Laatste week.... kan niet meer wachten!!!!!

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door lillibit, 21 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jessmin

Jessmin Fanatiek lid

2 aug 2009
    1.758
    0
    0
    thuisblijfmama
    OJa weekendplannen: hier ook een kinderverjaardag en kraamvisite, niet veel anders dan jullie dus hihi ;)

Aarrrgh! Die forte-voeding mixt helemaal niet goed en hou steeds klonters! Grrrrrrrr, denk dat die kleine nu wel ruim een schepje voeding mist daardoor. ff googlen hoe ik dat op moet lossen hoor :)

2. Jessmin

Jessmin Fanatiek lid

2 aug 2009
    1.758
    0
    0
    thuisblijfmama
    En heel erg bedankt voor het luisteren naar mijn gezeur steeds, meiden. Het wordt gewaardeerd, voel me iig minder alleen daardoor..

3. Roosenzo

Roosenzo Fanatiek lid

21 jun 2010
    2.722
    1
    0
    Moet je dat niet ook oplossen in water dat net van de kook is? De comfort melk moet je ook zo oplossen anders klontert het ook heel erg. Je kan dan de helft van het water koken en de voeding daar in oplossen en dan de andere helft koud water toevoegen, dan kan je het ook meteen geven want dan heeft het de goede temperatuur.

Je zeurt trouwens helemaal niet hoor! En als dat wel zo zou zijn is dit een goede plek om het te doen lijkt me.

4. Roosenzo

Roosenzo Fanatiek lid

21 jun 2010
    2.722
    1
    0
    Had dit berichtje van jou nog even gemist...:) Je man zal inderdaad ook wel erg moe zijn door die gebroken nachten, studie en zijn gewone werk. Wel knap van hem als dat allemaal lukt.

Het verschilt heel erg hoe lang boaz slaapt per keer. Nu slaapt hij bijvoorbeeld meer dan 3 uur. Lekker hoor! Vanochtend heeft hij 1 uurtje geslapen. 's Nachts slaapt hij soms wel wat langer. Vanacht zat er 7 uur tussen zijn voedingen, maar na zijn flesje heeft hij erg lang gehuild helaas. Van die 7 uur die er tussen zijn voedingen zat heeft hij er 4 geslapen trouwens...

De titel van dit topic is inderdaad heel erg verouderd.... Gelukkig wel, want anders was er iets niet goed gegaan. :p

5. Jessmin

Jessmin Fanatiek lid

2 aug 2009
    1.758
    0
    0
    thuisblijfmama
    Whahahaaha, grapjas :D

6. Lisszy

Lisszy Fanatiek lid

27 mei 2008
    2.602
    6
    38
    Vrouw
    Zo, nou weer even rust in huis!
    Het is me weer gelukt vnvnd! Sinds Lynn er is, gaat Zoƫ 's morgens met ons onder de douche ipv 's avonds omdat dat voor mij niet te doen is omdat mijn vriend er 's avonds niet is.
    Maar toen ik Zoƫ vanmiddag ophaalde bij het kdv, zat ze werkelijk HELEMAAL onder het zand! Zelf in haar oortjes en in d'r luier! ;) Dus ze moest echt even onder de douche. Ik heb Lynn er maar bij gezet in de wipper (niet onder de douche maar in de badkamer ;)) en wat blijkt? Zolang ze Zoƫ of mij ziet, is het goed! Geen gekrijs!
    Verder zit er een fles kv in! Ik ben benieuwd, ze heeft wel last van krampjes maar dat is normaal 's avonds. Na wat uurtjes onrust ligt ze nu in de draagdoek te slapen.

@Lillibit
    Oh, kroatisch!!! Leuk! Had je nog gekrabbelt hierover! :)
    Wij hebben dus wel ervaring met een lange autorit. Afgelopen zomer zijn we dus met Zoƫ (toen bijna een jaar oud) naar Serviƫ geweest. We hebben 2 keer overnacht (normaal doen we het met 1 nachtje) en lekker rustig aan gedaan. Jip is natuurlijk nog wel wat jonger, maar daar wordt het alleen maar makkelijker op, denk ik. Je moet gewoon wel regelmatig stoppen en hem even uit de maxi cosi halen zodat hij zich even kan strekken.
    Trouwens doen Zoƫ bijna 7 maanden was, zijn we met de auto en boot naar Engeland geweest, geen enkel probleem! Ze sliep heerlijk in de auto!

