Laatste week.... kan niet meer wachten!!!!!

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door lillibit, 21 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lillibit

lillibit Fanatiek lid

12 jul 2010
    2.348
    0
    0
    in de jeugdzorg
    Midden Nederland
    Oja, gister de eerst ruzie gehad met mijn vriend over mijn schoonmoeder..... :(
    Zij vindt dat we ons kind verwennen als we hem knuffelen als hij huilt en kan dit niet vaak genoeg benoemen naar mij toe. Vet irritant. Daar baalde ik al van maar had me tot nu toe maar ingehouden. Komt Zondag mijn schoonzusje op visite, en die vertelt meteen dat haar moeder had gezegd dat wij ons kind teveel verwennen! Nou, toen brak mijn klomp! Gaat ze dat dus al doorbelle naar haar andere kinderen!!! :x

Komt mijn vriend gister thuis met de mededeling dat zijn moeder 's avonds langs zou komen. Dus ik zeg dat ik daar geen zin in heb,.... Jip heeft 's avonds zijn huil-uurtje, en ik heb geen zin in iemand naast mij die dan ook nog eens gaat lopen zeuren dat ik hem verwen! Nou, dat had ik dus niet mogen zeggen..... :( Knallende ruzie naar aanleiding hiervan gehad, heel gezellig!
    Kenne jullie dat? (schoon)moeders die zich met de opvoeding bemoeien??

2. Jessmin

Jessmin Fanatiek lid

2 aug 2009
    1.758
    0
    0
    thuisblijfmama
    @Lillibit: Heláás wel, ja :x Ik had het hier juist andersom toen mijn dochter een baby was. Dan jengelde ze en dan zei ik dat ze naar bed moest en wou ik haar gaan wegbrengen en begon zij te zeiken dat ze er toch gewoon bij hoorde en dat ik haar teveel wegstopte, en dat heus niet ieder jengeltje betekende dat ze moe was: 'welneeee ze is helemaal niet moe, ze wil gewoon wat aandacht, laat haar er toch lekker bij zijn joh'. Welja, wie kent z'n kind nou beter.

Maar goed, jij hebt dus ook zo'n irritant exemplaar ;) Vrees dat je man eigenlijk zou moeten zeggen dat jullie het op je eigen manier doen en dat je liever hebt dat zij zich daar niet mee bemoeit. Maar mijn man is ook al zo'n watje die het tegen zijn moeder amper uit z'n strot krijgt :p Oei, laat hem dit maar niet lezen hihi :D

3. Lisszy

Lisszy Fanatiek lid

27 mei 2008
    2.602
    6
    38
    Vrouw
    Hi meiden!

Hoe staat het bij jullie?

Gister hier een dramadag... pffff, ik was kapot gisteravond. Lynn alleen maar huilen, huilen en huilen! Voor, tijdens en na de fles...
    Grote dieptepunt om 23u30 toen ze bij mij in de draagdoek lag te krijsen en ik héél hard gilde dat ze op moest houden. Mijn vriend sprong werkelijk van de bank en heeft haar snel overgenomen. Ik heb vervolgens een uur lopen huilen... Ja, drama dus
    Maar vannacht heeft Lynn wel van 00.00u (laatste fles) tot 6u30 geslapen! :)
    En vanmiddag om 14u samen op de bank een uurtje geslapen en om 15u in de box gelegd, heeft ze daar tot 18u geslapen! :$ Ik had haar weer eens op haar buikje gelegd, blijkbaar vindt ze dat erg fijn!

Ik ben benieuwd hoe ze vannacht slaapt, ze heeft namelijk wel een voding minder gehad vandaag! We zullen zien.
    En morgen even naar inloopuurtje op cb. Ik wil haar even weer laten wegen en er over hebben dat ze veel huilt en enorm veel spuugt icm met haar gevoelig huidje (ben bangvoor kma). Verder is aan de rechterkant achter haar oortje en nekje 2 harde knobbeltjes te voelen, dat maakt me wat onrustig.

Zo, dit was ff mijn ego-berichtje!
    Ga zo even reageren op jullie! :D

4. Lisszy

Lisszy Fanatiek lid

27 mei 2008
    2.602
    6
    38
    Vrouw
    Potverdorie!!!!! :x :x :x :x

Heb ik tot 2 keer toe een reactie getypt, vliegt beide keren die verd*mde internetverbinding eruit!!
    GRRRRRR, alles weg!! Ik reageer later even, want Lynn is wakker aan het worden voor een voeding...

