Hallo, Ik ben nu ruim 20 weken zwanger en mijn echo was goed dus ik ga lekker shoppen voor de kleine. Nu schrik ik wel van alle prijzen... Daarom een vraag aan jullie. Wat hebben jullie 2e hands of via marktplaats gekocht? Of kopen jullie alles nieuw voor de 1e? Ik heb nl verhalen gehoord dat je een maxicosi beter niet 2e hands kunt kopen... Alvast bedankt!
Hoi, ik heb een badje, standaard, luieremmer en waskom van bèbè jou via marktplaats voor €35,-.... Zag wat het nieuw kost en vond het zo'n onzin om dit nieuw te kopen. Zeker omdat je dit heel goed schoon kan maken. Ziet er uit als nieuw... En de box via marktplaats met een lade erin voor €60,-... De babykamer via een kennis over kunnen nemen, maar daar zou ik anders ook op marktplaats voor kijken. Voor €395 dus de babykamer, het badje en de box gekocht.. Wel een nieuw matrasje voor in het ledikantje dat werd overal geadviseerd en dat vond ik zelf ook frisser. De kinderwagen hebben we wel nieuw en als aanbieding in een set met autostoel, wandelinzet, voetenzak ed. Nog steeds stunten veel babywinkels met prijzen omdat de collectie van 2011 er alweer uit gaat. Het kost allemaal nog genoeg dus ik ben heel blij dat we het zo gedaan hebben! Ik hoef het zelf ook niet persé allemaal nieuw dat scheelt. Je moet alleen wel als je wilt gaan kijken op marktplaats er steeds bij blijven want het kan heel snel gaan! Oh ja dat van de maxi cosi klopt ze adviseren een nieuwe (je hebt ze ook van andere merken hoor!) omdat je niet weet wat er mee gebeurd is (tenzij je het van een goede kennis over kan nemen) en je dan niet weet of het stoeltje nog 100% veilig is.
Tot nu toe alleen een speelkleed van Fisherprice normaal kost hij 100 euro en gekocht voor 30..zag er echt als nieuw uit
Wij hebben de babykamer van mp af..bij de 1e ook gedaan, en nu dus weer. verder hadden we wel alles nieuw gekocht bij de 1e dus gebruiken we nu ook weer. kinderwagen kopen we nu ook nieuw in de aanbieding.
Bedankt voor jullie snelle reacties! Wat moet je veel hebben voor zo'n eerste zeg. MErk ook wel dat ik het lastig vind om te kiezen. Normaal ben ik daar vrij makkelijk in maar nu.... Ik twijfel over alles... hormonen??
neem de tijd om alles bij elkaar te zoeken je hebt nog tijd zat.. je heb idd veel nodig, maar misschien krijg je ook wel dingen? en niet alles hoeft duur te zijn, badje bv,je hebt ze met van die zeeppompjes erin,die zijn duur, maar gewone niet..
De box en maxi cosi van een goede vriendin overgenomen. Van mp zou ik zelf niet snel doen, het idee dat ik niet weet waar het vandaan komt hou ik niet van.
Wij hebben een badje, tummi-tub, standaard, luieremmer gekocht voor 17,50. Ook heb ik een wipstoeltje gekocht voor 15 euries en 2 kruiken+kruikenzakken voor 10 euro. Koopjes dus. Helemaal de kruiken gebruik je maar even is zonde om zo duur aan te schaffen...Althans vind ik. Babykamer, kinderwagen enz kopen we wel nieuw
heb wat kleding gekocht via marktplaats, nieuw en zo goed als nieuw. verder heb ik de box gekregen van vrienden. maxi-cosi oid zou ik ook niet snel van mp doen maar wel weer van een bekende die me zeker kan vertellen dat er geen ongeluk mee is geweest
Bij een maxicosi moet je zeker weten dat hij nooit bij een ongeluk betrokken is geweest, en dat hij niet ouder dan 5 jaar. Kunststof veroudert, en na 5 jaar kunnen ze niet garanderen dat hij nog helemaal in orde is. Ook al ziet hij er nog wel mooi uit. Wat heb ik 2e hands gekocht? De box was een showroommodel en het kinderhoekje (tafel, bankje, 2 stoeltjes) ook. Via MP heb ik een heleboel autootjes van Cars gekocht (niet voor de baby, voor een peuter die ze graag allemaal wilde hebben...). Verder niks eigenlijk, we hebben alles nieuw gehaald. Behalve de wieg, daar hebben oom en papa vroeger ook in gelegen. Wel opnieuw bekleed en een nieuw matrasje erin. Al onze gebruikte spullen die we zelf niet meer nodig hebben, heb ik weggegeven aan (aanstaande) moeders die ze goed kunnen gebruiken.