@Roosenzo
    We zijn vanmiddag bij de locatie geweest waar we willen eten en het feest willen geven en bij het kerkje waar we op locatie gaan trouwen. Nu we een beetje een draaiboek hebben van de dag, wordt het nog leuker! We wouden de bruiloft simpel houden, maar dat is wel moeilijk. Maar geen gekkigheid verder hoor, gewoon een leuke middag met dierbaren en 's avonds een leuk feest met onze vrienden. Ik wil wel graag een mooie jurk aan, maar ik ga daar geen kapitaal aan besteden.
    Vakantieplannen hier niet, er moet namelijk een bruiloft betaald worden! ;) Volgend jaar gaan we weer naar Serviƫ, naar de familie van mijn vriend.

7. Lisszy

Lisszy Fanatiek lid

27 mei 2008
    2.602
    6
    38
    Vrouw
    weekendplannen hier, kraamvisite (zo geeeen zin meer in) morgen en zondag niks. Normaal is vriendlief vrij maar gaat werken voor een collega... :x Dus een weekendje met de meisjes.

Apart clubje zou best kunnen bij "de mama's"! Leuk hoor, na de bevalling had ik ook veel contact met een aantal meiden hier op zp en we hebben nog steeds leuk contact via hyves!
    @Jessmin: heb je ook hyves? Misschien wel leuk! :)

Slapen: vaak zo'n 3u achtereen. Vooral 's morgens na de eerste voeding. 's nachts nog wel eens wat langer! Maar soms slaapt ze ook maar 1 uurtje.

@Roosenzo
    Beterschap meis! Klinkt niet fijn! En die leuke buren helpen ook niet echt dus... ;) Hopelijk krijg je vannacht van Boaz wat meer slaap en voel je je morgen wat beter!

8. lillibit

lillibit Fanatiek lid

12 jul 2010
    2.348
    0
    0
    in de jeugdzorg
    Midden Nederland

Nee, daar ben ik nog niet aan toegkomen! Gister had Jip gelukkig na 24 uur persen (ongeveer dan.... :)) een hele volle broek@! daarna moest hij er echt vresleijk van huilen! Hij heeft dus wel elke 30 uur ongeveer een volle broek hor, maar het kost hem zoveel moeite, zo zielig! Vanmorgen lag hij weer de hele ochtend te persen!

Wat grappig, dat vriendje Jip!Hier betrappen we ons er zelf ook al op dat we hem soms Jippie noemen! Ik ken verder niet veel Jips, degene die ik ken zijn meisjes!b :p

9. lillibit

lillibit Fanatiek lid

12 jul 2010
    2.348
    0
    0
    in de jeugdzorg
    Midden Nederland

Zeuren is hier bij ons toegestaan hoor!!! :p

En het onderwerp.... ja, hahah, dat klopt niet echt meer he? ;)

10. lillibit

lillibit Fanatiek lid

12 jul 2010
    2.348
    0
    0
    in de jeugdzorg
    Midden Nederland
    Hoi meiden, ik hoop dat jullie allemaal lekker van het weer aan het genieten zijn.... al moet ik zeggen... hier is de zon al aan het verdwijnen! Ik kom net uit de tuin, maar moet nu ff binnen wachten, mijn vreind is het terras aan het schoonspuiten met de hogedruk en daar wil je niet tussen zitten!

Zo Jip weer aan de fles en dan gaan we nog ff op pad voor er weer visite komt!

Roos, ik hoop dat jij je alwwer wat beter voelt en dat Boaz wat beter geslapen heeft!

Lisszy, dat klinkt erg leuk, die voorbereidingen voor je bruiloft!!

Jessmin, trek jij het al wat beter??

Nou, ik ga verder van mijn weekend genieten!!!