5. Jessmin

Jessmin Fanatiek lid

2 aug 2009
    1.758
    0
    0
    thuisblijfmama
    @Lisszy: Lynn lijkt mijn Noah wel zeg. Die spuugt dus ook (as you know) en ook veel puisjes, zelfs over zijn schoudertjes. Wij zijn toen ook naar KA geweest daarvoor en lopen nu dus aan te klooien met nutriton enzo. Maar ik zei ook al tegen KA dat ik toch dacht dat het ook een KMA kan zijn vanwege de puistjes overal. Die trouwens veel erger worden als hij spuugt over zijn wangen. Maar de enige manier om KMA te testen is om een paar weken nutramigen te geven (zelfs pepti is nog te koemelkerig zeg maar) en om te kijken of hij daar rustiger van wordt. Zo Ja; gaan ze ook weer willen dat je weer terug gaat naar oude voeding en kijken of ie weer onrustiger wordt. Dat is de betrouwbaarste test en daarom doen ze geen bloedonderzoek of huidtesten bij baby's. Die doen ze alleen bilj grotere kindjes. Echt suf want ik wil niet weer dat mijn baby als een proefkonijn behandeld wordt. We hebben nu al vijfhonderd keer vanalles veranderd, van voeding tot flessen, tot speengaatjes etc. En al helemaal suf dat je dan als het werkt weer naar de oude voeding moet om het zeker te weten. Dat is voor de verzekering, schijnt, want die vergoeden pas als het een bewezen KMA is. Ben dus heel benieuwd of en hoe je het wil gaan laten uitzoeken en wat je aangeboden krijgt. Houdt me op de hoogte!

6. Jessmin

Jessmin Fanatiek lid

2 aug 2009
    1.758
    0
    0
    thuisblijfmama
    Ha meiden, hier nog even een vraagje. Althans ik weet eigenlijk niet meer of en wie hier ook flesvoeding geven (moet echt eens mijn geheugen gaan trainen :D), maar ik vroeg me af of 180/6 een te grote hoeveelheid voor mijn mannetje zou zijn (hij is nu 7 wkn). Hij krijgt nu 150/5 5x maar hij laat nu vrij regelmatig een voeding vallen en komt dus op vier voedingen uit. Om hem dan nog genoeg calorieën te kunnen geven moet ik dus dan de fles ophogen naar 180/6. Ik wil hem namelijk niet wakker maken, omdat hij toch al zo weinig slaapt overdag. 's Nachts laat hij er nu vaak 10 uur tussen zitten en ik vertrouw erop (ook omdat hij licht slaapt) dat hij echt neit in een hypo verzeild zal raken en dat hij wel wakker zal worden als hij honger heeft. Nou, mocht één van jullie weten of 180/6 een te grote hoeveelheid is voor 7 wkn, hoor ik het graag! En geniet van het mooie weer, chica's!
    XX!

7. lillibit

lillibit Fanatiek lid

12 jul 2010
    2.348
    0
    0
    in de jeugdzorg
    Midden Nederland
    Ff een korte reactie voor vandaag, want ben kapot....

Tjee, Lisszy- wat een kutdag had jij gister zeg!! ging het vandaag alweer beter met haar en met jou? wanneer ga je naar de kinderarts?

Jip hier vandaag weer een hele goede dag, tot een uurtje of zes, danz et hij het op een krijsen, niet normaal meer. Is dan ontroostbaar, of laat zich even troosten en begint dan weer opnieuw. Hij loopt daarbij paars aan en stopt elke keer bijna met adem halen! Dit maakt mij echt vet onzeker en verdrietig. De bedoeling is dat mijn vriend hem s avonds overneemt, maar dat lukt me dus niet op deze manier want hij krijgt hem al helemaal niet getroost!!

Ik weet echt niet wat er dan aan d ehand is met Jip, het lijken geen krampen, honger kan het ook niet zijn, pfff...... Komt er op neer dat ik eind van de avond zelf met de tranen in mijn ogen zit omdat hij zo ontroostbaar is......

Dus ik kan me heel goed voorstellen hoe jullie je voelen......
    Ik zit net even te googelen wat er aan d ehand kan zijn, maar kom dan alleen maar uit op huilbaby's.... daar wordt je inderdaad niet blij van......

Nou, ik ga er een wijntje ingooien, even zelf tot rust komen! Morgen zal ik een vrolijker bericht tonen en uitgebreid op jullie ingaan, maar dit moest ik even kwijt.....

