. En als je hem dan in slaap wiegt, gaat ie wel doorslapen in zijn eigen bed. Ik weet het allemaal ook niet meer. Ik denk soms dat ie krijst door oververmoeidheid, maar in slaap krijsen lukt hem ook niet, want dan wordt hij elk half uurtje weer jengelend wakker. En bovendien ik kan het ook niet meer aanhoren, een kwartier is heel lang om je kind zo'n verdriet te horen hebben...

13. Roosenzo

Roosenzo Fanatiek lid

21 jun 2010
    2.722
    1
    0
    Jessmin - vervelend dat je er ook zo doorheen zit. Kan me ook wel voorstellen dat het erg druk is met 2 kleine kindjes. Boaz krijgt inderdaad 6 flessen van 150, maar hij drinkt er maar 3 van leeg, bij de andere drie laat hij ongeveer 30 tot 40 ml per keer staan. Hij drinkt dan ongeveer 800 ml per dag. Heb dat verder niet overlegd met het cb hoor. Hij zou volgens het lijstje tussen de 650 en 800 mogen drinken nu, dus dat gaat goed volgens mij.

Lisszy - baby acne, wist niet eens dat het bestond! Hoop dat je het allemaal nog een beetje vol blijft houden, klinkt allemaal erg zwaar wat je beschrijft. Wel heel fijn dat je wat hulp krijgt, kan je vriend niet een paar dagen vrij nemen misschien? Kan jij wat uurtjes extra slapen, dat kan een hoop schelen. Heb je foto's op hyves bekeken en wat een ontzettend mooie meiden heb jij zeg! Als ik je oudste dochter zo zie kan het niet lang meer duren voordat Lynn ook zo mooi gaat lachen. Zo te lezen doet Lynn het wel ontzettend goed op jouw bv, ze groeit in ieder heel geval goed.

14. Roosenzo

Roosenzo Fanatiek lid

21 jun 2010
    2.722
    1
    0
    Als een kindje ligt en hij begint ineens te gillen kan dat wel wijzen op last van reflux...

Zorgen jullie wel een beetje voor jezelf? Klinkt niet fijn wat jullie beschrijven. Boaz is sinds een paar dagen een stuk rustiger. Eigenlijk al vanaf zaterdag, dus al bijna een week. Hij is vrolijk en blij en slaapt in zijn eigen bedje (ook nog wel eens lekker op mij gelukkig). Wij zijn anderhalve week geleden zijn gewone voeding met comfort voeding gaan mengen en sindsdien gaat het beter. Hij heeft nog wel steeds af en toe behoorlijke last van krampen en ook als hij moet poepen heeft hij het moeilijk, maar hij huilt geen hele dagen meer en dat is zo ontzettend fijn. Kan me jullie gevoel helemaal voorstellen hoor, maar het is wel zo dat je het ook snel weer vergeet als het beter gaat. Ik hoop zo dat het goed blijft gaan met Boaz.

15. Roosenzo

Roosenzo Fanatiek lid

21 jun 2010
    2.722
    1
    0
    Nog even een fotootje van mn lekkere ventje!

16. Lisszy

Lisszy Fanatiek lid

27 mei 2008
    2.602
    6
    38
    Vrouw
    Dank! Ik heb zeker 2 prachtige meiden! En daar probeer ik me ook op te concentreren. Het wordt makkelijker en leuker maar dat is soms moeilijk voor me te houden.
    Net weer met mijn vriend gepraat (hij praten, ik huilen ;)). Hij kan helaas geen vrij nemen maar probeert 's morgens wel zoveel mogelijk te doen. Ik ben gewoon niet zo gelukkig op dit moment wat niet klopt met mijn verstand. Ik heb 2 gezonde meiden, ik MOET juist happy zijn! :(
    Ik moet er anders in gaan staan. Ik denk nu: Oh nee, ze is weer wakker... Terwijl ik daar eigenlijk van moet genieten! Bij mijn oudste was het zo anders, terwijl zij echt een huilbaby was en Lynn niet eens volgens mij.
    Als ik een beetje uitgerust ben, gaat het vast een stuk beter. En ik ga ook maar wat meer de deur uit, want de muren hier komen ook een beetje op me af.
    Vanmiddag komt een vriendin hier voor me koken en met de meisjes helpen, daar kijk ik erg naar uit! En vanmiddag maar even naar het dorp hier om antikrampjes-spul te kopen.
    Oh en iets positief, viel me net op det Lynns huidje echt alweer mooi bij begint te trekken! :)

@Roosenzo
    Ik heb ook enorm veel respect voor jou hoe je het allemaal doet! Het is voor jou ook zwaar dat Boaz zoveel huilt, maar je blijft zo positief! Kun je mij dat ook leren? ;) Fijn dat hij nu al een weekje wat rustiger is en nu hij zo mooi lacht, maakt dat een hoop goed, lijkt mij. Ik las laatst ergens dat babies de eerste 6 weken het meest huilen en dat het na die 6 wk langzaam afneemt!
    Boaz is een mooi jongentje! En die haartjes! Prachtig!!

