Hoi, Ik ben momenteel 34 weken zwanger, en volgens mijn verloskundige zal ik tot aan de bevalling eens in de 2 weken op controle komen. Ik lees echter overal dat je normaal gesproken de laatste paar weken elke week hoort te komen. Is het niet nadelig of raar dat ik maar eens in de 2 weken zal gaan? Mijn bloeddruk, groei van het kindje etc. is wel altijd goed geweest. Een tweede vraag betreft de groei van ons kindje. Op elke echo liep hij/zij 1 tot 3 weken voor in groei, en van de week (bij 33 wkn 6 dagen) meette de vk mijn baarmoeder op met een lintje en was de lengte 32 cm (en ingedaald). Nu weet ik niet wat die lengte zegt, maar als het betekent dat ons kindje nog steeds voor ligt in groei, zegt dit ook iets over de bevallingsdatum? Bedankt!
hoi, meestal wordt je tussen 30 en 36 wekenelke 2 weken gecontoleerd en daarna elke week. Maar als alles goed gaat dan kun je ook tot 38 weken elke 2 weken komen en daarna pas elke week. Als je kindje iets voor loopt in groei wil dat helemaal niet zeggen dat het eerder komt, gewoon afwachten maar! Mirjam