Hoe houden jullie het geslacht van de baby geheim?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door mamatoB, 14 mei 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamatoB

mamatoB Fanatiek lid

15 jan 2009
    2.196
    0
    0
    Hallo!

Vandaag hebben wij een pretecho, waarbij we als het goed is te weten komen wat het is, spannend!!!

We willen het heeeeeel graag weten wat het wordt, maar willen dat wel voor onszelf houden en geheim laten voor de rest van de wereld.

Hebben jullie tips hoe je dit geheim kunt houden, hoe je het mysterieus houdt zeg maar? :D

Ik heb helaas wel al tegen veel mensen gezegd dat we het willen weten wat het wordt, achteraf heb ik daar spijt van, want als ik gewoon gezegd had dat we het niet wilden weten, zou niemand er naar gaan raden / vragen en heb je minder kans om je te verspreken... maar goed, dat onthoud ik dan maar voor een volgende keer... :oops: maar als jullie tips hebben hoe je het goed geheim houdt, graag!!!!

Liefs en alvast bedankt :)
    mamatoB

2. Wupped

Wupped Bekend lid

21 jan 2009
    531
    1
    0
    Bi/BO Consultant
    Capelle aan den ijss
    Wij zeggen het gewoon echt niet, echo's waarop het staat laten we achterwegen en alleen bij ons weten de opa's en oma's het ( onze ouders dus)
    verder weet niemand het en dat houden we zo, we zeggen gewoon dat we het zelf niet weten, en toen het ons gevraagt is dat we nee hebben gezegt werkt prima :D

3. Cilla24

Cilla24 Fanatiek lid

23 sep 2008
    2.810
    0
    0
    verkoopster
    wij houden het ook helemaal stil... kamertje is op slot en de rolgordijnen naar beneden :D en als mensen aan ons vragen weten jullie wat t wordt zeggen we gewoon ja .. en dan komt altijd de vraag van wat dan? dan zeggen wij het word een baby :D:D

4. BrasilPrincess

BrasilPrincess Bekend lid

24 mrt 2008
    593
    0
    0
    whahah die is leuk wat is het het is een baby ;)
    ik zou het niet kunnen respect was eerst wel de planning maar toen kwam babyshower in beeld en heb liever echt leuke meiden dingen dan unisex dingen waar weinig mee doet op moment dat ons meisje er is.kennis van mij die heeft gewoon gezegd tegen mij willen weten maar vertellen niemand en tegen mensen die ze 24/7 om zich heen heeft ze gezegd willen het niet weten en pas na de bevalling kwam de aap uit de mouw tegenover haar vrienden en familie dat ze het allng wist ;) vond wel heel knap van haar en jongen is makkelijker geheim te houden want zelfs de VK praat steeds over de Hij vorm en zodra meisje is gaan mensen in de Zij vorm praten let daar op daar vallen veel mensen mee door de mand.

veel succes ;)

5. Skatje

Skatje VIP lid

10 dec 2008
    9.026
    165
    63
    Vrouw
    Gastouder
    Arnhem
    Ik heb me tegen 1 iemand al verluld :(

Ik vind het zooo moeilijk om niet te vertellen! Op mijn werk weten ze het wel, die mensen zie ik verder toch niet privé.

Maar voor familie en vrienden zouden we het geheim houden... Vét moeilijk, haha!

6. angelbaby

angelbaby Fanatiek lid

Ik antwoord ook steevast 2 baby's! Werkt super.

Wij hebben verder het voordeel dat het er 2 zijn en je automatisch praat over "ze" (meervoud)

Succes met het stil houden!

7. BrasilPrincess

BrasilPrincess Bekend lid

24 mrt 2008
    593
    0
    0
    dat is wel een voordeel ja kan je gewoon zeggen de babies hehe.als wij nog een kleintje mogen krijgen dan ga ik het ook proberen geheim te houden houd dat nooit vol weet dat nu al ben veel te blij en shopacholic en zou je maar net mensen tegen komen die niet mogen weten bij de meiden of jongens afdeling.

8. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

bij ons weten de meeste mensen idd niet dát wij het weten, dat scheelt. verder zeg ik heel consequent "hij", thuis vaak ook. omdat ik dat van begin af aan al doe zoeken mensen er ook niets achter.

laast vroeg schoonfamilie me te zweren met mijn hand op mijn hart dat ik het geslacht niet weet, heb keihard gelogen. daar hebben ze gewoon niets mee te maken.

gewoon heel consequent zijn, dan went het wel.

9. Judi

Judi Actief lid

27 mrt 2008
    236
    0
    0
    Wij hebben het ook aan iedereen behalve 1 goede vriendin en partner, geheim gehouden.
    Al is het wel errug moeilijk hoor.
    De kleren die ik gekocht had, heb ik allemaal achter slot en grendel gelegd.

Soms versprak ik mij wel merkte ik, en dan weer zo goed als ik kon een andere opmerking maken om verwarring te zaaien. De mensen die mij kennen, zouden er doorheen kunnen prikken, maar niet iedereen heeft dat gedaan bleek achteraf.
    (Kennen zij mij toch minder goed dan ik dacht haha).

Mijn nicht hielt het ook voor haarzelf en die sprak dan gewoon de ene keer over hij en de andere keer over zij. Ook om verwarring te brengen.
    Geen spontane snelle opmerkingen of antwoorden. Zij dacht goed na voordat zij haar woorden uit haar mond liet vloeien.

Nu benne we ook weer zwanger, maar nu is het echt nog TE pril om het uberhaubt bekend te maken vind ik.

Ook nu kies ik weer voor een vruchtwaterpunctie. Dan kunnen wij dus voor de 100%weten welk geslacht ons kindje heeft.
    Ik wil het weer geheim houden. Ik zit er toch over na te denken te zeggen, dat wij het dit keer niet willen weten. Om de aandacht en druk minder te maken.

En het wel vertellen aan collega's of wie dan ook in het vreemd laat maar zeggen, daar begin ik al helemaal niet aan, want dat zou MIJ een ongemakkelijker gevoel geven tegenover mijn naasten. Maar dat moet ieder voor zich weten natuurlijk!

Succes met het geheim houden van het geslacht.

10. Annalise74

Annalise74 Fanatiek lid

6 mei 2006
    2.258
    2
    38
    West Nederland
    Ik wilde het graag geheim houden, mijn man vond dat iedereen het mocht weten.
    Maar toen we het eenmaal wisten, versprak ik me steeds, dus heb ik er maar niet langer omheen gedraaid. Inmiddels weet iedereen dat het een jongetje wordt.
    Mijn man wil zelfs de naam al bekend maken en heeft zich ook al 2 keer versproken.
    Gelukkig viel dat niet op en heb ik het goed verborgen weten te houden.
    Ik moet wel goed opletten dat ik over de baby praat i.p.v. over .........

Ik vond het dus te moeilijk om het geheim te houden. Je kan idd beter zeggen dat je het niet weet... Misschien kun je zeggen dat de kleine zijn/haar beentjes bij elkaar hield en het niet zichtbaar was.... helaas.

11. Cilla24

Cilla24 Fanatiek lid

23 sep 2008
    2.810
    0
    0
    verkoopster
    jah maar als je dan zegt dat je t niet weet en de mensen willen bv de babykamer zien (die is bij ons echt in kleur van geslacht) hoe kom je daar dan onderuit???

12. MamaDeborah

MamaDeborah Actief lid

14 jul 2007
    261
    0
    0
    Pedagogisch medewerkster
    Nederland
    Kan je niet gewoon zeggen, dat de baby er niet goed voor lag en dat ze het geslacht dan niet hebben kunnen zien..Gebeurd ook vaak.
    Wij wisten het bij levi ook. en het is ons gelukt om het stil te houden, nadeel wel is dat je "stiekem" moet winkelen. Wij hadden zelfs de babykamer opslot gedaan....ja erg hoor maar er zijn nieuwschierige mensen bij.
    Succes

13. Carla1980

Carla1980 VIP lid

16 jul 2006
    5.833
    1
    0
    Lerares basisonderwijs
    Noord-Brabant
    Hier weten alleen m'n man en ik het geslacht van de baby en de kamer krijgen ze pas te zien als de baby is geboren!