8. Jessmin

Jessmin Fanatiek lid

2 aug 2009
    1.758
    0
    0
    thuisblijfmama
    Ik denk toch oververmoeid, want hier is hetzelfde verhaal eigenlijk. Ik heb het een paar dagen niet gehad als ik hem volgens Ria Blom methode op bed legde bij de eerste vermoeidheid. Maar dan moest hij zich 10 min in slaap jengelen steeds en werd dan na een half uur weer jengelend wakker. Dan honderd keer speentje en sliep ie met goed geluk nog een half uur. Nou, daar deed ik het dus niet voor, want alleen jengelen in z'n eentje in bed hele dag door vind ik niets. Dus ik hem goed moe laten worden steeds zodat hij niet meer hoefde te jengelen maar meteen in slaap viel (wel nog steeds niet happy hoor). Maar dan heeft hij dus een stuk minder slaap, is ook twee uur wakker na de voeding namelijk totdat hij moe genoeg is. Nou dat werkte dus twee dagen en vandaag was hij zo kapot van die twee dagen dat we gezellig het avondlijke gehuil weer hadden na het badje. Maar ik had de fles binnen 2 min klaar, die erin gemikt (dan is hij wel blij; zolang hij maar kan drinken is alles goed :p), viel vijfhonderd keer in slaap tijdens het drinken. Toen op bed gelegd, maar toen hij bijna in slaap viel ging de wasmachine net centrifugeren, aaaarggh :x Dus toen begon hij weer te gillen. Na tien minuten af en aan viel hij in slaap. Ben er de hele avond van in een dip geweest, ik kan het echt niet hebben dat dat lieve kleine mannetje zo uit z'n dak moet gaan om te kunnen slapen. Zelfs als ik erbij sta... Is denk ik bij Jip ook zo? Slaapt hij volgens de Ria Blom-dinges bij het eerste vermoeidheidssignaaltje naar zijn eigen bedje tot de volgende voeding?

9. Lisszy

Lisszy Fanatiek lid

27 mei 2008
    2.602
    6
    38
    Vrouw
    @Lillibit
    Oh meis, wat vervelend dat Jip zo temperamentvol kan zijn! Hij trekt dus niet met z'n beentjes of overstrekt zich? Of misschien heeft hij een aantal regeldagen? Ik weet het niet, noem maar wat..
    Hoe reageert jouw vriend als Jip zo krijst? Erwin kan er echt niet tegen, wordt er dan helemaal geïrriteerd van. Dus dan komt het weer op mij neer. Maar goed, de avonden ben ik sowieso alleen omdat hij dan aan het werk is. Niks aan!
    Ik heb met je te doen, weet hoe je je voelt. Ik kan je me jouw tranen goed voorstellen.

Hier weer wat rustiger vandaag. Ze heeft wel veel gehuild maar het was ook een wat drukker dagje vandaag omdat wij naar het consultatiebureau zijn geweest.
    Ze groeit iig goed, alweer 5430 gram en nog steeds 58cm. Gehad over Lynn's rampjes en het vele spugen en waarschijnlijk komt het doordat ze teveel voormelk binnen krijgt omdat ik zoveel voeding heb en nooit mijn borsten leegkolf. Na veel wikken en wegen besloten om toch maar de medicatie te laten voorschrijven door de ha om de bv te stoppen.
    Oh heb het er zo moeilijk mee, zit met tranen in mijn ogen. Maar het is beter voor mij, haar en de rest van het gezin.
    Morgen haal ik de pilletjes op. :(

@Jessmin
    Hoe is het bij jou?
    Ze gaan Lynn niet testen op kma, eerst eens kijken hoe ze reagert als ze geen bv meer krijgt.

Ons clubje bij "de mama's" Lijkt me een goed idee!!

@Roosenzo
    Ben je alweer een beetje beter?

Ben verder te moe om te reageren, ga zo maar richting ons bedje!

10. Roosenzo

Roosenzo Fanatiek lid

21 jun 2010
    2.722
    1
    0
    Sorry hoor..heb niet eens alles gelezen wat jullie geschreven hebben. Wil gewoon even snel reageren. Lees het later even. Maar volgens mij hebben we allemaal kindjes die meer huilen dan gemiddeld.

Schoonmoeders - die van mij woont ver weg, maar die stelt zich erg terughoudend op. Ze zou absoluut geen opmerkingen maken over de manier waarop wij met Boaz omgaan. Maar ze is er ook erg weinig bij betrokken verder. Vind het wel best. Ze is verder erg aardig hoor.

