Haren verven

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Gabrielatje, 21 jul 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Gabrielatje

Gabrielatje Niet meer actief

Ik had dus in het begon van mijn vk gehoord dat je beter niet je eigen haar kan verven, beter bij de kapper. Nu hebben wij het even heel erg krap ivm nieuwe woning en de beeb natuurlijk en wil ik niet elke 4/5 weken ruim 45 euro kwijt zijn aan alleen uitgroei bijwerken.

Ik wil het liefst zelf verven, heb de code van haarverf al meegekregen van de kapper, maar kan geen kapperswinkel hier in de buurt vinden, weet iemand er een in de buurt van Zaandam, Haarlem, Amsterdam of Hoofddorp???

Ook zag ik nu haarverf zonder amoniac, zou ik daar misschien wel mee mogen verven??

Verven jullie het wel gewoon eigenlijk?

2. Maia

Maia Niet meer actief

ik heb het bij de kapper laten doen!

Volgens mij zit er in Hoofddorp in de Concourslaan een kapperswinkel maar weet het niet zeker. Kan je kapper je er niet aan helpen dan?

3. pippeloentje

pippeloentje Bekend lid

9 mei 2008
    983
    0
    0
    Mijn vk zegt dat ik wel af en toe mag verven, alleen niet mag blonderen!! Ik heb het alleen bewust de 1e 3 maanden niet gedaan!

4. Charmed72

Charmed72 Fanatiek lid

8 mrt 2009
    1.354
    271
    83
    Vrouw
    Volgens mij mag je gewoon zelf je haren verven tijdens je zwangerschap. Wat zou het verschil zijn tussen het zelf doen en dat de kapper het doet? Je gebruikt toch hetzelfde spul?

5. Gabrielatje

JA dat begrijp ik dus zelf eigenlijk ook niet, maar ja heb zoiets van de vk zal het wel weten.

En Maia indd. volgens mij zit daar in het begin indd. een kapperszaak :D helemaal vergeten, ga ff bellen. Maar mijn eigen kapper kan me er niet aan helpen, want het meisje heeft me eigenlijk stiekem de gegevens gegeven die ik nodig had. Zelf zou hij dat natuurlijk niet doen want dan weet hij dat ik minder kom. Zij wist er wel een in Haarlem maar wist geen naam en geen adres, daar schiet ik dus niets mee op ;)

Maar denk dat ik het wel in Hoofddorp kan halen. Thanks!

6. petrabr

petrabr VIP lid

6 okt 2007
    8.000
    1
    0
    zuid holland
    als je hier op het forum kijkt onder het kopje: vraag het de verloskundige zul je zien dat je je haar gewoon mag verven MITS je goed ventileerd

7. bloem82

bloem82 VIP lid

5 sep 2007
    11.197
    601
    113
    Ik heb destijds aan mijn vk gevraagd en het was geen probleem hoor met het verf van tegenwoordig.

8. liefde1978

liefde1978 Fanatiek lid

4 feb 2009
    1.493
    0
    0
    noord-holland
    Ik vroeg het bij de kapper en zij zeiden dat het iets van vroeger was, maar dat je tegenwoordig je haar gewoon kunt verven. Waarom gebruik je dan niet tijdelijk een spoeling voor de zekerheid?

9. Gabrielatje

uhm ja als ik iedereen zo hoor hier kan ik het gewoon verven indd. dan haal ik voor de zekerheid wel indd. spoeling of zonder amoniac. Nog maar 10 weekjes dus 1 of 2 keer maakt dan ook niet uit denk ik.

10. Wendy 1983

14 nov 2008
    29
    0
    1
    Hey,

Ik ben zelf kapster, zou dat dan ook betekenen dat ik niet meer mag werken...:( Lijkt me sterk, want de klanten om me heen zitten ook in de verf...Ook ik kleur mijn haar gewoon, het enige wat ik niet doe is het klaarmaken van blondeerpoeder met de waterstof (ookal is de poeder stuifvrij). Verder doe ik alles, en als het goed geventileerd is kan ik me niet voorstellen dat het slecht voor je is, je vreet t niet op:$

En mocht het echt zooo slecht zijn had ik het wel geweten.

