Is er iemand die dit ook heeft/heeft gehad

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door HRM, 2 nov 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. HRM

HRM Actief lid

23 mrt 2010
    206
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik had het al bij hoe voel je je vandaag topic gezet, maar ik ben gisteravond (weer, 3e x) opgenomen in het ziekenhuis. Dit keer heel andere klachten dan de vorige 2x, toen had ik harde buiken die vervelend waren, maar niet heel erg pijnlijk. Nu had ik zaterdag ineens last van heftige harde buiken, maar na een stuk of 6 om de 5min was het voorbij. Zondag zeurde het een beetje, en gister kwam het terug maar ging het niet meer weg. Het leek op een harde buik, alleen trok mn buik nu hele anders samen, hij werd helemaal plat, mijn buikspieren spande ook heel erg aan en het trok helemaal door tot mijn rug. Praten ging niet makkelijk meer. Ik begon door de spanning in mijn lijf ook te trillen. Dit kwam elke 3-5 minuten terug.

Gebeld en mocht meteen komen. Aan ctg gelegd en daarop ook duidelijk te zien. Frequentie e.d. nam alleen maar toe. Er werd bloed afgenomen en urine, wat allebei goed was voor mij. Rond 12 uur toch proberen te slapen en dat lukte gewoon, op mn zij was de pijn minder heftig.

Volgende ochtend toen het wakker werd en ik weer op mijn rug ging liggen wkam het terug. Ctg pakte het niet. Verloskundige is erbij gaan zitten en die voelde het ook. Er is een inwendige echo gemaakt en groeiecho, wat allebei goed was beeb is nu 2100gr. Mijn bmm is zelfs 5 mm gegroeid ten opzichte van gisteren (van 2.5 naar 3). Ik verlies ondertussen wel stukken taai slijm (zonder bloed). Wat ze niet erg verontrustend vond.

Gyn erbij gehaald en ook die stond voor een raadsel, ging weer weg om te overleggen met een dokter. Die besloten om weeenremmers te geven (Waren 2 pillen) moest nog 3 uurtjes blijven om te kijken of het zou helpen, en als dat zou helpen zou ik dat meekrijgne voor een week. En dat deed het dus niet, nog steeds om de zoveel minuten samentrekkingen. In overleg met hun beide nu weer naar huis gestuurd. Pijn is minder (ondertussen vandaag 3500mg paracetamol op en dus 2 tabletten weeenremmers), maar de samentrekkingen zijn nog niet weg.. Het lijkt wel alsof een deel van mijn lijf zegt ik wil bevallen, maar een ander deel dit tegenhoudt.

Herkent iemand dit? :(

2. danielle2911

danielle2911 Bekend lid

6 dec 2007
    511
    0
    16
    leerkracht basisonderwijs
    Tjee wat een rottig verhaal, gelukkig is het met zowel jou als het kindje alles goed. Dat is het belangrijkste. Ik heb er geen ervaring mee, maar wil je wel sterkte wensen!

3. ms1980

ms1980 Actief lid

30 mrt 2010
    100
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben net zo ver als jou, 23 december uitgerekend. Afgelopen vrijdagavond heb ik in het ziekenhuis aan ctg gelegen en ook met regelmaat harde buiken, maar niet heel heftig. Voor de zekerheid hebben ze urine onderzocht, gekeken of ik ontsluiting had(was gelukkig niet het geval) en een kweekje afgenomen. De baby had een goede hartslag. Met echo ook nog even gekeken, maar zag er verder goed uit. Mijn vorige kindje is 7 weken te vroeg geboren, dus is het nu wel spannend. Ben naar huis gestuurd met de mededeling als het erger, heftiger werd gelijk weer terug moest komen. De volgende ochtend had in ongeveer 45 min om de 8 min ongeveer, weer harde buiken beetje krampgevoel. Maar na het douchen trok het weer weg. Ik doe nu heel rustig aan en tot nu toe gelukkig geen last meer gehad.

Hopelijk blijft het bij jou voorlopig ook nog even rustig, succes!

Deel Deze Pagina