Jessmin - 180/6 is te veel schijnt. Maar 10 uur slapen 's nachts!!! Dat is lekker! Volgens mij moet een baby van 7 weken ook minstens 6 voedingen krijgen per dag. Vanaf 8 weken mag dat dan naar 5 voedingen per dag.

Lisszy - hoe is het vandaag gegaan? En bij het cb? Zo te lezen zat je er behoorlijk doorheen. Vind het heel vervelend voor jou, maar ook voor je meisje. Ik geloof er namelijk niet in dat baby's voor hun lol (zo veel) huilen.

Lillibit - hoe was het gesprek met je baas? Ik moet hem nog steeds mailen, maar ik stel het nog steeds uit (struisvogel). Wat jij beschrijft heeft boaz dus ook. Hij begint iets eerder, zo rond 16 uur en dan duurt het ongeveer tot 22 uur. Hij slaapt dan meestal wel 2 keer een kwartiertje. Maar verder is het alleen maar huilen. Maakt ook niet uit wat we doen. Het is wel zo dat baby's van 6 weken oud het meeste huilen, dus misschien werkt jip daar nu naar toe en wordt het snel minder. Hoop het.

Bij Boaz zijn zijn dagen wel anders dan eerst. Hij huilde eerst gewoon de hele dag door, maar nu huilt hij dus alleen nog maar 's avonds. Overdag is hij blij en vrolijk en slaapt hij ook gewoon in zijn bedje of in de kinderwagen. Het is wel zo dat hij door dat huilen 's avonds volgens mij 's nachts wel langer slaapt. Dus het heeft ook een heel klein voordeeltje.

Maar ik geloof dus niet in huilbaby's. Hij lacht zo veel en hij is zo ontzettend lief en vrolijk. Het kan er bij mij niet in dat hij voor zn lol urenlang gaat huilen als er niks aan de hand is. Misschien is hij extra gevoelig voor prikkels en heeft hij het moeilijk om 's avonds alles te verwerken wat er overdag is gebeurd.

Boaz houdt er trouwens helemaal niet van om op zijn buik te liggen. Ik leg hem wel regelmatig zo neer omdat het moet, maar hij gaat meteen huilen.

Volgende week moet mn vriend een week naar Dubai voor zijn werk, moet eerlijk bekennen dat ik er best een beetje tegenop zie om alles alleen te doen. Hij geeft 's nachts wel eens een flesje en neemt hem 's avonds ook wel eens even over als hij veel huilt. Lucas heeft dan ook nog vakantie, dus die wil dan ook nog vanalles... Maar goed, we zullen niet dood gaan denk ik.

Mn vriend heeft een baan aangeboden gekregen in Saoedie Arabie. Nu zou ik op zich wel een jaartje (of misschien wel 2) naar het buitenland willen, we hebben het daar ook vaak over gehad, maar dit vind ik nou toch niet echt een leuk land eerlijk gezegd. Mn vriend heeft ook al jaren in verschillende arabische landen gewoond en ook in SA en hij denkt dat het allemaal best te doen is. Maar ik ben toch wel bang dat ik me ga vervelen. Ik mag daar ook niet werken. Een jaartje niet werken lijkt me nu wel prettig maar ik weet ook van mezelf dat ik niet al te lang zonder werk kan, want dan word ik erg vervelend.

Heb al weer 2 dagen een soort van griep. Ik ben echt nooit ziek en nu 2 keer zo dicht achter elkaar. Misschien toch het tekort aan slaap. Heb echt van koortsaanvallen, heel raar is het.

Nou, ik ga morgen maar eens proberen wat korte broeken en shirtjes met korte mouwen voor boaz te vinden en te kopen, want die hebben we te weinig.

Het is nogal een onsamenhangend ego bericht geworden....

11. lillibit

lillibit Fanatiek lid

12 jul 2010
    2.348
    0
    0
    in de jeugdzorg
    Midden Nederland
    Meiden!!!
    Zal ik dan maar het nieuwe topic openen bij de mama's? Ik noem hem, de allerleukste mama's!!! want dat zijn wij toch??? :p:p

12. lillibit

lillibit Fanatiek lid

12 jul 2010
    2.348
    0
    0
    in de jeugdzorg
    Midden Nederland
    Meiden, hij is er: ons nieuwe topic! De allerleukste mama's!!!!!!!!

Deel Deze Pagina