Lab wilt bloed niet testen

Discussion in 'De lounge' started by Kaala, Jan 26, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. tuc

tuc Niet meer actief

Vreemd zeg...want mij lijkt idd dat als een arts een bloedonderzoek aanvraagt het lab niet te zeggen heeft dat ze dat weigeren..volgens mij moeten ze dat uitvoeren.

Dus ofwel, het lab gaat zn boekje te buiten, ofwel de dokter stond niet achter om bloedonderzoek te doen, maar wilde dat niet zeggen en laat dat het lab nu voor hem doen

2. pnirmal

pnirmal Niet meer actief

Duidelijk verhaal.

Denk dat je van slag bent met je lichaam. Dat je onbewust je menstruatie uit stelt. Stress spanning en dergelijke.

En ook al heb je bepaalde klachten. Je innerlijke stem weet wel of je wel of niet zwanger bent.

Eerst mp gebruikt en nu dit verhaal. Onbewust toch bezig zijn met zwanger zijn?

Kijk morgen of je bij een soort verloskundige terecht kan en vraag om een inwendige echo dan weet je het ook zeker.

Na drie testen moet ik zeggen van denk ik dat het niet zo is dat je zwanger bent en je het dus onbewust vast houd.

De wens is de vader van de gedachten.

Dat met die lab uit slagen ja vind het ook vreemd maar. Je leeft in Engeland. Van hier heb ik het nog nooit gehoord dat het lab je niet test als de ha je test heeft aan gevraagd.

3. Kaala

Kaala Fanatiek lid

Oct 10, 2012
    2,672
    0
    36
    NULL
    NULL
    Tja, ik moest wel hard smeken om een test. Ze zei steeds "nee, we kunnen niets" en toen zei ik "een bloedtest dan?" waarvan zij zei "Nou, ja dat kan..Vooruit dan maar" en schreef ze er een uit.

En uiteraard ben ik bezig met zwanger zijn nu het al 2 maanden te laat is.

4. Umm85

Umm85 VIP lid

Jun 17, 2007
    26,310
    248
    63
    Female
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Ik denk dat de huisarts het dan gewoon zelf heel gecanceld.

5. pnirmal

pnirmal Niet meer actief

Waarom heb je dan de map gebruikt.

Sorry voor mijn vragen hoor. En misschien ben ik te nuchter of te hard maar denk van uit je zelf dat je niet zwanger bent dat scheelt al de helft.
    Van daar uit kun je weer verder.

En als je wel zwanger bent sorry voor mijn worden hier boven maar voor nu. Denk ik echt dat je je zelf gek maakt met iets wat ( denk ik niet zo is).

Ben zo weg dus kan niet verder reageren. Mijn excuus als ik zo ( hard overkomt)

6. Umm85

Umm85 VIP lid

Jun 17, 2007
    26,310
    248
    63
    Female
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Misschien is ze juist heel erg bang om WEL zwanger te zijn en dat ze daarom van alles voelt, ze heeft die map natuurlijk niet voor niks gebruikt.

7. Kaala

Kaala Fanatiek lid

Oct 10, 2012
    2,672
    0
    36
    NULL
    NULL
    Nee, ik ben niet bezig om zwanger te RAKEN, ik ben er nu mee bezig (dus aan t denken) omdat ik al 2 maanden over tijd ben.

Natuurlijk denk ik niet steeds "oh ben zwanger" maar soms dan is t wel van "ik wil weten wat het is, is het zwanger of is het wat anders?"

8. Kaala

Kaala Fanatiek lid

Oct 10, 2012
    2,672
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ik wil gewoon zekerheid, daar gaat het mij om. Dat heb ik ook tegen mevrouw de arts gezegd dat ik wil weten wat er aan de hand is, dat ik daarom mijn bloed wou testen. Maar goed.

9. Elisje

Elisje Fanatiek lid

Jun 18, 2006
    3,930
    933
    113
    We spreken hier over engeland, niet alles is hetzelfde als in Nederland. En al zeker als je de test niet gaat moeten betalen dan vragen ze wel erg veel informatie soms voor ze nog maar iets doen.

Hier ook, ik ga naar de receptie van de dokter melden dat ik zwanger ben. Dus ik krijg een afspraak bij de verloskundige. Daar uitgelegd dat bij de zwangerschap van de eerste ik toch verder bleek dan eerst gesteld (ben nog ongesteld geweest terwijl ik al zwanger was dus nooit aan gedacht om een test te doen dan natuurlijk) en het me dus niet zou verbazen als dit nu ook het geval zou zijn.

Tja dan was dat maar zo, echo ging echt gezet worden als ik 11-12 weken zou zijn volgens haar berekening. Ga ik naar de echo en ja hoor weer verder dan gesteld. Nekplooimeting ging al niet meer maar deze keer wel een 20 weken echo gehad. En dat was ook al weer zo goed geregeld. De verloskundige van het ziekenhuis regelt een datum, ik denk al bij mezelf maar dat is toch wel laat ben al goed over de 20 weken dan. In de week dat ik 20 weken zwanger zou zijn kreeg ik telefoon van het ziekenhuis of ik de volgende dag dan voor de 20 weken echo kon komen want de afspraak die gemaakt was was toch wel te laat.

10. dirksmama

dirksmama VIP lid

Aug 29, 2007
    22,170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Dat lijkt mij ook.

