@momQ to be: dat is inderdaad toevallig zeg! En nog toevalliger is dat wij Dean ook op het lijstje hadden staan maar iemand in onze vriendenkring heeft al een zoontje die zo heet En L.oïs is zeker een leuke naam
Ik denk ook dat het met de naam Mika zo is: of je vind hem leuk of je vind hem afschuwelijk. Roan is dan wat toegankelijker denk ik. We hebben gezegd dat we gaan kijken wat deze poll doet, dus ik denk dat we toch bijna een keuze kunnen maken
en wat vind je van rowan. ik vind en anders zou ik idd roan kiezen beter dan mika. maar gelukkig heb je nog even haha. bij onze Jongste dochter hebben wij tot de geboorte gewisseld. het is ook zo moeilijk zo veel leuke namen
Rowan hebben we ook over nagedacht maar we vinden Roan toch mooier staan, ook omdat L.oïs ook uit 4 letters bestaat. Hoe zouden jullie Roan uitspreken? Wij spreken het uit als Rowan maar ik heb ook weleens gehoord dat iemand Rowen zegt. T lijkt mij logisch dat het Rowan is maar is dit echt zo logisch?
Vind het allebei goed passen bij de naam van je dochter! Mika misschien net iets leuker.. Mijn zusje heet trouwens officieel Rowan maar iedereen noemt haar Rowen, zo schrijft ze het nu ook. Als mensen haar officiële naam zien staan zeggen ze altijd gewoon ro-wan of ro-wuhn. Roan zou ik nooit uitspreken als Rowen
Ik zou de w niet uitspreken, dus echt Roan. En dat vind ik een leukere naam dan Mika, want ik houd niet zo van jongensnamen die op een -a eindigen.
NVB : voornaam Mika NVB : voornaam Roan nauwelijks verschil in gebruik voor jongens/meisjes: beide toch vooral in gebruik als jongensnamen. Ik snap ook de opmerkingen over modenaam niet: het staat niet in de top 100 voor zover ik weet. Wij vonden het juist een stuk origineler dan de top 20 die al jaren hetzelfde is. Wij hebben onze jongste zoon M.ika genoemd en geen spijt, ik vind het wel een stoere en ook voor een volwassen man leuke naam. Roan ook leuk, maar wat meer doorsnee. Je weet dus nu wat ik gestemd heb
Bedankt voor jullie reacties. Dat Mika een echt modenaam is zie ik ook niet zo hoor. T is denk ik meer een smaakgevoelige naam, en Roan is wat meer toegankelijker. Ik hou niet echt van top 20 namen, vandaar dat mijn voorkeur lag/ligt bij Mika. Roan hoor je dan toch net wat vaker. T is dat ik Roan wel weer wat beter bij L.oïs vindt passen. T is nu in huis 60%Roan / 40% Mika Er zit vooruitgang in dus
Ik was degene die iets over modenaam zei. Wat ik er mee bedoel, 5 jaar geleden werd de naam (bijv. hier) nooit genoemd, en sinds die zanger een hit had is ie dus ineens populairder. Net als Vayen, en er zijn er vast nog meer die ik niet weet omdat ik dergelijke programma´s niet kijk.
Wat fijn om zoveel reacties te krijgen! Tuurlijk moeten we zelf de beslissing maken, maar het is altijd fijn om iemand z'n mening te horen