Wanneer kreeg jij een buikje?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Bloempjuh23, 13 mei 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bloempjuh23

Bloempjuh23 Bekend lid

25 sep 2008
    726
    0
    0
    Ik ben vrijdag 15 weken zwanger maar er is echt nog helemaal niks te zien :rolleyes:
    Heb het idee dat het bovenste gedeelte van mijn buik wel iets uit zet maar ik had dacht altijd het van onderen begon te groeien.

Er zal straks heus wel in ene een groeispurt aan komen daar ben ik niet bang voor hoor. Maar vroeg me af hoe andere dat hadden/hebben.

Wanneer begon er bij jullie echt iets zichtbaars te groeien?

Liefs, Bloempjuh

2. BrasilPrincess

BrasilPrincess Bekend lid

24 mrt 2008
    593
    0
    0
    hey meid
    ik had voordat ik wist dat zwanger was rondebuik helemaal opgezwollen door hormonen en darmen whaha was wel heel apart.
    maar echt dat babytje begon te groeien was 16 weken en kreeg toen ook zon prachtig e (uhumm) lijn op mijn buik van schaambot tot navel nu buik groeit begint langzaam ook boven navel te verschijnen.
    liefs,

3. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

ik had geen opgezette darmen en bij zag je rond de 20 weken iets. de laatste weken is het heel erg hard gegaan en kan ik me niet voorstellen dat mijn buik nog dikker gaat worden...

4. Sunlight

Sunlight Fanatiek lid

7 nov 2007
    2.717
    0
    36
    beveiliger
    friesland
    er zijn hier al heel veel topics over geweest hahaha.
    mijn buikje begon met 12 weken erg te groeien. en ik ben nu 17.5 weken en heb vooral s avonds al een echte buik.
    het scheelt heel erg per persoon. mijn vriendin was 30 weken toen ze pas echt een dikke buik had. een andere collega is nu 25 weken en zie je nog heel weinig.
    dus meid gewoon wachten en ik geloof dat vanaf 20 weken de groeispurt komt.
    iedereen zegt tegen mij zitten er echt geen twee in? of ben je echt niet langer heen bla bla bla. je ziet het vanzelf meid

liefs

5. R1lana

R1lana Fanatiek lid

24 mrt 2009
    4.465
    0
    0
    Huisvrouw
    Venhuizen
    Ik had al een piepklein bolletje met 5 weken, maar dit is dan ook niet mijn eerste
    met mijn eerste had ik pas rond de 28 weken dat mensen het konden zien
    het verschilt ook heel erg per persoon

6. foofur1983

2 dec 2008
    58
    0
    0
    Bij mij begint mijn buikje nu te groeien en dan
    is het nog zo'n buikje van is het vet of is ze zwanger.
    Mijn kleding past nog steeds dus dat is dan weer een geluk.
    Gewoon afwachten het begint vanzelf.

7. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Ik had natuurlijk die lekkere opgezette darmen in het begin hahaha, maar toen dat verdween na een week of 11 had ik opeens het gevoel van, ben ik nog wel zwanger? Het duurde echt eeuwen voor mijn idee voordat ik echt een buikje kreeg (ik was er heilig van overtuigd dat mensen met 12 weken het konden zien).

Nu met het lekkere weer en een t-shirtje aan valt het mensen op en kan ik als zwangere vrouw door. Nog 2/3 weken geleden kon ik met een jas aan gewoon lekker met mijn "vet buikje" pronken ;) Ik zei ook steeds: 'Ik ben niet zwanger joh, ik ben gewoon dik.' Haha. Ik vind het nu wel leuk dat iedereen het kan zien, alhoewel er tegelijkertijd ook meteen nadelen aan zitten! Bukken, douchen, overal gaat die buik met je mee!! ;)

8. Lynn77

Lynn77 VIP lid

29 dec 2007
    10.546
    1
    0
    Zuid-Holland
    met 8-10 weken zag je bij mij de darmen wat uitzetten (in naakte toestand haha)
    vanaf 11,5 weken was het ook zichtbaar als ik een tshirt of strak truitje droeg.
    ben nu 14,5 weken en nu zie je het echt wel dat ik zwanger ben.

9. Ikbenhetmaar

Ikbenhetmaar VIP lid

18 nov 2008
    6.486
    0
    0
    Hier begint nu een beetje een buikje te komen maar echt een buik, nee.. mensen denken gewoon dat ik iets ben aangekomen.. en ik zeg dan braaf, klopt 3 kilo :D

10. Dani11

Dani11 Niet meer actief

Ik ben nu 13 weken 2 dagen en sinds gisteren zie ik dat mn bovenste deel rond mn maag begint te groeien (dacht altijd dat het van onderen begon), nou zei een collega vandaag tegen me hee daan je krijgt al een buik ik zo ja mag ook wel toch. Toen zei hij pas op niet te dik worden he :S het is echt maar een heel klein bollinkje was gelijk gepikeerd hahaha. Is toch wel normaal met 13 weken een lichte bolling of niet?? Mn kleding past nog en ben nog niks aangekomen.

11. ElsbethM

ElsbethM Actief lid

1 mrt 2009
    107
    0
    0
    Bij pas met 22 weken, maar dan wel ineens !ploep! echt goed zichtbaar!
    (voor mijn gevoel ging ik 's avonds met een platte buik naar bed en stond met bolle zwangere buik op:))
    Het is de tweede voor ons, bij de eerste was er pas wat te zien bij 6 maanden!
    Het groeit bij mij eerst in de lengte omdat daar de meeste ruimte zit, daarna 'kantelt' mijn baarmoeder naar voren.