11. Roosenzo

Roosenzo Fanatiek lid

21 jun 2010
    2.722
    1
    0
    Lisszy - hoe is de kv gevallen bij Lynn? Heb je de kraamvisite weer overleefd? Wat leuk dat jullie al wat reis ervaring hebben met een klein kindje. Geloof dat ik het nog best spannend vind om dat te gaan doen.

Lillibit - wat vervelend al die moeite met poepen. Boaz heeft wel elke 24 uur een poepluier (of meerdere), hij doet het nu sinds kort midden in de nacht, dat is ook iets minder fijn. Wat een gepruttel komt er dan uit...
    We hebben vandaag een slaapzakje bij de v&d gehaald hoor! Past perfect :)

Jessmin - hoe gaat het bij jou? Helpt de nieuwe voeding al een beetje?

Hier verder weinig te melden, geen goede nacht gehad, wel een goede dag. Buren zijn een weekendje gestopt met boren en slopen, dus dat is wel fijn.

12. Jessmin

Jessmin Fanatiek lid

2 aug 2009
    1.758
    0
    0
    thuisblijfmama
    Voeding: tja, de jbpm (nutriton) zorgt wel dat ie minder opgeeft, maar je ziet het nog wel in z'n keeltje verschijnen en loopt soms langs z'n mondhoek. Dus het komt nog wel omhoog maar minder te wassen. Rustiger is hij er niet van geworden; slaapt nog steeds erg weinig en jengelt veel. Gister ook forte geprobeerd erbij te geven maar hij ging ineens keuteltjes poepen dus ben er weer mee gestopt en de poepie is weer zacht! Denken jullie dat ik gewoon forte door moet geven en dat het vanzelf zacht wordt? Vond het wel erg grote omslag van zacht naar keutels dus vandaar dat ik gestopt ben, maar misschien moet ie wel wennen..?

Vannacht: Echt te bizar joh, vannacht had ie om half acht gedronken voor het laatst. Toen in bad en om 21.00 uur lag hij op bed. Ging helemaal uit z'n dak, alsof ie van het bad nog moeier was dus nog harder moest huilen, maar toen is ie in slaap gevallen en kwam pas om 05.30 weer :$ Had dus 10 uur niet gedronken! Erg lang zeg en volgens mij mag dat ook niet eens nog met anderhalve maand oud? Weet iemand dat?

Bakerzak: Ik heb hem dus normaal in de puckababy ook 's nachts, maar nu hoorde ik dat dat niet goed is met spuugbaby's om in te bakeren? Dus heb hem nu overdag - omdat ie toch ruk slaapt - even niet in de bakerzak in bed gelegd. Hij begint toch altijd te huilen als ik hem erin doe. Maar hij was ook nu weer gewoon aan het huilen hoor, wel in slaap gevallen, en ben erg benieuwd of ie nu wel langer zal slapen. Misschien haat ie dat ding haha. Voor 's nachts durf ik het niet weg te laten omdat hij dan juist zo lang slaapt en de nacht is all I've got ;) Vind het wel sneu dat ie van die koude handjes krijgt zo zonder bakerzakje, haha.

Ik geef hem nu maar 150/5 want als hij steeds een voeding blijft overslaan (nu al drie dagen), komt ie met die voorgeschreven 120/4 niet aan wat hij nodig heeft (hij is 5300 gram nu). Werkt dat ook zo, dat je ophoogt als ze een paar dagen voeding overslaan? Of werkt dat anders, flessen minderen? Hij doet het dus zelf... En ga hem 's nachts neit wakker maken voor een fles, ben allang blij als ie slaapt...

Gaan jullie vandaag met het lekkere weer nog wat doen? Wij misschien nog wandelen.

Wat een superfoto's van Indy trouwens. Mijn ventje houdt echt zijnh hoofd nog niet zo hoog omhoog. Als ik 'm op zijn buik leg gaat ie als een bezetene liggen happen in het kleed waar hij op ligt en wordt vervolgens heel boos. Maar zijn hoofd omhoog doen doet ie echt niet. Heb ook wel eens bedacht hem op zijn buik te slapen te leggen maar dat durf ik niet echt omdat ik niet kan komen kijken tussendoor zonder hem wakker te maken (extreme kraakvloer bij ons boven)...

