Het zal best een rare vraag zijn, maar ik vroeg het me toch echt af. Wanneer mag je rondom/onder etc. het voorhuidje wassen? Mijn zoontje is pas 2 maanden dus ik denk dat dat nog wel even duurt, maar er zal een periode komen wanneer dat toch schoongemaakt moet worden daar.
Volgens mij mag je daar tot ee jaar of 4/5 niet aankomen of terug trekken. Maar dat weet ik niet zeker.
Ik heb gelezen dat je daar mee moet wachten tot ze het zelf kunnen. Dat je aan hem moet vragen het te proberen. Hij weet zelf hoe ver hij kan gaan tot het pijn doet. Als jij het doet kun je te ver gaan en het een beetje kapot maken, zo krijg je littekenweefsel wat dan weer gevolg kan hebben dat het huidje te strak wordt als het gaat groeien.
Diezelfde vraag had ik hier een hele tijd terug ook gesteld en ik kreeg ook het antwoord hier niet aan te komen en je zoontje zelf te laten doen zodra hij dit kan.
Eerste wat ik dacht toen ik de titel zag : afblijven Wat de rest ook zegt. Het is heel normaal dat het tot de kleuterleeftijd niet lukt. Laat ze zelf wat spelen als ze in bad zitten. De mijne is nu 6, en het wil nu half. We moeten het gewoon nog even aankijken..