Ik zal snel ook weer even een fotootje van Lynn plaatsen.

17. Jessmin

Jessmin Fanatiek lid

2 aug 2009
    1.758
    0
    0
    thuisblijfmama
    @Roosenzo: 150/5 is 165 ml en dat x6 is toch 990 ml? En dan inderdaad nog die ml's die hij niet opdrinkt erafhalen en dan kom je op 900 ml ongeveer toch? Dat is wat mijn manneke krijgt, en dat mag niet van het cb volgens mij maar kan er niet tegen dat hij nog honger heeft na het drinken. Slecht hè? Weegt Boaz ook 5 kilo? Je had het over een lijstje; is dat iets van het cb?

Ja heb ook echt enorm respect voor je dat je zo positief bent. Ik kan helaas slecht tegen slaapgebrek en voel me dan meteen labiel, bah...

18. Roosenzo

Roosenzo Fanatiek lid

21 jun 2010
    2.722
    1
    0
    Jessmin, ik maak inderdaad de melk aan met 150 ml water en 5 schepjes en dat wordt dan ongeveer 165 ml melk, maar ik giet dat dan weer af tot het 150 ml is en dan kom ik toch op de 800 ml per dag (ongeveer). Als je zoontje nog steeds zo'n honger heeft na een fles kan je misschien wel een fles minder geven, maar dan met meer melk. Dan is hij in ieder geval verzadigd en slaapt hij misschien wel ineens een stuk langer. Steeds honger hebben lijkt me ook frustrerend. Dat lijstje is inderdaad van het cb.

Lisszy - je kan gelukkig zijn niet afdwingen hoor, dan maak je het voor jezelf alleen maar moeilijker. Je bent het of je bent het niet en jij bent het nu gewoon even niet en hopelijk straks wel weer. Gebrek aan slaap kan ook rare dingen met mensen doen, hopelijk helpt het als je eens een nachtje (redelijk) goed hebt kunnen slapen. Jezelf goed in de gaten houden hoor! Jammer dat je zo ver weg woont anders had ik je ook graag geholpen. Fijn dat je vriendin je komt helpen vanmiddag. Hoop dat de antikrampjes spul gaat helpen. Dat van die 6 weken heb ik ook wel eens gelezen inderdaad, laten we hopen dat het waar is.

Normaal gesproken kan ik ook heel erg slecht tegen gebrek aan slaap, maar gek genoeg heb ik er nu niet zo veel last van. 's Nachts kost het wel wat moeite om wakker te worden/blijven, maar overdag heb ik behoorlijk veel energie.

Vanmiddag bijna 3 uur gewandeld met Boaz en wat gedronken op een terrasje. Super lekker weer :) Nu ligt meneer lekker in bed en ga ik even wat 'leuks' voor mezelf doen....strijken.

19. Jessmin

Jessmin Fanatiek lid

2 aug 2009
    1.758
    0
    0
    thuisblijfmama
    @Roosenzo: wow wat een spirit, meid! Sjah omdat meneertje zo spuugt durf ik niet 180/6 te geven voor de nacht. Ook cb vond dat 150/5 al teveel was voor hem, te grote hoeveelheid zeg maar. In combi met de onrust dachten ze dan dat hij van die hoeveelheid misschien last van zijn maag krijgt?

20. Roosenzo

Roosenzo Fanatiek lid

21 jun 2010
    2.722
    1
    0
    Jessmin - raar dat ze dat zeiden op het cb, bij mij zeiden ze juist dat het helemaal niet uitmaakt als je hem wat meer geeft per keer (maar dan wel een fles minder). Omdat boaz ook zo'n last had van zn buik heb ik nog gevraagd of het beter zou zijn als ik hem meer flessen gaf met minder melk, maar ze zeiden dat het waarschijnlijk minder vervelend is voor een buikje als er wat minder vaak melk in komt. Dus dan maar liever wat meer per fles. Maar wie er nu gelijk heeft weet ik ook niet natuurlijk...lastig he!?

Deel Deze Pagina