13. Jessmin

Jessmin Fanatiek lid

2 aug 2009
    1.758
    0
    0
    thuisblijfmama
    @Lisszy: heeeeerlijk, 3 uur lang slapen overdag die kleine Lynn! Slaapt ze nog in de kinderwagenbak of in haar eigen bedje?

14. Lisszy

Lisszy Fanatiek lid

27 mei 2008
    2.602
    6
    38
    Vrouw
    Goedemorgen meiden!

Iedereen een redelijke nacht gehad?
    Hier opzich wel, ze was er om 4u en daarna pas weer om 8u.
    Heb vannacht voor het eerst niet gekolft, maar een flesje bv warm gemaakt. Scheelde een hoop stress, kolven met en gillend meisje in de nacht is niet echt een aanrader.. Dus dat ga ik in vervolg zo doen, mijn borsten kunnen het eindelijk hebben! :)

FV: Lynn krijgt nu 1 flesje per dag en ik heb het idee dat ze wel meer verstopt zit, hoor! Voorheen bij elke luier wel ontlasting en nu helemaal niet! En dit is nog maar 1 fles per dag... Nou ja, het zal wel wennen zijn voor haar darmpjes.
    Ook komt ze sneller (dan 3 uur) voor een volgende voeding als ze een flesje fv heeft gehad. Ze drinkt de fles helemaal leeg. Ik geef haar 150/5. Misschien een grotere fles geven?! :(

@Roosenzo
    Oh, ik was beide keren ook erg zenuwachtig voor de reis met Zoƫ.
    Maar mijn vriend is gelukkig wat makkelijker. Hij zei: het enige wat zij nodig heeft is haar melkie en papa&mama! En dat was ook zo! :D
    Gewoon lekker de tijd nemen en vaak stoppen!

@Jessmin
    Wat heerlijk vannacht!! Even door kunnen slapen dus!! Volgens mij kan het voor Noah geen kwaad hoor, als hetaf en toe is. En uiteindelijk moeten we daar toch naar toe!
    Mbt zijn voeding, lijkt keuteltjes me niet echt fijn voor hem. Maar goed, ik ben net zo'n nerd in fv als jij, whahahaha!
    Lynn slaapt 's morgens in haar bedje, ingebakerd. Ze ligt er nu ook in. En 's middags in de kinderwagenbak, omdat ik vooraf vaak ga wandelen met de hond. Dan slaapt ze buiten in de tuin!

Oh en waar zie je foto's vn Indy?! Indy is van Lennylenn! :)
    Ik denk trouwens ook wel eens dat Lynn een buikslapertje is, maar ik durf haar ook niet op haar buik te leggen...

Plannen voor vandaag, hmm weinig. Mijn vriend moet werken, is normaal vrij. Daar bal ik behoorlijk van. Maar goed, niks an te doen.
    Misschien even op de fiets naar mijn schoonouders of de kinderboerderij!

15. Jessmin

Jessmin Fanatiek lid

2 aug 2009
    1.758
    0
    0
    thuisblijfmama
    Mwhaha, solly solly :D:) Heb per ongeluk een reactie die ik op een foto van de maart 2011 mama's had gegeven bij ons gezet. Whaaa genant :p Hmm misschien toch een cluppie maken met duidelijker titel, dan kan mijn slaaphoofd ook niet zo snel in de war raken muhaha. Schrijf jij daar dan ook mee? Zijn niet al onze beebs in maart geboren, dan konden we allemaal meeverhuizen, whaha. Alhoewel dit ook weer lekker knus is. :D

Lang geslapen valt tegen want ik lag er pas om 23.30 in vanwege een hele discussie met hubby over een sling. Echt een getrouwd, wij *grijns* Wel domme actie, begin nu ook namelijk verkouden te worden want je weerstand wordt wel ruk met zo weinig slaap. Heb de hele dag zo'n korrel-gevoel in m'n ogen. Weet je wat nou bizar is trouwens? Na dat badje ik dus gister Noah in bed gedaan en ineens heeft ie de volgende dag bijna geen pukkeltjes meer! Ik denk dat ie die uitslag van het spugen over z'n wangen krijgt. En omdat ik 'm dus had gewassen en hij in de nacht niet gespuugd had door het lange slapen, en dus niet drinken, was het weggegaan! Zou die ook op KMA kunnen duiden? Van bv krijg je echt geen pukkels als het over je wangen gaat, dat ontsmet juist namelijk.

