Ik heb ontzettend last van hooikorts, elk jaar van ongeveer februari tot september..... Ik kreeg hiervoor altijd pollinix spuiten (6 stuks aan het begin van het jaar), neusspray, pillen, oogdruppels en als het heel erg was nog een extra prednisonspuit. Omdat de kinderwens nu toch wel erg groot is heb ik met de ha afgesproken dat er dit jaar geen spuiten gezet worden (dit mag niet omdat je dan teveel troep in je lichaam hebt!) ook mag ik de pillen en neusspray niet meer gebruiken (de oogdruppels weet ik eigenlijk niet....). Door het mooie weer van afgelopen weekend, ja je raad het al: zere, rode jeukende ogen, droge keel, last van mijn neus.... het is dus weer begonnen. Heeft iemand een tip voor mij voor andere medicatie of iets dergelijks?
Bij mij is de hooikoorts gelukkig niet zo erg als bij jou. Maar wat bij mij wel een beetje hielp is om een neusbidet te gebruiken. Het klinkt heel vies, maar dat valt reuze mee. Ik had het een keer bij Oprah gezien. Wat je doet is een speciaal kannetje bij de apotheek te verkrijgen gebruiken. Vullen met lauw water, daar bij met een speciaal bijgeleverd lepeltje zout oplossen. Hiermee ga je je neus spoelen, maar ook de bijholtes. Zo verwijder je dus allerlei troep en ook pollen, waardoor je vrijer kunt ademen. Je allergie zal er niet van over gaan, maar wellicht heb je er minder last van. Ik moest minder niezen, en ik had minder last van "jeukende" ogen. Sterkte de komende tijd!
Ik heb ook altijd zware hooikoorts gehad.. als ik een tijdje aan een medicatie zat ging de werking er al snel vanaf.. Toen we besloten dat we een kleintje wouden heb ik dus weer een andere gekregen... en deze blijkt het beste medicijn ooit voor mij te wezen... Beclometason.. Het is dus geen zwaar medicijn maar voor mij zit er kennelijk wat in wat wel goed werkt.. Zover ik weet zijn er maar 2 a 3 soorten wat je mag hebben met een kinderwens.. Ow en mychat bedoelde denk ik de Neti Pot. Succes
Ik heb niet zo'n zware allergie als jij, maar gebruik allerlei tabletjes tegen hookoorts die vrij verkrijgbaar zijn bij de drogist. Ze werken bij mij allemaal prima. Ik heb dit ook met oog op kinderwens met de huisarts besproken, ze heeft het opgezocht en blijkt dat ik de pilletjes met de werkzame stof cetirizine wel en loratadine niet mag gebruiken. Groetjes!
het is een neusspray en je kunt het gewoon gebruiken tijdens zwangerschap.. Ik heb het door de huisarts en apotheek laten checken. Ik heb het dus ook zonder problemen gebruikt.
Je kan loratadine tabletten en eventueel Cromoglicaat neusspray/oogdruppels gewoon gebruiken tijdens zwangerschap. Ik had toevallig vanmiddag aan de balie een cliënt die ook zwanger was en hooikoorts had, dus ik heb het helemaal uitgezocht. Die Rhinohorn (neusspoelbidet) daar heb ik ook goede dingen over gehoord.