werken (in voortgezet onderwijs) en te zwaar?

Discussie in 'Zwangerschap en werk' gestart door peetje24, 29 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. peetje24

    peetje24 Fanatiek lid

    3 feb 2007
    3.355
    0
    0
    docente
    Hoi dames,

    Ik werk in het voortgezet onderwijs en geef les an het VMBO-T. Ik werk 90% dat zijn 24 lesuren per week.

    Nu is er op een school geen mogelijk tot extra pauzes, ik heb de normale pauzes van 20 minuten en 30 minuten, rustplek is er ook niet.

    ik ben nu 2 weken aan het werk maar het valt me heel erg zwaar. Ik moet iedere dag na het werk gaan slapen tot etenstijd. en dan ga ik om 21.00 weer naar bed. huishouden enz kom ik niet meer toe. In het weekend ga ik als ik 's middags niet slaap al om 19.00 naar bed. Ik ben nu 3 kilo aangekomen, met de baby gaat alles goed, maar zijn groei gaat ten koste van mij.

    Morgen ga ik op mijn werk praten over een oplossing, maar ik durf niet om minder werk te vragen. Ik voel me dan al snel en aansteller, labiele. 3 jaar geleden ben ik ooit 2 maanden thuis geweest vanwege een depressie, sindsdien heb ik het continu het gevoel dat ik me moet bewijzen. Ik hou het nooit nog 8 weken vol, lesgeven is zo vermoeiend.

    heeft hier iemand ervaring mee?
     
  2. Marieke21

    Marieke21 Bekend lid

    1 sep 2006
    959
    0
    0
    Als het lesgeven je te zwaar is en je vind het moeilijk om met je leidinggevende er over te praten, dan kunje het beste naar de arboarts stappen. Dat moet je eigenlijk sowieso doen denk ik. Wanneer hij zegt dat je minder moet gaan werken, dan mag je baas daar niet tegenin gaan nl.
     
  3. CreaLinda

    CreaLinda Bekend lid

    31 mrt 2007
    918
    0
    0
    Juf
    Nootdorp
    Ik denk dat iedereen om jou heen het begrijpt als je het niet aankan. Het is meer jouw eigen gevoel.
    Heb ik ook hoor. Morgen moet er weer het één en ander versjouwd worden op school en ik moet dus van mezelf gaan zeggen dat ik dat niet ga doen. Heb het dinsdag wel gedaan, met als gevolg de rest van de dag buikpijn. En dat terwijl iedereen zei: Til je niet teveel.
    Ik wil me dan gewoon groot houden.

    Je hebt 24 contacturen als ik het goed begrijp.
    Nou die zijn het belangrijkst, de rest niet.
    Dus vergaderingen, ga je niet meer heen, je leest de notulen wel.
    Lessen voorbereiden, kan je niet wat oude lessen pakken of op de automatische piloot draaien?
    Nakijken? Dat wil een collega vast van je overnemen. (en als het niet over toetsen gaat willen de leerlingen dat ook vast voor je doen)
    Andere taken? Ook die kunnen geschrapt worden.

    Gewoon aangeven dat het niet gaat, je bent vast niet de eerste zwangere op je werk, dus ze begrijpen het wel en ze hebben vast ook een oplossing!

    Linda
     
  4. ingepinge

    ingepinge Actief lid

    18 mei 2007
    385
    0
    0
    Ik ben deze week ook weer begonnen op school en gelijk al teveel gesjouwd. Dat merkte ik ook pas achteraf want ik had 's avonds erg pijn in mijn rug en was meteen moe.
    Vandaag gaven ook collega's aan dat ik niet mocht sjouwen en op een stoel moest gaan zitten. OK!
    En dan zeg ik ook tegen mezelf, nou dan maar minder meehelpen.
    Ik heb gewoon geen zin in vermoeidheid, dus ik doe het rustig aan.
    En zo moet je dat ook doen, je moet echt voor jezelf opkomen en niet denken dat je directeur of j collega's dat wel doen, want die zijn zelf ook druk.
     
  5. peetje24

    peetje24 Fanatiek lid

    3 feb 2007
    3.355
    0
    0
    docente
    mijn baas heft meer doorverwezen naar de arbo/ bedrijfsarts. daar heb ik dinsdag een gesprek. Ze zouden mijn uren spreiden en de surveillances weghalen, de verplichte dinsdagvergadermiddag heeft hij niks over gezegd. Alleen kan mijn rooster niet meteen veranderd worden. Dus ik zag dat er voor maandag gewoon weer 2 surveillances op staan. ik denk dat ik ga zeggen dat ik die niet doe. Het kan best nog 2 weken duren voordat ze de zaak kunnen aanpassen.

    Mijn uren zouden gespreid kunnen worden op 5 dagen, dan heb ik wel geen dag meer voor mezelf maar hoef ik niet meer steeds 7 uur achter elkaar les te geven. Lessen gaan op de automatische piloot, nakijkwerk doe ik zelf. Ik heb wel gehoord dat een arbo arts vaak heel schappelijk is. Heb nu ook nog last van zwangerschapsisiach.
     

Deel Deze Pagina