12. Zomerjurk

Zomerjurk Actief lid

20 mei 2008
    261
    0
    0
    Ik ben nu 17 weken en 4 dagen en het is nu wel zichtbaar. Maar voornamelijk als ik de zwangerschapsbroeken draag. Ik heb nog een linnen broek en die taille zit hoger. Dan valt het niet op. Maar dat mensen om me heen denken dat ik flink ben aangekomen begrijp ik dat ook nog.
    Bij een vriendin zag ik ook rond deze tijd een bescheiden buikje en net na de 20 weken ging het ineens heel snel. Daar wacht ik dus ook maar op! ;)

13. Charmed72

Charmed72 Fanatiek lid

8 mrt 2009
    1.354
    271
    83
    Vrouw
    Hoi Bloempjuh, jij loopt 2 dagen voor op mij (ik ben as zondag 15 weken zwanger).

Ik heb een heel klein miniscuul buikje dat volgens mij alleen mij opvalt. Ik krijg het bovenste knoopje van mijn broeken niet meer vast maar als ik een riem erop aandoe, zie je daar niks van. Iedereen zegt in ieder geval dat je nog niks ziet (met soms als 'grapje' erbij: weet je wel zeker dat je zwanger bent? Hahaha, maar niet heus...)

Wat bij mij net zoals jou is, is dat het bovenste gedeelte van mijn buik (boven de navel) opgezet is. Daar heb ik nog nooit last van gehad, wat zou dat kunnen zijn?

14. Madeliefke

Madeliefke VIP lid

19 jan 2008
    6.317
    216
    63
    Rond 18 weken begon het een beetje te komen :D

15. chantal212

11 jan 2009
    99
    0
    0
    student
    limburg
    Ben nu bijna 22 weekjes van mijn 3de kindje..
    Maar er is nog steeds iet echt wat te zien mensen denken dat ik gewoon iets flinker ben dan normaal en als ik da zeg dat ik al 5 maanden zwanger ben geloven ze het niet haha!!.

Bij de eerste 2 had ik ook pas rond 6 maanden een beetje een buik..

groetjes

16. juenco

juenco Fanatiek lid

14 nov 2008
    2.364
    0
    0
    beleidsmedewerker
    van mezelf heb ik een hele platte buik, mijn trots haha!

Je kon het bij mij al zien vanaf 10 weken, maar dan wel familie, mensen die weten dat hij normaal niet zo dikkig is. Met 15 weken heb ik voor het eerst de postiebroek al aan moeten doen.

Eigenlijk wilde ik dat niet, want écht aan mijn buik lag het nog niet. Ik baal er wel wat van, ik ben gewoon wat dikker geworden. Ik eet alleen niet meer, zeker niet! Maar alles is bij mij gegroeid, mijn borsten zijn al wel 2 maten groter (nu maat 75 H :confused: ) pfffffff

Nou ja, nu begin je echt wel een buik te zien. Hij is kennelijk opgezet nog van de hormonen, want vet zit er niet op. Ik snap niet hoe andere meiden dat doen, meiden die niets aankomen. Alleen al op mijn borsten zit elk haast al 2 kilo extra :) ;)

17. Lemi

Lemi VIP lid

5 okt 2008
    13.306
    0
    0
    Tjeempie, wat een tegenvaller zeg. Ik dacht ook altijd dat je het rond de 12 weken meestal wel kon zien, maar dat is dus eerder uitzondering dan regel als ik t hier zo lees.

Mijn buik is nu wel opgezet (behoorlijk), maar dat zijn mn darmen. Ben benieuwd wanneer en of dat wegtrekt. Voel me hierdoor namelijk gewoon dik omdat ik weet dat het niet van de kleine komt (indirect natuurlijk wel ;) . Maar ja, we zullen zien!

18. Suzie83

Suzie83 Niet meer actief

In de 14de week begon mijn buik een beetje te groeien, ben toen ook positie kleding gaan dragen. Broeken dan, kan mijn normale truitjes nog wel aan. Maar kreeg met 20 weken ineens een groeispurt :D . Nu staat het een beetje stil. Maar de kleine groeit goed, dus vind alles prima!

19. Juli2009

Juli2009 Niet meer actief

Ik heb van mezelf een redelijk platte buik. Vanaf 13 weken kreeg ik mijn spijkerbroeken niet meer dicht, maar verder kon je niet echt goed zien dat ik zwanger was. Pas vanaf een week of 20 kreeg ik echt een "buikje", daarvoor was het meer een soort "vertrol", maar met 25 weken zeiden mensen nog '"Huh, ben je zwanger!?!?".
    Het is inmiddels helemaal goed gekomen hoor, vanaf 28 weken heb ik echt een mooie ronde zwangere buik :D

20. Joytje

Joytje Actief lid

27 sep 2007
    259
    0
    0
    Ik ben nu bijna 14 weken en heb al echt een buikje, ws ook vooral darmen maar ik kan mn baarmoeder al echt voelen... S avonds heb ik helemaal een buik ik vind het wel leuk :) ben benieuwd hoe ik er over een paar weken/maanden bij loop.....

Deel Deze Pagina