Laatste weekjes! spannend!

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door nathalie88, 27 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jewel

Jewel Bekend lid

9 jun 2008
    553
    0
    0
    Bedoel je zo'n molton? Die kun je geloof ik bij de hema krijgen als ik het goed heb...
    Gewoon zeil zit in krampakket...

2. nathalie88

nathalie88 Actief lid

30 jan 2009
    279
    0
    0
    delft
    @cherrylein: nee de kaartjes ga ik meniet al te druk om maken, de adressen heeft me opa allemaal bi elkaar op een lijst.
    Van de familie is dus geen probleem, moet alleen nog wat adressen van vrienden en vriendinnen bij elkaar sprokkelen.
    Kaartjes ga ik gewoon bij me opa laten uitprinten, veel goedkoper.
    Ik heb namelijk helemaalgeen geld daarvoor, en me opa doet het graag dus geen probleem.

@jewl: Okej daar ben je lekker mee, moet je weerlater draaien of gaan ze dat niet doen?
    Ik was ook een tweede stuit bij mijn geboorte, maar vroeger ging het er heel anderss aan toe dan nu, ik net als mijn broet 2 jaar voor me, draaide telkens gewoon terug.
    En ipv. dat me ma eeb keizersnee kreeg gingen we er zo puur natuur uit, met zn 4e op me moeders buik springen met hun ellebogen :(
    #6 hegtingen binnen en buiten had ze Pfffff.
    Ja had er vanacht weer zo een last van, kl*te maagzuur :(
    Ik had ook rond die periode er last van 30 tot 33 ofzo maar toen was het ineens weg, ik blij.
    Komt het weer terug en dan 3a4x erger :)

xxx

3. Jewel

Jewel Bekend lid

9 jun 2008
    553
    0
    0

Ik wil zelf geen draaipoging dit keer, bij mijn dochter wel gehad en is niet gelukt, en heb toen gekozen voor een stuitbevalling gehad, wat helaas niet gelukt is, is toch keizersnede geworden...maar tis me allemaal reuze meegevallen hoor. Nooit geen spijt van gehad...

En als deze uk niet uit zichzelf draait gaan we ditmaal voor een geplande keizersnede, omdat ik bang ben dat het anders weer op keizersnede uitdraait, al zou ik aan de ene kant heel graag weer gewoon willen proberen te bevallen, heb ik toch zoiets van, tsja straks lukt het weer niet, dus met andere woorden sta niet volledig achter een stuitbevalling en mijn vriend helemaal niet dus...vandaar!

Wat rot voor je dat je zo last hebt van dat maagzuur zeg...hopelijk gaat het snel weg em komt het niet meer terug!

4. nathalie88

nathalie88 Actief lid

30 jan 2009
    279
    0
    0
    delft
    Okej ja kan ik begrijpen idd, hoorde ook dat dat geen pretje is dat laten draaien.
    En idd na je vorrige belevenis zou ik dat ook hebben hoor, plus dat een keizersnede veel makkelijker is en lijkt mij ook minder pijnlijk.
    Nou nog ff hopen dat je kleintje vanzelf gaat draaien dan.
    Ja pff idd, hoop dat dit maar tijdelijk is, die kleine drukt ook heel veel tegen me maag aan en me ribben dus ligt daar ook aan denk, plus dat ik teveel cola drink :oops:

xxxx

5. Mommy24

Mommy24 Lid

30 nov 2008
    56
    0
    0
    Flevoland
    Hier ook aan het aftellen, en ik begin het ook behoorlijk spannend te vinden allemaal. Ik heb zo een last van mijn bekken! Vooral tijdens het omdraaien in bed... maagzuur is ook weer terug. Bah! De baby mag van mij pas rond de 41 of 42ste week ter wereld komen, zo kan ik nog lang van mijn verlof genieten, heb ook mijn zomervakantie eraan geplakt... Heeeeeeerlijk!

6. nathalie88

nathalie88 Actief lid

30 jan 2009
    279
    0
    0
    delft
    Last van me bekken heb ik meer met lopen alleeneigelijk en dat maagzuur Pfff vreselijk!
    Ja qua alles op orde hebben wil ik ook wel dat ie rond de 41/42 weken komt, maar qua lichaam zou ik hm er nu wel al uit willen :p
    Oww lekker hoor je vakantie er achteraan, kan je lekker lang optimaal van je beeb genieten :D

xxxx

7. Mommy24

Mommy24 Lid

30 nov 2008
    56
    0
    0
    Flevoland
    @nathalie88 Qua lichaam idd... maar nog ff doorbijten!