Wij hebben tweedehands gekregen: ledikantje commode + wandplankje box kinderstoel Chicco (later nog een nieuwe triptrap gekregen) Kolf + toebehoren En gekocht op MP: schommelstoel (heeft mijn vader opnieuw geverfd) wipstoel kruiken badstandaard babykleding Lodger wrapper (en toen kregen we naderhand een nieuwe van Lodger ) Wagen en maxi cosi hebben wij nieuw gekocht.
Ik heb de kinderwagen via zp gekocht. Heb ook een aantal dingen in bruikleen (gehad) van familie zoals oa. een fietsstoeltje, wipstoeltje.
Wij hebben de babykamer via mp gekocht! Staat nu nog nieuw in de winkel voor 1000 euro.. wij hebben er 275 voor betaald meende ik. De box ook via mp. (zitten wel een paar krasjes op.. maar ja dat krijg je met een nieuwe ook... en die krasjes zijn haast niet te zien! en het was ook bij zeer nette mensen in huis... dus dan durf ik het wel aan! ) En.... wat nog meer.. ja wat kleding van lief lifestyle.. nieuw en zo goed als nieuw... kun je haast niet zien dat het gebruikt is... Voor de rest wel nieuw gekocht.. zoals kinderwagen, maxi cosi (die zou ik idd niet 2e hands kopen.. tenzij van mensen die je goed kent en dat je zeker weet dat er niets mee gebeurd is!) badje e.d hebben we allemaal nieuw gekocht!! maar wel bijna alles in de aanbieding.. of met aanbiedingen... zoals de wagen was toen met reistas bij babydump.. nu hadden ze afgelopen maand de actie met xtra autostoel en voetenzak! Ben terug gegaan met de bon en kreeg het alsnog vergoed.. Super service!! Kijk als je zo gaat shoppen scheelt het je ook nog wel weer veel geld!! En we hebben het meeste verspreid gedaan.. niet alles in 1 of 2 maanden gekocht!! Alles per beetje... en dan merk je er ook minder van... al hoewel kinderwagens best prijzig zijn! Succes....
Wij hebben het hele babykamertje (ledikant, commode, kast) tweedehands gekregen (gratis), en daar zelf een nieuw matrasje in gekocht. De kinderwagen en buggy hadden we nieuw, en aangezien we zelf geen auto hadden, leenden we het autostoeltje (voor geval van nood) van mijn zwager en schoonzus. Dat vertrouwden we wel. Verder heb ik later (vanaf dat ze niet meer zo heel klein was) wat kleertjes tweedehands gekocht, maar via MP is dat toch altijd wel afwachten wat het is. Ik heb een vriendin wiens kids allemaal ouder zijn en haar jongste is net een jaartje ouder dan Julia. Van haar kreeg/krijg ik bijna alle te kleine kleertjes! Dus ik heb wel veel tweedehands in de kast liggen, maar omdat ik ook dat gratis krijg, is het gemakkelijker om daar soms iets van weg te doen omdat het niet meer zo mooi is. Dat is van MP soms het nadeel...
Even denken. Het kamertje is van marktplaats. Aangezien ik die maar 2 jaar gebruik en dan over stap op een eenpersoonsbed. De kinderwagen is ook van marktplaats. Verder maak ik veel dingen zelf wat textiel betreft.