Vanmorgen heb ik bij de HA wat urine ingeleverd en nu blijkt dat ik een fikse blaasontsteking heb. Ik ben nu bijna 37 weken en moet 8 dagen anti-biotica slikken. Omdat ik voor een aantal AB allergisch ben, heb ik nu een andere AB gekregen (Nitrofurantoïne). Deze mag je eigenlijk niet net voor of tijdens de bevalling gebruiken omdat het dan in de bloedbaan van je kindje kan komen en daar kan hij erg ziek van worden. Bovendien moet je dan 48 extra in het ziekenhuis blijven ter observatie. Ook is er nog urine op kweek gezet voor Streptokokken B. Zijn er meer dames die dit hebben meegemaakt, en heeft het dan ook effect gehad op jullie kindje? Ik maak me een beetje zorgen (al hebben ze me echt verzekerd dat deze AB gewoon gebruikt kan worden). Alvast bedankt voor jullie reacties!
Ik heb de vorige zwangerschap aan het einde een blaasontsteking gehad alleen heb ik een kuur gehad die wel gewoon mocht. Ik weet niet of het de bevalling opgewekt heeft maar in de kuur ben ik bevallen. Heb de kuur ook nooit meer afgemaakt trouwens. Was ruim 39 weken toen we erachter kwamen dat ik een blaasontsteking had.
ik weet eigenlijk ook niet of ik dan door zou moeten gaan met mijn kuur als ik nu zou bevallen. Vind de baby wel wat rustiger nu. In de bijsluiter staat dat ik de kuur echt moet afmaken, maar ik mag de AB tijdens de bevalling niet gebruiken ivm overbrengen op het kindje via bloed en borstvoeding... Beetje dubbel dus, maar ik heb de gyn gisteren gebeld en gezegd dat ik dit nu heb. Vraag me alleen wel af als ik nu ook nog streptokokken B zou hebben of ik er dan nog meer AB bij zou krijgen???
Als je GBS, streptokokken b hebt, dan zullen ze willen dat je op tijd naar het ziekenhuis gaat. Dus wanneer de weeën beginnen of wanneer de vliezen breken.. ivm infectiegevaar voor de baby. En dan zullen ze je daar, preventief, aan een AB infuus leggen.. denk niet dat ze je eerst nog een AB kuur zullen geven aangezien je al bijna moet bevallen. Mij is dit in iedergeval zo verteld.. ik ben ook positief getest op streptokok b en moet ook tijdig naar het ziekenhuis gaan..
De antibiotica die je slikt is vrij standaard voor urineweg inefecties. Ik heb zelf nu ook een blaasontsteking en slikt het zelfde. Het gaat erom, dat als je bepaalde bloedafwijking hebt, er een (tijdelijke) bloedarmoede kan ontstaan bij de baby. En een baby heeft een hoger HB nodig tijdens de bevalling. Daarom wordt het afgeraden voor mensen met die specifieke bloedafwijking in de weken voor de bevalling. Maar ze waarschuwen iedereen. Better save than sorry. En wat betreft een opname dat is alleen als je GBS positief bent, dan krijg je rondom je bevalling antibiotica, zodat je je kindje niet besmet met GBS. Ik hoop dat je wel bent door gegaan met de kuur, of al eerder bij de HA bent geweest. Beterschap in elk geval
Kijk ook nog even in de bijsluiter, of het begeleidend schrijven van de apotheek daar staan in dat het gewoon te gebruiken te is tijdens de zwangerschap en tijdens borstvoeding. Dus maak je echt geen zorgen!
geen zorgen! Ik heb het ook gehad bij onze zoon vlak voor de bevalling, ik heb toen een kuurtje gekregen en het was snel over. Omdat ik wel vaker een blaasontsteking had gehad tijdens de zwangerschap heb ik ook een kweek moeten doen voor streptokokken. Ik had het met 38 weken en ik ben bevallen met 40,4 dagen. Succes!
Heb gelukkig geen streptokokken infectie heb ik gisteren gehoord. Moet nog 2 dagen kuur afmaken en dan moet ik nog een keer urine inleveren om te zien of het allemaal schoon is. Heb nu ook last van een aambei terwijl ik helemaal geen stoelgang problemen heb. Ik denk dat de kleine gewoon heel ver is ingedaald en dat ik daarom nu ineens allemaal klachten krijg. Hopelijk laat de bevalling niet lang meer op zich wachten!