8. nathalie88

nathalie88 Actief lid

30 jan 2009
    279
    0
    0
    delft
    Ja idd, nog ff.
    De tijd gaat toch als een gek dus voor je het weet is het zover, en we doen het allemaal voor een goed doel :D

9. Jewel

Jewel Bekend lid

9 jun 2008
    553
    0
    0
    Nee...dat draaien was bij mij geen pretje in ieder geval...autsch...kon 2 dagen niks aan mijn buik verdragen... :(
    Wat betreft een keizersnede makkelijker, tis een behoorlijke operatie waar je van moet herstellen, nou ging mijn herstel soepeltjes maar heb ook anders gehoord...en wat betrfet mijn weeen die ik toen had dat kon ik nog best verdragen...Maar we gaan zien of deze uk gaat draaien, heb er weinig vertrouwen in, maar ik hoop het natuurlijk... ;) ;) ;) Alleen jammer dat ik sowieso niet meer thuis mag bevallen, dat had ik bij mijn eerste ook gewild, m,aar dat was een stuit en omdat ik nu een keizersnede gehad heb mag dat sowieso niet meer... :(

@Mommy24...wat betreft bekken...verschrikkelijk he, heb het bij mijn dochter gehad vanaf een week of 8 en is nooit helemaal weggegaan en met deze zwangerschap was het dus ook weer direct raak. Loop dus al vanaf september bij bekkentherapeut weer en dan na de bevalling waarschijnelijk nog een jaar. Dit is trouwens ook nog een reden waarom ik geen stuitbevalling ga doen, mijn bekkentherapeut heeft me dit afgeraden namelijk...als ik de boel tijdens de bevalling dan verniel ben ik helemaal mooi klaar!

10. nathalie88

nathalie88 Actief lid

30 jan 2009
    279
    0
    0
    delft
    Oei ja idd, ja een operatie is natuurlijk ook niet niets.
    En dan moet je idd het geluk hebben een voorspoedig herstel te hebben.
    Ja omdat je vorige beeb ook eigenwijs was denk ik dat deze die eigenschap ook meegekregen heeft haha, maargoed je weet het natuurlijk nooit.
    Ahg das ook jammer idd dat je niet gewoon thuis kan bevallen terwijl je dat eigelijk wel graag wilt, maarja onder deze omstandigheden neem ik aan dat je het niet eens zou willen ookal zou het wel kunnen.
    Het beste in mijn mening is zoveel mogelijk artsen en apperatuur om je heen te hebben mocht er iets fout gaan.
    Laten we hoor je hopen dat de kleine toch nog bijdraait :p

xxx

11. Jewel

Jewel Bekend lid

9 jun 2008
    553
    0
    0
    @Nathalie...Natuurlijk heb je gelijk...in zulke situaties als met stuit e.d is het toch prettig dat ze in het ziekenhuis alles bij de hand hebben, en heb me er ook wel bij neergelegd hoor. Bij mijn dochter toen en nu weer, als het goed zou gaan liggen...moet er niet aan denken wat er zou gebeuren als dat litteken scheurt en dat je dan thuis bent! Dus wat dat betreft heb je ook helemaal gelijk! ;)

12. Cherrylein

Cherrylein Fanatiek lid

14 nov 2007
    1.759
    0
    0
    Zit die in het kraampakket? Oh, nog niet gezien...

edit: oh zie het net. Wat een muts ben ik :D

13. nathalie88

nathalie88 Actief lid

30 jan 2009
    279
    0
    0
    delft
    @ jewel: ja zeker weten! ik vind het in het algemeen al een stuk veiliger hoor, als je leest wat er af en toe gebeurd ook bij mensen die thuisbevallen .
    Nou doe mij maar lekker in het ziekenhuis, dan zijn alle hulpmiddelen direct aanwezig.
    Zelf lijkt het me ook wel gaaf om in een zwembad te bevallen, wie weet bij de volgende.

@ cherrylein: idd die zit gewoon in je kraampakket :p owwjoh wist je dat niet hihi.
    Kan gebeuren :p je had hm zeker nog niet doorgekeken :)
    Het zou wat zijn he als dat er niet in zat, moet je dat ook nog eens appart erbij halen Pfff..