@Lisszy over grotere fles: dat zou ik niet doen, want iedereen zeikt al tegen mij dat 150/5 erg groot is voor een 6 wkn oud baby'tje, dus dan zal het voor jouwe ook wel te groot zijn. Eerder denk ik dat ze gewend is hard te zuigen doordat ze het normaal uit de borst moet halen (toch? of gaf je het al uit de fles?), dus dan hijs je zo'n fles er makkelijk in en heb je door de grote snelheid dat het binnenkomt ook nog niet door dat je vol zit. Onee wacht jij gaf bv met fles! Ik weet het weer! (oei ik begin echt gek te worden van dat slaapgebrek, dat moge duidelijk zijn :)) Maar hoeveel cc borstvoeding gaf je haar dan met de fles? Want ze zal gewend zijn zoveel vloeistof eruit te halen en tijdens het drinken heeft ze iig niet door dat kv wat meer vult. Kennelijk is dat trouwens ook niet zo aangezien ze eerder komt? Vreemd.. Hoe doe jij dat normaal dan? Kolven en dan pas geven? Wordt ze dan niet helemaal leip dat ze lang moet wachten met honger? Overigens als je wil dat ze langzamer drinkt om het punt van verzadiging beter te voelen met de fv dan zou je de breastflow-bottle kunnen doen, daar drinkt zelfs Noah met gemak 20 minuten lang aan. Daarna is de difrax dentalspeen de langzaamste, maar daar moet je als baby maar net wat mee kunnen want die is heel raar. Daarna dr. Brown-fles, en daarna pas de Tommee Tippee. Heb ze allemaal uitgeprobeerd met die slemper hier :D

16. Lisszy

Lisszy Fanatiek lid

27 mei 2008
    2.602
    6
    38
    Vrouw
    Hi meiden, lekker rustig hier!
    Iedereen is waarschijnlijk aan het genieten van het mooie weer! En de hele week gewoon 23gr!!!! JJJJJOOOOOOOOOEEHOEEEE :D :cool:
    Ik hoop dat ik ervan kan genieten want ik voel me knap beroerd... Had vnvnd verhoging en een wat pijnlijke borst. Ik weet niet zeker of er weer een ontsteking op de loer ligt of gewoon griep. :(
    Paracetamol is mijn vriend!

Verder vanaag ABC Dolphinius gekocht, ene probiotica, tegen darmkrampjes. Ik laat jullie weten of het helpt!! Let's hope dat het de pijn iets verlicht voor mijn kleine meisje..

@Jessmin
    Ik geef Lynn idd bv met een fles, normale 1 speen van avent. Ze krijgt een fles van 180cc bv die soms helemaal op gaat en soms blijft er zo'n 6 cc over. Verschilt per keer.
    Wat heb je veel flessen geprobeerd!! Lynn drinkt wel een half uur over een fles, kv of bv, maakt niet uit.
    Vannacht ook een fles fv gegeven en normaal meldt ze zich dan voor 4 uur niet maar vannacht al na 2, uur. Ik heb haar toen bij me genomen en heeft ze nog een uurtje geslapen.

Nou duik zo mn bedje maar in, hopeijk voel ik me morgen beter.

@Roosenzo
    Ben je een beetje opgeknapt?

17. Lisszy

Lisszy Fanatiek lid

27 mei 2008
    2.602
    6
    38
    Vrouw
    @bebegim
    Dank voor je tip maar ik heb een flinke meid die al in maatje 62 zit... ;) :)
    Maar leuke dingetjes voor fijne prijsjes!

18. lillibit

lillibit Fanatiek lid

12 jul 2010
    2.348
    0
    0
    in de jeugdzorg
    Midden Nederland
    Goedemorgen dames!!!!!

