Hallo allemaal, Ik ben nu 18 weken zwanger en ik heb nu een beginnentd buikje. Normaal slaap ik altijd op mijn buik maar heb begint nu Ja pijn wil ik het niet noemen vervelend eerder te worden. En ook als ik te ver op mijn zij lig(zeg maar half op mijn buik) Hebben hier meer mensen al last van? Is het eigenlijk slecht voor de baby? Groetjes
IK ben bijna 24 wk en kan niet op mijn buik liggen. Dit kon ik vanaf ong 15 weken al niet meer. Ik lig nu of op mijn zij of rug, maar meestal toch wel rug. Vervelend zeg als je normaal altijd op je buik hebt gelegen, dan is het moeilijk wennen anders te slapen! Vervelend voelt het idd wel in bepaalde standen/posities hoe je gaat liggen, hierdoor draai ik dan ook veel in bed en slaap daardoor best slecht. Dus dit herken ik wel in je verhaal, maar of het kwaad kan voor de baby??? Dit weet ik dus niet welke manier van slapen slecht zou kunnen zijn en welke het beste.. Veel plezier nog van je zwangerschap, leuk dat je buikje begint te groeien
Ik vond het voordat ik zwanger was ook heerlijk om op mijn buik te slapen. Soms draai ik onbewust (half in slaap) te ver door op mijn buik en dan word ik wakker "geschopt". Die kleine geeft het wel aan hoor, als t'ie niet lekker ligt.... Of het echt schadelijk is weet ik niet.... Maar ik vind het wel zielig eigenlijk..... dus ik doe het liever niet. Ik heb een klein kussentje onder mijn buik liggen, als ik op mijn zij lig. Lekker voor je banden, en lekker warm tegen mijn buik....
Hier ook normaal een buikslaper, ook al heb ik dat wel afgeleerd tijdens mijn vorige zwangerschap Op zich is het niet erg als je op je buik slaapt, maar op een gegeven moment lukt het gewoon niet meer en ik vond het ook op een gegeven moment heel vervelend aanvullen. Op mijn rug lukt ook niet meer, dus ben nu aangewezen op mijn zij. Ik leg dan een kussen tussen mijn knieen en soms tussen mijn armen, anders draai ik te makkelijk naar mijn buik of rug en word ik weer wakker. Sterkte!
Jaaa, hier nog een buikslaper. Nu 30 weken zwanger en ik slaap nog steeds op mijn buik, wel met 1 been helemaal opgetrokken. soms krijg ik wel een schopje van de kleine maar zo te voelen vindt de kleine het nog niet erg. Ik heb ook een erg bescheiden buikje
ik slaap ook nog op mijn buik als het goed is kan het geen kwaad en moet je goed naar je lijf luisteren wat wel en niet plezierig aanvoelt.
ik kan dat echt niet.. sinds ik weet dat ik zwanger ben kan ik niet meer op mijn buik slapen.. mischien stom maar voelt niet goed haha.. gelukkig kan ik ook prima op mijn zij slapen en wordt ook nooit meer wakker op mijn buik..
Ik kan ook niet meer lekker op mijn buik slapen... Ben nu 26 weken zwanger, maar ik kan het al een week of drie, vier niet meer. Wel balen, want ik ik sliep altijd in op mijn buik! Het kan trouwens geen kwaad voor je baby. Je kan net zo lang op je buik liggen tot je het zelf niet prettig meer vindt liggen. Op je zij liggen schijnt het beste te zijn uiteindelijk.
Ik slaap nog steeds op mijn buik! Heerlijk zeg, met 1 been opgetrokken. Alleen krijg ik soms reactie van de kleine, die schopt dan dat ik anders moet gaan liggen. Hoe verder je in je zwangerschap bent, hoe slechter het is om op je rug te gaan liggen. Ik lig nu dus altijd op mijn zij of buik, als het mag.
Dankje wel voor jullie reacties. Veel buikslapers hier Ik slaap nu op mijn zij met mijn been opgetrokken en daar en stuk deken tussen tot nu toe goede oplossing haha. Groetjes
Zolang je op je buik kan liggen is er niets aan de hand. Laatst zei de fysiotherapeut dat het wel slecht is voor je bekken( ook als je niet zwanger bent). Het beste is om op je linker zij te slapen ivm de doorbloeding van de placenta. Maar comfort is natuurlijk ook belangrijk.