14. Cherrylein

Cherrylein Fanatiek lid

14 nov 2007
    1.759
    0
    0
    Ja, ik vroeg me dus ook al af waar je dat vandaan moest halen :p

15. nathalie88

nathalie88 Actief lid

30 jan 2009
    279
    0
    0
    delft
    hahaha, nou dan hoef je je daar ook geen zorgen meer over te maken :p
    scheelt weer he :)
    Bij mij schoot het ineens te binnen dat ik nog geen luiertas heb, en die zijn duur!
    Ik wil er ook zo één dat als je hm open maakt er zo een verschoon matje aan vast zit zegmaar :D
    Maar is nog best lastig een betaalbare tas te vinden die naar mn zin is :(

16. Cherrylein

Cherrylein Fanatiek lid

14 nov 2007
    1.759
    0
    0
    Ooh die koop ik niet eens. Heb genoeg tassen thuis liggen, vind het een beetje onzinnig om daar een tas voor aan te schaffen :)

17. nathalie88

nathalie88 Actief lid

30 jan 2009
    279
    0
    0
    delft
    Ben ik het eenigzins wel met je eens, maar zo een tas is wel handig plus dat het zo een verschoonstuk erop heeft :) :D

18. nathalietje

nathalietje Actief lid

10 apr 2008
    139
    1
    0
    arbeidster
    brugge
    hey naamgenootje,

ook ik tel mijn laatste 4 weekjes af! heb niet mogen klagen over mijn
    zwangerschap maar nu begint het toch mijn neus uit te hangen!
    nu en dan slapeloze nachten,enorm veel last van maagzuur, ik hou dan
    ook nog eens vocht vast dus enorme dikke voeten en benen!
    natuurlijk wil ik dat de kleine blijft zitten tot 39/40 weken maar voor het
    lichamelijke leed mag hij nu al komen! maarja nog even op onze tanden bijten en we hebben binnen een paar weken onze baby in de armen!

groetjes nathalie

19. diaantje1984

diaantje1984 Actief lid

17 jan 2008
    298
    0
    0
    Heb alles weer even doorgelezen, was t weekend weinig online. Maar ik merk wel dat we allemaal een beetje hetzelfde hebben.

ik krijg met lopen steeds meer last van me bekken, vooral als ik een tijdje gezeten heb.
    Wat ik ook wel minder vind is dat in ene de kilo's eraan vliegen :cry: :cry: :cry: en dan bekijk je jezelf in de spiegel, nou dan denk je ook van: zal het nog goed komen?

Ik hoop qua verlof dat de kleine ook nog even blijft zitten, ik heb ook lekker me vakantie aan me verlof vastgeplakt, ook heb ik over 2 weken nog tentamens (doe nog een deeltijd opleiding) en die wil ik toch wel maken. Maar voor het lichamelijke zou ik het niet erg vinden als het eerder kwam.

@nathalie88:
    Ik moet ook nog een luiertas, ik vind op zich die van olilly wel leuk, maar dat vind ik wel meer voor een meisje. En aangezien we nog niet weten wat het is, denk ik dat ik de tas pas koop als ik me wagen op ga halen.
    De wagen staat nog bij de winkel, die mogen we ophalen als we hem nodig hebben. Maar ze zijn inderdaad wel lekker prijzig. Bij de prenatal heb je nog weleens aanbiedingen.

20. Jille

Jille Bekend lid

26 aug 2007
    669
    0
    0
    Dag dames,

Ook ik tel af! Vind het spannend, maar ben niet bang eerder nieuwsgierig hoe het zal zijn. Heb last van maagzuur, maar Gaviscon doet wonderen 's nachts en ook mijn schaambeen is beurs van het indalen, maar het kindje ligt er al prima voor, moet nog een beetje dalen en dan ligt het zo'n beetje vast. Gelukkig trapt hij/zij niet tegen mijn ribben. Ben zo benieuwd hoe het kindje eruit ziet!

Even over de luiertas: die van olily zijn leuk, maar super duur. Als je een beetje van dat genre houdt, zou je ook kunnen gaan voor kitsch en kitchen luiertassen (zit een verschoningsmatje in), zijn afwasbaar en niet duur (rond de 38 euro). Tevens in allerlei motieven te verkrijgen van heel druk tot wat rustiger. Heb er zelf één (geheel wit met oranje ornamenten erop).

Groeten
    Jille

Deel Deze Pagina