Zo, werd weer eens tijd om wat van mij te laten horen!!!

Allemaal een lekker weekend gehad en de vistes en de nachten weer overleefd???

Lisszy- ben heel benieuwd of die ABC helpt.... waar koop je het eigenlijk?

Hier was het weekend weer veel te kort natuurlijk! Weer veel visites gehad (gelukkig ook leuke cadeautjes... :p), maar daar ben ik nu echt klaar mee!
    Zondag een gezellige verjaardag gehad, heerlijk in de tuin!

Gister gezellig met een vriendin en de babies op het terras aan de rose gezeten en straks komt er weer een andere vriendin met baby, en dan gaan we weer de zon in! wat een leventje hebben we zo he?

Roosenzo- Hoe gaat het met Boaz? Huilt hij al wat minder?

Ik lees wel dat jullie kids echt goed door kunnen slapen soms!

Jip krijgt om half elf, elf uur de laatste fles en elke nacht, exact op de klok van 4 uur, begint hij te jengelen! Alsof hij klok kan kijken!!! :(

Hij heeft nu een nieuw huil-uurtje.... elke avond rond acht uur begint hij te krijsen (dat is het echt, hij gaat dan zo tekeer dat hij ervan gaat zweten....), en dat duurt zo half uur, uurtje.... dan valt hij uiteindelijk tegen mijn borst in slaap. Pfff, vind dat heel zielig en moet dan altijd aan jullie denken, met kindjes die nog veel meer huilen! Dan vind ik het weer erg dat ik dit al erg vind!

Lisszy---- hoe gaat het met jou? Toch niet ziek geworden met ditr mooie weer? dat zou echt zonde zijn.....:(

Nou, tijd om de was aan de lijn te hangen!!! ;)

oja.... het nieuwe onderwerp openen bij ons schiet nog niet echt op he?? :p

19. Jessmin

Jessmin Fanatiek lid

2 aug 2009
    1.758
    0
    0
    thuisblijfmama
    @Lisszy: doen we dat bij 'clubjes' of bij 'de mama's'? Ik denk dat 'de ongeduldige mama's' dan wel een goeie zou zijn, whaha :p

Oja, mijn ventje ligt nu eindelijk weer eens een 'goed' slaapje te doen in zijn bakerzakje onder een dubbele ledikantdeken met laken, in een langmouwige romper en broekje. Gaat ineens het alarm van de babyfoon af: 25 graden op zijn kamer! (die kamer verwarmt en koelt snel af door slechte isolatie) Dus ik was even binnengelopen, deur opengezet, en raam op gang open. Maar ja, die deur moest ook weer dicht want anders waait ie dicht door het raam (zie de slechte isolatie, daarmee krijg je dus ook veel tocht). Dus ik hoopte dat het al genoeg afgekoeld was door 10 minuten met raam open deur vast te houden, maar helaas pindakaas, binnen 10 min ging het alarm weer af. Vind het wel eng eigenlijk maar wil hem ook niet wakker maken. Die kamer heeft geen raam, alleen een schuifpui, en dan gaan de gordijnen die ervoor zitten zo waaien. Ben bang dat ie daar dan ook weer wakker van wordt. Maar ja, dit is ook niet ontspannend ofzo...

20. lillibit

lillibit Fanatiek lid

12 jul 2010
    2.348
    0
    0
    in de jeugdzorg
    Midden Nederland
    @Yessmin: Wat lastig zeg, die temepratuur op zijn kamer! Vervelend dat je dat niet goed kan regelen!

Ik denk dat de rest lekker genoten heeft van het mooie weer!
    Hopelijk vandaag weer zo dag!!! Hier schijnt de zon in ieder geval al!

Zometeen komt eerst mijn baas verhaal doen... bah! Eigen schuld... had hem nogal een boze mail gestuurd nav het ontlsag, dat ik het geen gang van zaken vind, zo in mijn verlof, en dat er daardoor wel een donkere wolk boven mijn verlof hangt! Nu komt hij dus langs... nou daar ben ik lekker mee!! :x

Verder hopelijk weer genieten van de zon!!!!

Deel Deze Pagina