En nog steeds, waarom niet gewoon even een inwendig onderzoek? Al heel vroeg in een zwangerschap kan een arts of midwife gewoon zien aan blauwe verkleuring dat er sprake is van een zwangerschap: Chadwick's sign - Wikipedia, the free encyclopedia

Als je 6 weken over tijd bent, kan je arts het ook voelen: Hegar's sign - Wikipedia, the free encyclopedia
    Goodell's sign - Wikipedia, the free encyclopedia
    Ladin's sign - Wikipedia, the free encyclopedia

En je kunt het vaak ook aan de buitenkant zien:
    Linea nigra - Wikipedia, the free encyclopedia

11. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

Oct 14, 2010
    16,541
    3,057
    113

niet iedereen krijgt een zwangerschap streep hoor op je buik
    ik heb hem nog niet, bij de meiden had ik hem al vroeg.
    dat zegt dus ook weinig ;)

12. mamabri

mamabri Niet meer actief

Nee, klopt inderdaad, ik krijg het pas na week 35, echt op het allerlaast dus.

13. Kaala

Kaala Fanatiek lid

Oct 10, 2012
    2,672
    0
    36
    NULL
    NULL
    En ik kreeg hem zelf ook pas rond een week of 30

14. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Ik heb beide zwangerschappen geen streep gehad haha

15. blijzwanger

blijzwanger Fanatiek lid

Jan 19, 2014
    1,832
    35
    48
    Utrecht
    ik heb m ook niet gehad!

16. Elisje

Elisje Fanatiek lid

Jun 18, 2006
    3,930
    933
    113
    @Dirksmama Ik weet niet hoe het bij Kaala allemaal zit maar hier is het echt een minimum hoor. Je eerste echo krijg je pas met 11-12 weken en dan de 20 weken echo. Dat is het tenzij er echt iets aan de hand is, dan kan je nog wel extra echo's krijgen.

Heb hier eerder ook al aangehaald dat ik dus 2 keer al langer zwanger was dan vooropgesteld. Ik had het hier toen met de midwife erover dat je in Belgie en Nederland een bloedtest kan krijgen om te bepalen hoe ver je eigenlijk bent. Zij zei toen ja maar dat doen wij hier niet. Ook over de echo's.

Hier komt de midwife 1 keer per week naar de dokterspraktijk. Wat ze dan doet is hartslag luisteren als dat al van toepassing is (kreeg toen ook te horen dat ze dat meestal niet door voor 15 weken), je buik meten en je bloeddruk meten. Urine wordt ook elke keer je gaat gecontroleerd.
    Denk de 2e of 3e keer dat ik ging hebben ze bloed geprikt en dan laatst nog eens om mijn ijzerwaarde te controleren.
    Echo kan daar niet gedaan worden, daarvoor moet ik naar het ziekenhuis. Ook voor de glucosetest moest ik naar het ziekenhuis.
    Uitleg daarvoor was dat ze dat niet bij de dokter doen omdat de waardes tijdens een zwangerschap anders liggen dan als je voor een test gaat als je niet zwanger bent. Bij de dokter zouden ze die waarden niet hebben? (lijkt me gek in tijden van internet maar goed, zal te veel moeite zijn denk ik)

17. Evientje

Evientje Niet meer actief

Vraag een verwijzing naar het zkh, moet in Engeland ook kunnen, naar de gynaecologe, of verloskundige. Leg daar het probleem voor, map genomen, alleen licht bruin verlies en nu 2 maanden niet. Het kan van de map zijn maar ook dat de map niet goed genoeg zijn werk heeft gedaan. Ik teste bij de eerste zwangerschap pas met 11 weken positief (uiteindelijk miskraam, wel tussendoor ongesteld geweest maar heel licht) bij de tweede met 4+1 en nooit bloedverlies gehad.
    Mocht je geen doorverwijzing krijgen er op staan dat ze je bloed alsnog testen, en bij weigering melden bij de zorgautoriteit.
    Begreep van mijn tante dat ze indertijd ook wat problemen daarmee heeft gehad (woont ook in Engeland) is toen uiteindelijk toen ze op bezoek was in Nederland naar een Nederlandse arts gegaan en bleek wel degelijk zwanger van mijn neefje (is al wel 20 jaar geleden ofzo)

18. Kaala

Kaala Fanatiek lid

Oct 10, 2012
    2,672
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ja, ik wil stiekem ook naar een arts in NL! Maar ben er maar voor 4 daagjes en ik weet niet hoeveel het kost.

19. Beatissimam

Beatissimam Fanatiek lid

Sep 23, 2013
    4,559
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik snap dat hele 2 maanden verhaal niet?
    Je hebt op 7 december de map geslikt en die kan ervoor zorgen dat je menstruatie uitgesteld wordt.

Het huisarts-labverhaal vind ik bizar: hier in NL word ik gewoon geprikt op datgene wat mijn huisarts voorschrijft, daar heeft geen laborant zich mee te bemoeien.

20. Kaala

Kaala Fanatiek lid

Oct 10, 2012
    2,672
    0
    36
    NULL
    NULL
    Uhm nou, ik zal op 20 december ongesteld moeten worden, niet gebeurd. Toen op 20 januari, weer niet gebeurd. Dus tweemaal gemist. En volgens de arts kan dat met de MAP inderdaad maar meestal niet langer dan drie weken.

Share This Page