hallo, mijn bevalling was echt een drama en vond het echt vreselijk. ik kreeg een weeenstorm die 10 uur duurde, heb anderhalf uur mijn persweeen op moeten houden omdat de verloskundige me vergeten was en dus ergens anders vrolijk aan de koffie zat toen zij er was moest ik met spoed naar het ziekenhuis (zelf rijden mijn man dan he natuurlijk) daar aangekomen waren de harttonen nog steeds heel zwakjes dus kreeg 2 knippen en flink duwen met z'n allen. en toen is ons zoontje geboren. hartstikke blij natuurlijk dat hij er was en dat hij gezond was. met als gevolg dat ze anderhalf uur aan het hechten zijn geweest, 2 knippen en sub reptuur. kon dus 6 weken niet zitten en ging de eerste weken kapot van de pijn. (heb een week aan de pijnstillers gezeten). tijdens mijn zwangerschap was ik 24-7 misselijk en moest ik op verzoek van de verloskundige met 25 weken al stoppen met werken en s'middags bedrust houden, ivm heel veel harde buiken. uiteraard weet ik dat het altijd erger kan, maar vond dit toch al wel heel heftig. en ben natuurlijk heel blij met een gezond kindje. nu de belangrijke vraag, bij wie ging de eerste bevalling ook slecht en de 2de een heel stuk beter. wie weet durf ik het in de toekomst nog een keer aan, maar moet er voorlopig niet aan denken. groetjes eef
Zo, dat was idd heftig zeg. Maar wees niet getreurd, mijn eerste bevalling duurde best lang. (ongeveer 20 uurtjes nadat de vliezen gebroken waren om 23.30 uur. Daarvoor had ik ook al de hele dag weeen, maar vanaf 18.00 uur pijnlijk. Ben ingeleid om 6.30 uur, heb die nacht dus niet geslapen en had een enorme weeenstorm, die niet meer ophield. De ontsluiting bleef helaas uit en na heel wat uurtjes is onze zoon geboren om 19.12 uur. De tweede bevalling was in nog geen 7 uurtjes gedaan. Heerlijk, ook al moest ik alsnog met spoed naar het zkh. Maar ik voelde me na deze bevalling veel eerder weer fit, echt lekker. Komt echt goed hoor.
Ik snap dat je er tegenop ziet na zo'n bevalling! Wij wilden na drie maanden ook voor een tweede gaan en steeds dacht ik 'shit nee! dan moet ik ook weer bevallen'. De eerste bevalling duurde 24 uur, met weeen om de vijf minuten die vreselijk zeer deden maar na 22 uur had ik nog maar 5 cm ontsluiting. Mijn dochter bleek verkeerd te liggen en uiteindelijk is na een grote knip en het nodige duw- en trekwerk geboren. Was niet leuk. Maar de tweede... Geweldig. Had ten eerste nergens last van, behalve wat moeheid tot 12 weken. Maar verder was ik het met 41 weken nog niet eens echt zat. En ons ventje is in anderhalf uur tijd geboren. Het voelt effe alsof je door een wals wordt overreden maar een kwartier later dacht ik alweer dat ik het zo nog een keer zou doen. Dus ik zou zeggen... De eerste bevalling zegt niets over de tweede. Maar ik kan me goed indenken dat het je nog effe hoog zit hoor. Het is niet niks!
eerste bevalling, ingeleid 48 uur geduurt met knip. tweede niks gemerkt, 3 uurtjes weeen en 2x persen.
uhm, ik vind jou zangerschap/bevalling al erg genoeg hoor meis..... mijn bevalling was niet zo heel erg. heb er dik 18 uur over gedaan en meneertje wilde er niet uit dus moest ik met pers weeen de trap af.. in de ambulanche.. geloof dat de broeder meende dat we over de bouevelaar reden.. totdat de andere broeder eens zei van man geef eens gaf en je sirenes aan .. pfff.. voor mijn gevoel duurde de rit eeuwen eenmaal in het ZH was meneer er binnen 5 min :S.. hopelijk kan ik de 2e bevalling thuis af maken . hopelijk heb je straks een betere 2e zwangerschap. al wil ik je niet bang maken, maar bij de 1e zwangerschap had ik de 1e 16 alleen maar doen spugen hield niets binnen . en nu ... nu heb ik bijna overal last van waar je last van kunt hebben de 1e 12 weken ontzettend moe. daarna kreeg ik last van mijn rug daarna van harde buiken, en nu op het eind van mijn bekken rug en kont .... maar ja.. alle skomt goed hopelijk bij jou ook
mijn 2de bevalling was een hel! maar dat wil niks zeggen over hoe jou bevalling zal zijn.Iedere bevalling is anders. Zo heb ik bij de eerste een normale bevalling gehad wat ook wel pijn deed maar ja dat hoort erbij.En de tweede was echt geen pretje en bij de derde heb ik totaal niks gevoeld...als ik niet naar het ziekenhuis was gegaan dan was ie volgens mij onder het lopen eruit gevallen Het zegt echt helemaal niks Wat ik wel raar vind dat toen ik bang was voor de bevalling het allemaal mee viel en toen ik helemaal geen angst had deed het juist veel pijn. ik ben gewoon heel eerlijk ik wil je geen horror verhalen ofzo gaan inpraten maar het gaat je echt wel lukken! en iedere bevalling is anders
Mijn eerste bevalling was ook een hel ,het heeft 24 uur geduurt ,pijnlijke weeen kreeg ontsluiting tot 4 cm.toen persweeen uiteindelijk spoedkeizersnede. De 2de was zeker sneller en vanaf 20 uur in de avond ,vruchtwater was toen al in de ochtend gebroken..maar de weeen deden niet zo een pijn ging lekker soepel,en kwart over 5 in de ochtend met 3x persen was ze er. Me 3de was het snelst,smorgens 8 uur heftige weeen bijna geen rustpauze,om 10 uur hebben ze me vruchtwater gebroken en toen leek het ff alsof er een trein over me heen ging keer op keer,geen rustpauze ,de weeen kwamen maar en 10 voor 14 in de middag met 4 keer persen in 20 min me zoontje geboren.Pijnlijk maar zeer snel...en dat was toch mijn beste bevalling..