HAHA Bri dat is ook wat bij opa en oma geboren worden! Liefst gewoon thuis in je eigen omgeving met alles bij de hand zou ik zeggen. Maar als het dan toch al zo snel gaat...dan is bij opa en oma ook niet zo'n verkeerde "keus" denk ik. Die hebben natuurlijk echt de primeur!
Tja, haar vriend was er niet bij; zij belde hem op om te zeggen dat hij NU moest komen omdat het begonnen was. Zegt hij (met z'n slaperige hoofd): kan dat niet even wachten tot morgen, <oudste dochter> en ik slapen nog... Ze had natuurlijk geen kraampakket of wat dan ook bij de hand, en ze hebben voor zover ik weet (weet het niet zeker) een vk in de buurt opgetrommeld, of toch een ambulance?
Wij waren 3 weken voor m'n uitgerekende datum van plan om naar m'n zus te gaan, 2 uur rijden.. In plaats daarvan konden m'n zus en haar vriend naar ons toe komen, omdat ik die dag bevallen ben . Tja, ik had steeds iets van, kan wel wekenlang thuis blijven zitten omdat het kan beginnen, maar in heel nederland is alles binnen een paar uur te rijden, en zo snel gaat het (bij een eerste) meestal niet.
Bedankt voor alle reacties. Ik ga gewoon zaterdag. Begin me nogal te vervelen zo in en rondom het huis. Neem voor de zekerheid wel wat spullen mee...voor het geval dat. Al denk ik zelf dat het nog minstens 2 weken gaat duren, maar je weet maar nooit natuurlijk.
Toen ik een week ' over tijd' liep, ben ik gewoon nog naar de verjaardag van mn moeder geweest, een uur rijden heen, en uur terug. Khad zo iets van begint het, dan begint het maar.. kon me er niet druk om maken Al moet ik wel zeggen dat ik niet meer naar 'vreemde' ging, maar me moeder vond ik ander verhaal.
1x een uur rijden weggeweest, om afscheid te kunnen nemen van vk omdat ik bij mn moeder introk (wij varen dus geen huis aan de wal) en daarna 1x met ma mee naar de markt geweest, ong kwartier rijden maar voor de rest bleef ik liefste thuis
Ik ben pas bevallen bij 41+3, maar ging eigenlijk sowieso tot aan de uitgerekende datum nog wel gewoon overal naartoe. Ik zat alleen echt niet meer lekker in de auto voor langer dan een half uur, dus echt lange ritten deden we niet meer als het niet echt 'hoefde'. Ik ben wel zodra ik met verlof ging (34 wkn) gestopt met zelf autorijden, omdat ik merkte dat mijn concentratie echt helemaal weg was. Was dus beter om dat niet meer te doen.
Ik heb het beide keren wel gedaan. Eerste keer lag de oma van mijn man in het ziekenhuis in Groningen, hier ca 3 uur rijden vandaan. Daar zijn we met 37+4 nog heen geweest. Terugweg was een drama, zo'n buikpijn gehad in de auto. De baby werd overigens 3 dagen later geboren, dus maar goed dat we nog even geweest zijn dat weekend. De tweede keer zaten we thuis in een enorme verbouwing die bij mij voor heel veel stress zorgde. Toen ben ik met 38 weken nog een week op vakantie geweest op de Veluwe, ca 1,5 uur rijden van huis. Ik wist dat ik thuis niet meer zou halen als de bevalling begon (beval nogal snel nl.), maar ik had m'n tasje en de maxicosi meegenomen en het adres van het ziekenhuis in de buurt. Wel even overlegd met de vk vantevoren, maar die zag geen bezwaar, stress is ook niet goed. Verder ging ik in mijn eentje meestal niet zo ver weg, maar dat doe ik normaal ook al niet, haha.
Ja hoor gewoon doen. Wel zou ik een 'vlucht' tas meenemen en je zwangerschapskaart. Mocht je ineens wel moeten bevallen dan is daar ook wel een ziekenhuis waar je terecht kan. Ik woon in het oosten van het land en ben met 37 weken nog naar Volendam geweest met een vrijgezellenfeest. Ik moet wel zeggen dat ik het erg spannend vond en de reis wel erg ver vond, maar achteraf ben ik blij dat ik wel mee ben geweest aangezien ik pas met 40+6 weken ben bevallen.
Ik had dit weekend zelfs nog een bruiloft in Amsterdam, was ook een aardig stukje vanaf Gouda. Wel voor de zekerheid de ziekenhuistas mee genomen.
Ik ben toen ik 37 weken was nog een weekendje naar mijn schoonouders op de camping geweest. Toch zo'n 1,5 uur rijden van ons vandaan. Wel mijn vluchtkoffertje meegenomen voor het geval dat. Zondagavond thuisgekomen en snachts begon de bevalling.