Maar met bv. permanenten is het anders, door de hormonen kan het totaal anders uitpakken, positief maar ook negatief... Dat heb je zelfs al als een klant diabetes heeft, maar met verf heb ik dat nog nooit mee gemaakt dat het anders uitpakte dan dat ik in gedachten had.

Grz Wendy

11. Gabrielatje

Hi Wendy,

Volgens mij zei mijn vk dat het erom ging dat het opje hoofdhuid komt en in je bloedbaan terecht komt, ik geloof dat jullie met handschoenen werken sowieso, maar ze zei dat bij de kapper juist wel mocht mits het geen blonderen is.

Maar ik lees van de meeste dames hier dat het helemaal niet schadelijk is dus tja ik ga nu ook maar 1 of 2 keer smokkelen met mijn uitgroei ;)

12. Mijn moeder verft mijn uitgroei ook nog.. wij hebben ook van dat kappersspul. Helaas heb ik in Haarlem nog niet zo'n winkeltje kunnen ontdekken, ik koop altijd groot in in Rotterdam. Het lijkt me ook wel gewoon mogen.. tenzij je onwijs veel haarverf gebruikt (lees 10 verpakkingen :p ). Overal staan waarschuwingen met eten enzo maar nergens met haarverf!

13. chantal26

chantal26 Fanatiek lid

25 jun 2007
    4.181
    0
    36
    Heb je al op online site's gekeken, je kan tegenwoordig toch wel verf van de kapper online bestellen?

14. Kimmeding

Kimmeding VIP lid

13 mrt 2008
    6.167
    1
    38
    begeleidster verstandelijk gehandicapten
    lelystad
    Het is geloof ik meer het gevaar dat de verf niet goed pakt door de hormonen of anders word van kleur dan jij wil.

Ik ga deze week ook naar de kapper om mijn coup bij te laten knippen en even een kleurtje er in te laten gooien.
    Nog ff snel voor de bevalling

15. Marlett

Marlett Fanatiek lid

13 jun 2009
    1.276
    10
    0
    Ik ben 28 en word grijs.... Dat wou ik eigenlijk ook tijdens mijn zwangerschap geheim houden... ;) Gewoon in de badkamer aan de slag met het raampje open hoor!

16. Lovelylonnes

Lovelylonnes Fanatiek lid

3 jul 2007
    2.208
    1
    0
    Nagelstyliste en incassomedewerker.
    Het verven van je haar was vroeger slecht omdat er veel loodhoudende middelen in zaten.
    Nu kan het geen kwaad meer, zeker niet met die amoniac vrije spullen van tegenwoordig.
    Ik zou me er niet druk om maken en gewoon lekker verven!

17. marion1982

marion1982 Actief lid

20 dec 2008
    107
    0
    0
    hoi

nou ik laat het volgende week ook gewoon door de kapper doen hoor! de vk zei dat dit geen kwaad kan als je maar goed ventileerd! je wilt er toch ook niet als een dweil bij liggen in de kraam???
    succes meiden en lekker verven zou ik zeggen!

18. Kimmiej

Kimmiej Fanatiek lid

8 jun 2006
    1.060
    0
    0
    Limmen
    ik kom net bij de kapper vandaan... gewoon weer lekker wit gemaakt.. dus gewoon geblondeerd... Kan helemaal geen kwaad... er word overal moeilijk over gedaan als je zwanger bent. je mag dit niet je mag dat niet..maar dat valt allemaal best wel mee.. dus gwoon lekker verve meid.:D

19. Sunlight

Sunlight Fanatiek lid

7 nov 2007
    2.717
    0
    36
    beveiliger
    friesland
    ik heb mijn eigen haar ook gewoon geverfd ik heb hte gevraagd bij de kapper. en die zei. dat het vroeger idd slecht was maar tegen woordig zitten er hele andere middelen in dus dat het niet meer kwaad kan voor je baby. alleen extra gevoeligheid voor je huid maar niet voor de baby.
    dus ik heb het gewoon geverfd. en bij de 20 weken echo alles prima. heb ook nog coup le soleil gedaan

liefs

20. Amfy

Amfy Niet meer actief

hier tijdens de zwangerschap mijn haar terug geverf naar mijn eigen haarkleur.van kastanje bruin naar hoor blond heeft dus ook 6 blondeer sessies gehad. was geen probleem volgens de vk/gyn

Deel Deze Pagina