Niet schadelijke haarverf? Grijsdekking

Discussion in 'De lounge' started by Cathelijne1986, Nov 10, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Cathelijne1986

Cathelijne1986 Niet meer actief

Ik ben voor ongeveer een derde grijs, mijn eigen kleur is middenbruin. Nu verf ik het elke 2-3 maanden volledig, maar ik merk dat mijn haar steeds droger en dunner wordt en ik moet dus op zoek naar iets anders.

Ik zoek naar een manier om niet grijs door het leven te gaan en mijn haar minder te beschadigen, zonder tussenkomst van de kapper (want dat is gewoon te duur)
    Ik wil alleen het grijze nog maar kleuren, niet meer de rest.

Moet ik een spoeling gaan gebruiken? Dekt dat het grijze wel? Verf uit een reform winkel? En zo ja welke dan?

Help! Wie heeft er tips?

2. Rosao

Rosao VIP lid

Nov 3, 2007
    12,893
    1,390
    113
    Je zou ook eens kunnen kijken of je misschien een betere shampoo kunt gebruiken. Ik gebruik john frieda en ik heb nergens last van. Ik laat het wel bij de kapper verven, maar of dat nou zoveel beter is.

Of een ander merk (misschien merk henna, heeft ook gewone haarverf).

3. Cathelijne1986

Cathelijne1986 Niet meer actief

Verschillende shampoos, arganolie, moroccanoil..heb verder alles al geprobeerd. Verschillende merken verf helaas ook al. Henna nog niet maar is dat echt beter?

4. Smnee

Smnee Niet meer actief

Spoeling dekt het grijze haar niet. Daarvoor moet je echt een goede verf hebben, met natuurtint erin.
    Je kleurt je haar nu ook? Ik zou met die zelfde verf de uitgroei behandelen, en de punten zo laten. Tenzij die erg teruggelopen zijn in kleur, dan de laatste vijf minuten even licht door masseren.

5. Enfermera

Enfermera Fanatiek lid

Nov 7, 2011
    1,354
    0
    0
    Wat voor haarverf gebruik je? Ik gebruik altijd haarverf van de kapsalon, dus een tube met verf en dan waterstofperioxide erbij. Vaak verkopen ze dat in een speciaalzaakje vlakbij de kapper en kunnen ze je prima advies geven. Als je het goed doet zou het niet heel slecht voor je haar moeten zijn. Natuurlijk is het ook niet het beste, maar snap dat je niet met grijs haar wilt rondlopen..
    Het scheelt inderdaad ook om, als je dezelfde kleur behoudt, niet altijd je hele haar te doen maar zeg maar 2 of 3 keer alleen de punten en dan weer eens helemaal (om het toch weer zoveel mogelijk egaal te krijgen). :)
    Advies vragen aan je kapper kan ook maar denk dat ie ongeveer zegt wat ik nu zei! Heb een thuiskapster met veel ervaring en dit is wat ze altijd bij mij deed. :)

6. nana33

nana33 VIP lid

Nov 17, 2008
    5,536
    3
    0
    Je hebt van L 'Oreál van die semi-permanente verf, die 28 wasbeurten in je haar blijft zitten die ontzettend goed dekt. Ik weet niet 100% zeker of het ook grijs haar dekt, maar ik zou haast denken van wel. Als je het twee keer gebruikt is het trouwens gewoon echt permanent en krijg je het met geen tien paarden meer uit je haar. Voordeel ervan is dat er geen ammoniak in zit en dat, omdat het een laagje om je eigen haar aanmaakt, je haar er iets dikker van wordt.

7. wasmachine

wasmachine Niet meer actief

Ik heb juist heel slechte ervaringen met John Frieda. Mijn haar zat prima, totdat ik besloot om dat eens uit te proberen. Nu heb ik een soort van laag met dansende haren over de rest van mijn haar heen (ieder haartje voor zich een andere kant uit, alsof ik een vork in het stopcontact heb gestopt). Het zal wel aan mij liggen maar er zit blijkbaar iets in waar ik niet tegen kan.

8. consider

consider VIP lid

Jan 24, 2008
    14,027
    1,851
    113
    Provincie Groningen
    casting creme gloss bedoel je!!
    Ik gebruik dit ook en ik heb het idee dat het minder schadelijk is dan gewone haarverf.
    Wel moet je om de 2 a 3 maanden weer bij kleuren. Ik doe dan alleen de uitgroei.

Share This Page