Het zou mij ook niet echt uitmaken of je een i of een y doet. Je moet in het begin dan wel vaak uitleggen dat je het anders schrijft, maar goed als je omgeving eraan gewend is dan is dat geen probleem meer en diegene moeten er toch het vaakst mee doen. En als iemand de naam moet roepen vanaf een papiertje, is de uitspraak gewoon meteen goed. Denk dat dit juist het lastige maakt bij namen die anders zijn dan ze lijken. Dus als je die i mooier vind, gewoon doen!
Romy! Zo hoeft ze het niet telkens te spellen en ik vind Romi niet zo mooi staan, eerder gezocht bij Mila door de i.
Ik zou voor Romi gaan. Net wat stoerder en aparter. En wat betreft de andere schrijfwijze dan wat men gewend is, onze dochter heet Liza. Met een z dus. Dat vond ik net wat mooier dan met een s. En ja iedereen schrijft het met een s. Ach, hoe vaak zal een vreemde haar naam moeten opschrijven... Bekenden weten het toch.
Ik denk dat je zowel bij een y als bij een I je naam moet spellen. Mijn naam wordt maar op één manier geschreven maar mensen maken daar ook de meest vreemde vormen van. Gewoon doen waar je zelf het beste gevoel bij hebt, beide vormen zijn leuk!