14. Judi

Judi Actief lid

27 mrt 2008
    236
    0
    0
    Precies. De kamer op lot doen!

15. sunnybaby

sunnybaby Bekend lid

19 jan 2009
    599
    0
    0
    Wij kunnen geheel naar waarheid zeggen dat die kamer nog lang niet af is en dat daar dus niet zoveel te zien is. Of je zegt dat het er zo'n rommel is, dat je hem niet wil laten zien nu. Of je zegt gewoon: die houden we lekker voor onszelf tot de kleine er is. Jij gaat in een ander huis toch ook niet zomaal alle kamers binnen. (Is bij ons trouwens al wel makkelijker dat je er echt de trap voor op zou moeten. Bij mijn nichtjes appartemant liep je langs de babykamer naar he toilet, zij hadden de ruiten echt afgeplakt ;)).

16. Dizzy

Dizzy Fanatiek lid

23 apr 2008
    2.758
    1
    36
    Gewoon echt niet zeggen en ook aangeven dat je het vervelend vind als mensen ernaar blijven vragen. Toen ik het kamertje klaarhad heb ik die op slot gedaan zodat ze daar ook niet meer kunnen neuzen...

17. Linda1979

Linda1979 Actief lid

26 jan 2009
    320
    0
    0
    Sorry hoor, maar vind het ronduit achterlijk dat je schoonfamilie je met je hand op je hart durft te laten zweren. Belachelijk. Ik zou gewoon zeggen dat ik niet ging zweren, maar dat ik het niet wist en daarmee basta; en nu ophouden met jullie gezeur. Als ik dat soort zeurpieten (sorry: misschien heb je wel heeeeeeeel aardige schoonfamilie :D ) in mijn buurt heb zou ik dat zo doen in ieder geval.
    Als ik me trouwens verlul is het pech gehad. In principe weten nu alleen ouders en schoonouders het, maar ik weet dat mijn moeder zich al versproken heeft...

18. mamatoB

mamatoB Fanatiek lid

15 jan 2009
    2.196
    0
    0
    Nou,dames, ik heb dus geen probleem meer met geheim houden, want de baby hield het op de echo ook voor ons geheim! Hij/zij lag continue met de beentjes gekruist en nog een armpje er voor! Dus ik had me al een week super verheugd op.... niks :D Ben heel erg blij dat het goed gaat met het kindje, het groeit goed en alles zag er perfect uit. Maar ben wel een béétje teleurgesteld want ik wilde héél graag weten wat het wordt... en nu zagen we dus helemaal niks...de VK heeft het van alle kanten geprobeerd, maar het was gewoon echt onmogelijk. Hij/zij lag in stuit en ze zei dat als hij/zij zich nog zou draaien, dat het dan wellicht wel te zien zou zijn... maar ja, wanneer weet je of ie zich gedraaid heeft??? Geen idee... en dit kostte al 40 euro, we kunnen moeilijk elke week gaan met 40 euro totdat ie het prijsgeeft :D

xxxjes van een blije, maar toch beetje teleurgestelde mamatoB ;)

19. engeltje1977

engeltje1977 Actief lid

24 nov 2008
    313
    0
    16
    Wij houden het gewoon niet geheim......waarom??? Het wordt er echt niet minder speciaal van!!!!!
    ik snap het nut er niet zo van maar goed iedereen moet natuurlijk doen wat ie zelf wil!!!

20. Sunlight

Sunlight Fanatiek lid

7 nov 2007
    2.717
    0
    36
    beveiliger
    friesland
    ik zou mij nooit stil kunnen houden kan me al amper inhouden met de namen hahaha.
    dus wij hebben ook besloten om het een verrassing te laten tot aan het eind.
    dan kunnen we ons ook niet verpraten en kan iedereen gewoon mooi de babykamer bekijken als die klaar is.
    succes met stil houden

Deel Deze Pagina